Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna? / Materiały prasowe Volvo
Początek nowego millenium przyniósł ważną premierę w gamie szwedzkiej marki. Zadebiutowało Volvo V70 II. Auto przez 7 lat obecności rynkowej doczekało się szerokiej palety silnikowej.

Volvo V70 drugiej generacji było tym modelem, któremu w roku 2000 Szwedzi powierzyli zadanie kontynuowania niezwykle ważnej tradycji. Mowa o oferowaniu klientom geometrycznie wystylizowanego kombi segmentu E. Być może auto nie porywało stylizacją nadwozia czy kabiny pasażerskiej. Mimo wszystko cechowała je rodzinna praktyczność. W we wnętrzu zasiąść mogło czterech pasażerów. Jeżeli chodzi o kufer, ten liczy od 485 do 1641 litrów. Auto było parowane z serią 5-cylindrowych jednostek napędowych. Ich siła trafiała na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesle:

  • 2.4 D - D5244T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • 2.4 D - D5244T7 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 126 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 2.4 D - D5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • D5 - D5244T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • D5 - D5244T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 185 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 2.5 D - D5252T - 5-cylindrowy, 10-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2460 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 290 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001

Oznaczenia silników Volvo V70 II - motory benzynowe:

  • 2.0 T - B5204T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.0 T - B5204T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.4 - B5244S2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 220 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4 - B5244S - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4T - B5244T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2000 - 2003
  • 2.5T - B5254T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2003 - 2008
  • T5 - B5234T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2319 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2000 - 2004
  • T5 - B5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2401 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 260 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2007

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...