REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GLC 43 to pierwszy SUV klasy średniej z Affalterbach. Spora moc w połączeniu z aktywnym zawieszeniem ma zapewniać ogromną przyjemność z jazdy.

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC - sportowy SUV średniej klasy

Po rekordowych ubiegłorocznych wynikach sprzedaży Mercedes-AMG pozostaje na ścieżce wzrostu - również w tym roku gama produktowa sportowej marki Mercedes-Benz będzie dynamicznie poszerzana. „Wraz z nowym GLC 43 4MATIC po raz pierwszy oferujemy model AMG w segmencie SUV-ów klasy średniej. Jako topowy wariant GLC, wjeżdża on w lukę pomiędzy GLA a GLE” - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

REKLAMA

3-litrowy silnik V6 biturbo pod maską GLC 43 4MATIC osiąga moc 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To jedyna 6-cylindrowa jednostka dostępna w GLC, znana już z innych modeli Mercedes-AMG.

GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem zapewnia mu wyjątkową jak na SUV-a zwinność i dynamikę jazdy.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: 3-litrowy silnik V6 biturbo AMG

REKLAMA

 Jednostka V6 biturbo łączy wysoką moc maksymalną z niewygórowanym zapotrzebowaniem na paliwo i niską emisją spalin. Moc 270 kW (367 KM) osiągnięto tu m.in. dzięki wyższemu ciśnieniu powietrza doładowującego (1,1 bara). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Zamontowane blisko silnika turbosprężarki odznaczają się wyjątkowo spontaniczną reakcją na gaz.

Gładzie cylindrowe pokrywa powłoka NANOSLIDE®, sprawdzona w silnikach V6 turbo stosowanych w bolidach Formuły 1. Wyjątkowo wytrzymała i odporna na zużycie, pozwala ona ograniczyć tarcie - a tym samym dodatkowo zwiększyć wydajność. To samo odnosi się do strumieniowego, wielofazowego wtrysku, podającego paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Z zewnątrz silnik AMG wyróżnia się czerwoną, aluminiową wkładką na obudowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: 9G-TRONIC

 Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została dopasowana specjalnie do wymagań nowego GLC 43 4MATIC. Poprzez zmiany w oprogramowaniu skrzyni projektanci AMG skrócili czas zmiany poszczególnych przełożeń. Wielokrotna redukcja pozwala na spontaniczniejsze przyspieszanie, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach „Sport” i „Sport Plus” dostarcza jeszcze bardziej emocjonujących doznań z jazdy. Określone ingerencje w działanie układu zapłonowego dodatkowo skracają czas zmiany biegów względem ustawień „Eco” oraz „Comfort”.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Ręczny tryb „Manual” aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej. Zmiana przełożeń odbywa się tu w tempie uprzednio wybranego ustawienia, kierowca może jednak dokonywać jej samodzielnie, łopatkami przy kierownicy. Co istotne, przekładnia nie załączy wyższego biegu nawet po „dobiciu” wskazówki obrotomierza do ogranicznika prędkości obrotowej silnika.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: sportowe zawieszenie oparte na AIR BODY CONTROL

REKLAMA

Z myślą o większej zwinności, bardziej neutralnej charakterystyce w zakrętach i lepszej trakcji - nawet przy agresywnym stylu jazdy - inżynierowie z Affalterbach opracowali specjalne, sportowe zawieszenie oparte na układzie pneumatycznym AIR BODY CONTROL. Zmiany objęły również system aktywnych amortyzatorów ADS PLUS z trzema trybami tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport Plus, zwiększający rozpiętość ustawień w zróżnicowanych warunkach - od komfortowych, długich podróży autostradą aż po dynamiczną jazdę krętymi, wąskimi drogami. 

Czterodrążkowa przednia oś otrzymała specjalne zwrotnice i sworznie, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem wyższej sztywności. Większy negatyw kół przednich i tylnych przekłada się na lepszą dynamikę poprzeczną. Równocześnie usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej.

Układ AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej charakterystyce

Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC faworyzuje koła tylnej osi - to do nich płynie większość momentu obrotowego (rozdział siły napędowej przód:tył wynos 31:69). Taka konfiguracja pozwala zwiększyć dynamikę jazdy i przyspieszenia poprzeczne, zapewnia też lepszą trakcję podczas dynamicznego przyspieszania.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca GLC 43 4MATIC za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć zróżnicowanych trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego:  „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” oraz „Individual”. Elektronika modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika i przekładni czy ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od aktualnie wybranego programu DYNAMIC SELECT kierowca może aktywować ręczny tryb zmiany biegów.

W trybach „Sport” i „Sport Plus” układ napędowy jest skonfigurowany z wyraźnym naciskiem na dynamikę jazdy - jeszcze większym niż w wersjach cywilnych. Efekt: agresywne reakcje na gaz i krótsze zmiany biegów z funkcjami podwójnego wysprzęglenia oraz dezaktywacji wybranych cylindrów. Ponadto, podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego umożliwia jeszcze szybsze ruszanie z miejsca.

Z myślą o zwiększeniu wydajności w trybie „Eco” aktywne są funkcje ECO start/stop oraz żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakresie prędkości 60-160 km/h, silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika zmniejsza prędkość obrotową do poziomu biegu jałowego, a kompresja i siły tarcia występujące w jednostce napędowej podczas hamowania silnikiem przestają zwiększać opory jazdy.

Bezpośredni i komunikatywny: sportowy układ kierowniczy z progresywnym wspomaganiem
Sportowy układ kierowniczy GLC 43 4MATIC ze wspomaganiem uzależnionym od prędkości jazdy i przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją, zapewniając autentyczne wyczucie drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy wspomagania: komfortowy lub sportowy, połączone z systemem wyboru trybów jazdy DYNAMIC SELECT albo uruchamiane osobno w ramach programu „Individual”.

Wydajny układ hamulcowy z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie, bimetalicznymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne i błyskawiczne wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem „AMG”, a z tyłu - tarcze o wymiarach 320 x 24 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: design karoserii

 Typowa dla modeli Mercedes-AMG stylizacja GLC 43 4MATIC bazuje na zewnętrznym pakiecie AMG. Uwagę zwracają wykończone na wysoki połysk akcenty - diamentowy wlot powietrza z chromowanymi „szpilkami”, boczne wloty powietrza w zderzaku przedzielone srebrnymi listwami i splitter w tym samym kolorze, zapewniający optymalny dopływ powietrza do chłodnic.

W profilu GLC 43 4MATIC dominują lakierowane na czarno, 19-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Zaopatrzono je w mieszane ogumienie: z przodu w rozmiarze 235/55 R 19 z felgami 8 J x 19, a z tyłu - 255/50 R 19 z felgami 9 J x 19. Zakres modyfikacji uzupełniają obudowy bocznych lusterek w kolorze czarnym i srebrne emblematy „BITURBO 4MATIC” na przednich błotnikach.

Z tyłu sportową naturę GLC 43 4MATIC zdradzają dwie podwójne końcówki układu wydechowego i charakterystyczny dla wersji AMG tylny zderzak ze srebrnymi dodatkami.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: wnętrze

 Wystrój kabiny GLC 43 4MATIC koresponduje z jego dynamicznym charakterem. Idealna przy zaangażowanym stylu jazdy wielofunkcyjna, sportowa kierownica - ze spłaszczonym u dołu, obitym czarną skórą wieńcem i czerwonymi przeszyciami - perfekcyjnie leży w dłoniach. Sportowe przednie fotele o wydatniejszym podparciu bocznym zapewniają bezpieczną pozycję nawet podczas szybszej jazdy. Tapicerka z czarnej, sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA ma specjalny wzór, wzbogacony o kontrastowe przeszycia czerwoną nicią. Dopasowano do niej wykończenie paneli drzwi z tego samego materiału.

Panel wskaźników AMG dostarcza kierowcy wszelkie potrzebne informacje - to zasługa dwóch dużych, okrągłych tarcz i centralnego, kolorowego ekranu o przekątnej 5,5". Wyświetlacz ECO pomaga w utrzymaniu ekonomicznego stylu jazdy, a prędkościomierz ozdobiony motywem wyścigowej flagi przywodzi na myśl rasowe samochody sportowe.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

 Sportowy charakter GLC 43 4MATIC uwydatniają również elementy opcjonalnego wyposażenia, np. sportowe fotele z mocniejszym podparciem bocznym, skórzana tapicerka, elementy ozdobne z włókien węglowych, pakiet Night czy 21-calowe, dwukolorowe obręcze kół.

Swoją premierę Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC świętował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 11 kwietnia br. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA