REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-AMG GLC 43 to pierwszy SUV klasy średniej z Affalterbach. Spora moc w połączeniu z aktywnym zawieszeniem ma zapewniać ogromną przyjemność z jazdy.

Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC - sportowy SUV średniej klasy

Po rekordowych ubiegłorocznych wynikach sprzedaży Mercedes-AMG pozostaje na ścieżce wzrostu - również w tym roku gama produktowa sportowej marki Mercedes-Benz będzie dynamicznie poszerzana. „Wraz z nowym GLC 43 4MATIC po raz pierwszy oferujemy model AMG w segmencie SUV-ów klasy średniej. Jako topowy wariant GLC, wjeżdża on w lukę pomiędzy GLA a GLE” - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

REKLAMA

3-litrowy silnik V6 biturbo pod maską GLC 43 4MATIC osiąga moc 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To jedyna 6-cylindrowa jednostka dostępna w GLC, znana już z innych modeli Mercedes-AMG.

GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem zapewnia mu wyjątkową jak na SUV-a zwinność i dynamikę jazdy.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: 3-litrowy silnik V6 biturbo AMG

REKLAMA

 Jednostka V6 biturbo łączy wysoką moc maksymalną z niewygórowanym zapotrzebowaniem na paliwo i niską emisją spalin. Moc 270 kW (367 KM) osiągnięto tu m.in. dzięki wyższemu ciśnieniu powietrza doładowującego (1,1 bara). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Zamontowane blisko silnika turbosprężarki odznaczają się wyjątkowo spontaniczną reakcją na gaz.

Gładzie cylindrowe pokrywa powłoka NANOSLIDE®, sprawdzona w silnikach V6 turbo stosowanych w bolidach Formuły 1. Wyjątkowo wytrzymała i odporna na zużycie, pozwala ona ograniczyć tarcie - a tym samym dodatkowo zwiększyć wydajność. To samo odnosi się do strumieniowego, wielofazowego wtrysku, podającego paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Z zewnątrz silnik AMG wyróżnia się czerwoną, aluminiową wkładką na obudowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: 9G-TRONIC

 Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została dopasowana specjalnie do wymagań nowego GLC 43 4MATIC. Poprzez zmiany w oprogramowaniu skrzyni projektanci AMG skrócili czas zmiany poszczególnych przełożeń. Wielokrotna redukcja pozwala na spontaniczniejsze przyspieszanie, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach „Sport” i „Sport Plus” dostarcza jeszcze bardziej emocjonujących doznań z jazdy. Określone ingerencje w działanie układu zapłonowego dodatkowo skracają czas zmiany biegów względem ustawień „Eco” oraz „Comfort”.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz C200 7G-Tronic: ze sportową nutą!

Ręczny tryb „Manual” aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej. Zmiana przełożeń odbywa się tu w tempie uprzednio wybranego ustawienia, kierowca może jednak dokonywać jej samodzielnie, łopatkami przy kierownicy. Co istotne, przekładnia nie załączy wyższego biegu nawet po „dobiciu” wskazówki obrotomierza do ogranicznika prędkości obrotowej silnika.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: sportowe zawieszenie oparte na AIR BODY CONTROL

REKLAMA

Z myślą o większej zwinności, bardziej neutralnej charakterystyce w zakrętach i lepszej trakcji - nawet przy agresywnym stylu jazdy - inżynierowie z Affalterbach opracowali specjalne, sportowe zawieszenie oparte na układzie pneumatycznym AIR BODY CONTROL. Zmiany objęły również system aktywnych amortyzatorów ADS PLUS z trzema trybami tłumienia: Comfort, Sport oraz Sport Plus, zwiększający rozpiętość ustawień w zróżnicowanych warunkach - od komfortowych, długich podróży autostradą aż po dynamiczną jazdę krętymi, wąskimi drogami. 

Czterodrążkowa przednia oś otrzymała specjalne zwrotnice i sworznie, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem wyższej sztywności. Większy negatyw kół przednich i tylnych przekłada się na lepszą dynamikę poprzeczną. Równocześnie usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej.

Układ AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej charakterystyce

Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC faworyzuje koła tylnej osi - to do nich płynie większość momentu obrotowego (rozdział siły napędowej przód:tył wynos 31:69). Taka konfiguracja pozwala zwiększyć dynamikę jazdy i przyspieszenia poprzeczne, zapewnia też lepszą trakcję podczas dynamicznego przyspieszania.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca GLC 43 4MATIC za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć zróżnicowanych trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego:  „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” oraz „Individual”. Elektronika modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika i przekładni czy ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od aktualnie wybranego programu DYNAMIC SELECT kierowca może aktywować ręczny tryb zmiany biegów.

W trybach „Sport” i „Sport Plus” układ napędowy jest skonfigurowany z wyraźnym naciskiem na dynamikę jazdy - jeszcze większym niż w wersjach cywilnych. Efekt: agresywne reakcje na gaz i krótsze zmiany biegów z funkcjami podwójnego wysprzęglenia oraz dezaktywacji wybranych cylindrów. Ponadto, podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego umożliwia jeszcze szybsze ruszanie z miejsca.

Z myślą o zwiększeniu wydajności w trybie „Eco” aktywne są funkcje ECO start/stop oraz żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakresie prędkości 60-160 km/h, silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika zmniejsza prędkość obrotową do poziomu biegu jałowego, a kompresja i siły tarcia występujące w jednostce napędowej podczas hamowania silnikiem przestają zwiększać opory jazdy.

Bezpośredni i komunikatywny: sportowy układ kierowniczy z progresywnym wspomaganiem
Sportowy układ kierowniczy GLC 43 4MATIC ze wspomaganiem uzależnionym od prędkości jazdy i przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją, zapewniając autentyczne wyczucie drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy wspomagania: komfortowy lub sportowy, połączone z systemem wyboru trybów jazdy DYNAMIC SELECT albo uruchamiane osobno w ramach programu „Individual”.

Wydajny układ hamulcowy z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie, bimetalicznymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne i błyskawiczne wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem „AMG”, a z tyłu - tarcze o wymiarach 320 x 24 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: design karoserii

 Typowa dla modeli Mercedes-AMG stylizacja GLC 43 4MATIC bazuje na zewnętrznym pakiecie AMG. Uwagę zwracają wykończone na wysoki połysk akcenty - diamentowy wlot powietrza z chromowanymi „szpilkami”, boczne wloty powietrza w zderzaku przedzielone srebrnymi listwami i splitter w tym samym kolorze, zapewniający optymalny dopływ powietrza do chłodnic.

W profilu GLC 43 4MATIC dominują lakierowane na czarno, 19-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Zaopatrzono je w mieszane ogumienie: z przodu w rozmiarze 235/55 R 19 z felgami 8 J x 19, a z tyłu - 255/50 R 19 z felgami 9 J x 19. Zakres modyfikacji uzupełniają obudowy bocznych lusterek w kolorze czarnym i srebrne emblematy „BITURBO 4MATIC” na przednich błotnikach.

Z tyłu sportową naturę GLC 43 4MATIC zdradzają dwie podwójne końcówki układu wydechowego i charakterystyczny dla wersji AMG tylny zderzak ze srebrnymi dodatkami.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC: wnętrze

 Wystrój kabiny GLC 43 4MATIC koresponduje z jego dynamicznym charakterem. Idealna przy zaangażowanym stylu jazdy wielofunkcyjna, sportowa kierownica - ze spłaszczonym u dołu, obitym czarną skórą wieńcem i czerwonymi przeszyciami - perfekcyjnie leży w dłoniach. Sportowe przednie fotele o wydatniejszym podparciu bocznym zapewniają bezpieczną pozycję nawet podczas szybszej jazdy. Tapicerka z czarnej, sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA ma specjalny wzór, wzbogacony o kontrastowe przeszycia czerwoną nicią. Dopasowano do niej wykończenie paneli drzwi z tego samego materiału.

Panel wskaźników AMG dostarcza kierowcy wszelkie potrzebne informacje - to zasługa dwóch dużych, okrągłych tarcz i centralnego, kolorowego ekranu o przekątnej 5,5". Wyświetlacz ECO pomaga w utrzymaniu ekonomicznego stylu jazdy, a prędkościomierz ozdobiony motywem wyścigowej flagi przywodzi na myśl rasowe samochody sportowe.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

 Sportowy charakter GLC 43 4MATIC uwydatniają również elementy opcjonalnego wyposażenia, np. sportowe fotele z mocniejszym podparciem bocznym, skórzana tapicerka, elementy ozdobne z włókien węglowych, pakiet Night czy 21-calowe, dwukolorowe obręcze kół.

Swoją premierę Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC świętował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 11 kwietnia br. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA