REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe 6-drzwiowe MINI Clubman ALL4!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
MINI Clubman ALL4
MINI Clubman ALL4
MINI

REKLAMA

REKLAMA

MINI wprowadza do modelu Clubman wersje z napędem na wszystkie cztery koła. Oznaczone będą one symbolem ALL4. Jakie korzyści niesienie nowe rozwiązanie dla tego kierowcy?

MINI Clubman ALL4!

MINI zaprezentowało model Clubman ALL4 czyli pojazd łączący cechy auta kompaktowego z uniwersalnością modnych w ostatnich latach SUV-ów. Wyposażony opcjonalnie w napęd na cztery koła nowej generacji ma się sprawdzić w różnych warunkach atmosferycznych i na zróżnicowanej nawierzchni.

REKLAMA

MINI Clubman ALL4 przekonywać ma do siebie m.in. sporymi wymiarami, zwłaszcza na tle innym modeli z gamy aut MINI. Za przestronność w jego kabinie odpowiadać ma nie tylko długość nadwozia (4 253 mm), jego szerokość (1 800 mm) czy wysokość (1 441 mm), ale przede wszystkim jego duży rozstaw osi równy 2 670 mm. Wysoki poziom uniwersalności zagwarantować mają czworo drzwi bocznych i charakterystyczne, podwójne, otwieranym na boki drzwi tylne. oraz pięć pełnowymiarowych siedzeń. Bagażnik oferować ma 360 l pojemności (lub 1 250 l po złożeniu oparć tylnych foteli).

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Zobacz też: Audi Q3 otrzyma silnik o mocy 367 KM !

W najnowszym MINI Clubman ALL4 został zaprezentowany nowej generacji napęd na cztery koła ALL4 z elektrohydrauliczną regulacją, zoptymalizowaną masą i zwiększoną skutecznością działania. Cechy charakterystyczne to: przekładnia zębata stożkowa odbioru mocy na przedniej osi, dwuczęściowy wał napędowy i sprzęgło wielotarczowe Hang-On w mechanizmie różnicowym osi tylnej. Rozkład momentu obrotowego napędowego między przednimi i tylnymi kołami jest dokładnie dostosowany do danej sytuacji dzięki połączeniu sterownika ALL4 z kontrolą stabilności (Dynamic Stability Control - DSC). Zapewnić ma to szybką reakcję na zmiany w stylu jazdy i nawierzchni pozwalając na bardzo sportową jazdę i doskonałą trakcję w każdych warunkach pogodowych i drogowych.

Napęd  na cztery koła dostępny jako w dwóch wersjach Clubmana ALL4:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • MINI Cooper S Clubman ALL4, który wyposażony jest w dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 192 KM
  • MINI Cooper SD Clubman ALL4 napędzany dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 190 KM

MINI Cooper S Clubman ALL4 dzięki mocnemu silnikowi i napędowi 4x4 przyspiesza 0-100 km/h w 7,0 sekund (6,9 s z automatem) i rozpędza się maksymalnie do prędkości maksymalnej 225 km/h. Diesel, słabszy o 2 KM oferuje nieznacznie gorsze osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa 7,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.Opcjonalnie do obu silników dostępna jest 8-biegowa skrzynia Steptronic z manetkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control zapewniającą dynamiczny start. W standardzie dostępna jest funkcja auto start/stop oraz  ekologiczny tryb jazdy GREEN, włącznie z coasting, który rozłącza silnik od skrzyni napęd w celu oszczędzania paliwa (dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów Steptronic).

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Zobacz też: Mugen Civic Type R concept

REKLAMA

Zdaniem producenta nowy MINI Clubman ALL4 łączy w sobie sportowego ducha wyścigów samochodowych z wysokim komfortem jazdy. Wysokiej jakości zawieszenie z jednoprzegubową osią przednią i wieloprzegubową osią tylną w połączeniu z dużym rozstawem osi i niską masą nadwozia ma zapewnić maksymalna zwinność w zakrętach. Pomóc w tym ma mu takzę elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic oferowane w standardzie.

Bez dopłąty w MINI Clubman ALL4 dostępny jest także systemem kontroli stabilności (Dynamic Stability Control - DSC) włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji (Dynamic Traction Control - DTC), elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego (Electronic Differential Lock Control - EDLC) i kontrolą osiągów (Performance Control) oraz 17-calowe koła z lekkiego stopu. W opcji natomiast oferowane jest sportowe zawieszenie, dynamicznie sterowane amortyzatory (Dynamic Damper Control) i alufelgi o średnicy nawet19 cali.

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Oczywiście siłą MINI jest jak zawsze także jego niebanalne wnętrze. Wyróżnia jest m.in. panel instrumentów na kolumnie kierownicy z różnymi funkcjami wyświetlania,  intuicyjnie obsługiwana klimatyzacja, konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowki, dwa uchwyty na kubki, sterownik MINI Controller i podłokietnik.

MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA