REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System podgrzewania powietrza i wody dla camperów

Webasto DualTop, czyli zintegrowany system ogrzewania powietrznego i podgrzewania wody użytkowej, zapewnia nie tylko przyjemne ciepło wewnątrz kabiny, ale jest także wyposażone w bojler o pojemności 11 litrów.
Webasto DualTop, czyli zintegrowany system ogrzewania powietrznego i podgrzewania wody użytkowej, zapewnia nie tylko przyjemne ciepło wewnątrz kabiny, ale jest także wyposażone w bojler o pojemności 11 litrów.
Webasto

REKLAMA

REKLAMA

W nowoczesnych camperach na nikim nie robi wrażenia ogrzewanie postojowe, czy system podgrzewania wody. Ale zintegrowane urządzenia podgrzewające wodę i powietrze już tak.

Webasto DualTop, czyli zintegrowany system ogrzewania powietrznego i podgrzewania wody użytkowej

System  zapewnia nie tylko ciepło wewnątrz kabiny, ale jest także wyposażony w bojler o pojemności 11 litrów. Co szczególnie istotne, urządzenie może być zasilane z dwóch różnych źródeł energii. Najnowsze modele DualTop RHA 101 i 102 są zasilane nie tylko olejem napędowym pobieranym ze zbiornika paliwa pojazdu, ale także energią elektryczną.

REKLAMA

REKLAMA

Na kempingach z dostępem do prądu, mogą być zasilane wyłącznie energią elektryczną lub z prądu jako uzupełniającego źródła zasilania. Co ważne urządzenie potrzebuje do pracy od 0,19 do 0,6 l oleju na godzinę, co dodatkowo redukuje emisję CO2. Z funkcji ogrzewania wnętrza samochodu i podgrzewania wody można korzystać także podczas jazdy.

Według producenta zaawansowana technologia i specjalnie opracowany system bezpieczeństwa gwarantują odpowiednią ochronę ogrzewania DualTop przed zamarzaniem wody zarówno w samym systemie ogrzewania, jak i w przewodach obiegu wody rozmieszczonych we wnętrzu pojazdu.

Zobacz też: Samochodem do Alzacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System sterujący Webasto DualTop

Agregaty do obu najnowszych modeli Webasto DualTop wyposażone są w nowe elektroniczne urządzenie sterujące z zegarem umożliwiającym zaprogramowanie pracy ogrzewania z 24-godzinnym wyprzedzeniem. Ponadto, wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom użytkowników, firma Webasto opracowała nowy intuicyjny panel sterowania ogrzewaniem, dostępny w dwóch wersjach: analogowej i cyfrowej. System umożliwia płynną regulację temperatury i stale utrzymuje ciepło wewnątrz pojazdu na żądanym poziomie.

Zobacz też: Samochodem do Finlandii

Dane techniczne

REKLAMA

Modele RHA 101 i RHA 102 różnią się wyłącznie mocą grzewczą. DualTop RHA 101 o mocy od 0,6 do 7,2 kW jest rozwiązaniem odpowiednim na warunki pogodowe Europy Środkowej i Południowej. Zasilanie elektryczne zapewnia moc grzewczą do 1,2 kW. Model RHA 102, o mocy od 1,0 do 8,0 kW, oraz wydajnością zasilania elektrycznego sięgającą 2 kW, jest przeznaczony do użytku w chłodniejszych regionach. Nadal dostępny jest także model RHA 100 zasilany wyłącznie olejem napędowym i zapewniający moc grzewczą od 1,2 do 6,0 kW.

Wszystkie systemy ogrzewania DualTop mogą być montowane pod podwoziem, co eliminuje ograniczenie miejsca wewnątrz samochodu. Urządzenie waży 19 kilogramów co tylko nieznacznie wpływa na zwiększenie masy pojazdu.

Źródło: Webasto

Webasto DualTop, czyli zintegrowany system ogrzewania powietrznego i podgrzewania wody użytkowej, zapewnia nie tylko przyjemne ciepło wewnątrz kabiny, ale jest także wyposażone w bojler o pojemności 11 litrów.
Webasto
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    REKLAMA

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA