REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

EQV – największa gwiazda wśród elektryków

REKLAMA

Mercedes-Benz EQV to największe – dosłownie! – osobowe auto na prąd na rynku. W pakiecie z czystym napędem otrzymujemy też nareszcie duży zasięg – aż 356 km. Od lipca EQV można kupić w Polsce!

.

Materiały prasowe

Elektromobilność rozwija się coraz bardziej dynamicznie – z jednej strony za sprawą udoskonalania technologii, z drugiej dzięki wsparciu w postaci dopłat państwowych. Oba te czynniki decydują o tym, że także w Polsce coraz więcej klientów zarówno prywatnych, jak i biznesowych rozważa zakup elektryka. Dotychczas jednak dostępne były przede wszystkim nieduże, kompaktowe miejskie samochody o niewielkim zasięgu – lub pojazdy dostawcze, takie jak eVito czy eSprinter, o zastosowaniach komercyjnych. Mercedes-Benz EQV całkowicie odmienia ten sektor motoryzacji – to największy osobowy samochód na prąd na rynku. Klienci prywatni wreszcie mają do dyspozycji przestronnego, elektrycznego vana, który spełni oczekiwania zarówno rodzin, jak i miłośników aktywnej rekreacji, którzy przewożą więcej sprzętu, a także firm oferujących luksusowe usługi przewozu pasażerów. EQV nie tylko zapewnia komfortową przestrzeń, ale przede wszystkim funkcjonalny zasięg 356 km oraz możliwość uzupełnienia energii na stacji szybkiego ładowania do 80 proc. w ciągu zaledwie 45 minut – czyli tyle, ile zwykle zajmuje przerwa w podróży na obiad. Przed miłośnikami pojazdów elektrycznych otwierają się zatem zupełnie nowe perspektywy.

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny van Mercedesa debiutuje z długim rozstawem osi i dopuszczalną masą całkowitą 3500 kg. Silnik o maksymalnej mocy 150 kW (204 KM) pozwala rozwinąć prędkość do 160 km/h, co umożliwia żwawe poruszanie się po trasach poza miastem. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 362 Nm. Od lipca EQV jest dostępne w Polsce – w cenie już 343 219 zł (w tym 23% VAT) z kablem do ładowania w standardzie, a w ramach promocji specjalnej pierwsi klienci wraz z samochodem otrzymają ładowarkę MB Wallbox Home za 1 zł. EQV można oczywiście naładować też za pomocą zwykłego gniazdka – jednak dzięki ładowarce naściennej odzyska energię trzy razy szybciej.

EQV 300 to już drugi model Mercedesa oferowany pod marką technologiczną EQ – jako pierwszy w tej rodzinie pojawił się EQC. W EQV już na pierwszy rzut oka widać bliskie pokrewieństwo ze starszym bratem – awangardowy, oryginalny design, z charakterystycznym czarnym grillem z chromowanymi żebrami to znak rozpoznawczy rodziny EQ. Wnętrze utrzymane jest w podobnej stylistyce.

.

Daimler AG – Product and Busin

Materiały prasowe

Na zasięg pojazdu 356 km spory wpływ ma też kierowca, bo EQV to samochód inteligentny i potrafi odzyskiwać utraconą energię w trakcie jazdy. Jest to możliwe dzięki temu, że podczas wytracania prędkości lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy zamieniany jest w energię elektryczną – która zasila akumulator. O poziomie tej rekuperacji decyduje właśnie kierowca, wybierając odpowiedni tryb jazdy za pomocą manetek za kierownicą. Szczególnie cenna jest pod tym względem nowa funkcja D AUTO – w trybie tym nawigacja i kamera współpracują ze sobą, dostosowując siłę rekuperacji do sytuacji na drodze – w czasie rzeczywistym. Oprócz tego dostępne są cztery programy jazdy, które umożliwiają kierowcy indywidualny wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem.

REKLAMA

Co więcej, o to by podróżującym zawsze wystarczyło energii, żeby dotrzeć do celu, dba także Inteligentna nawigacja EQ. Łączy ona dane o aktualnym stanie naładowania akumulatora, informacje pogodowe oraz o infrastrukturze ładowania, automatycznie obliczając najlepszą trasę, z małą liczbą przystanków na ładowanie i krótkimi czasami ładowania. Aby podróż była wygodniejsza, system podpowiada przede wszystkim stacje szybkiego ładowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

.

Daimler AG – Product and Busin

Materiały prasowe

Wnętrze EQV stanowi połączenie komfortu, oryginalnego designu i funkcjonalności. Ponieważ akumulator litowo-jonowy został zainstalowany pod podłogą pojazdu, w żaden sposób nie ogranicza przestrzeni w kabinie. W zależności od potrzeb, siedzenia można skonfigurować albo na potrzeby rodzinnej wycieczki, albo ustawić tak, by goście hotelowi mogli wygodnie dojechać na lotnisko. Na pokładzie EQV może podróżować maksymalnie aż 8 osób.

W tym doskonale cichym i nowoczesnym wnętrzu tym większe pole do popisu ma też system multimedialny MBUX ze sterowaniem głosowym, które można uruchomić, wypowiadając hasło: Hej, Mercedes. System świetnie rozpoznaje zwroty potoczne i np. bez trudu znajdzie głodnym pasażerom najbliższą restaurację, a zmarzniętym – podgrzeje temperaturę w kabinie. Umieszczona w menu głównym 10,25-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości ikonka EQ to serce systemu. Stąd kierowca ma dostęp do określonych sekcji i ustawień. Obejmują one m.in.: aktualny poziom ładowania, ustawienie czasu wyjazdu oraz wyświetlanie historii przepływu i zużycia energii. MBUX wykorzystuje także swoje zalety poza pojazdem w połączeniu z aplikacją Mercedes me. Z salonu lub biura kierowcy EQV mogą planować swoje miejsca docelowe, wprowadzić godzinę odjazdu i ustawić pożądaną temperaturę we wnętrzu.

Mercedes-Benz EQV dzięki swej funkcjonalności i imponującemu zasięgowi wnosi nowy standard w segmencie pojazdów elektrycznych – zapewnia codzienną mobilność klasy premium, bez ograniczeń. A także bez hałasu i spalin, co z pewnością docenią przyszłe pokolenia.

Podstawowe dane

.

Materiały prasowe

[1] Zużycie energii i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu. Rzeczywisty zasięg jest dodatkowo zależny od indywidualnego sposobu jazdy, sytuacji na drodze i warunków drogowych, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA