Audi od lat buduje swoją pozycję na rynku chińskim. Wprowadziło do Azji pełną gamę modelu uzupełnioną serią wersji specjalnych. O jakich wersjach mowa? Chińczycy upodobali sobie np. wydłużone warianty europejskich limuzyn. Stopniowe gruntowanie swojego miejsca w segmencie premium sprawiło, że w roku 2018 Audi sprzedało w Chinach nieco ponad 663 tysiące pojazdów. I to był najlepszy wynik wśród konkurentów z segmentu premium. Dla porównania Mercedes zbył w tym czasie 653 tysiące aut, a BMW 640 tysięcy aut.
Na czym ma polegać współpraca? Na razie ciężko powiedzieć.
Zwycięstwo nad rywalami na razie nie jest mocne. Audi chce jednak pracować nad tym, aby jego hegemonia w chińskim segmencie premium była mocna i pewna. W jaki sposób? Do osiągnięcia celu potrzebuje solidnego partnera. Coraz głośniej mówi się o tym, że w jego roli mógłby się pojawić największy producent samochodów w Chinach - SAIC Motor. Na czym miałaby polegać współpraca? Przedstawiciele firm na razie nie chcą oficjalnie komentować sprawy. Chińczycy powiedzieli, że wypowiedzą się na temat ewentualnej współpracy nie wcześniej niż w przyszłym roku. Niemcy nabierają wody w usta.
Co oznacza stabilizacja pozycji hegemona? Chińscy dealerzy marki chętnie widzieliby siedmiocyfrowy wynik sprzedaży. Zbycie przeszło miliona pojazdów pozwoliłoby niemieckiej firmie na zdobycie wystarczającego zapasu w walce z konkurentami.