REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
MINI Clubman ALL4
MINI Clubman ALL4
MINI

REKLAMA

REKLAMA

MINI wprowadza do modelu Clubman wersje z napędem na wszystkie cztery koła. Oznaczone będą one symbolem ALL4. Jakie korzyści niesienie nowe rozwiązanie dla tego kierowcy?

MINI Clubman ALL4!

MINI zaprezentowało model Clubman ALL4 czyli pojazd łączący cechy auta kompaktowego z uniwersalnością modnych w ostatnich latach SUV-ów. Wyposażony opcjonalnie w napęd na cztery koła nowej generacji ma się sprawdzić w różnych warunkach atmosferycznych i na zróżnicowanej nawierzchni.

REKLAMA

REKLAMA

MINI Clubman ALL4 przekonywać ma do siebie m.in. sporymi wymiarami, zwłaszcza na tle innym modeli z gamy aut MINI. Za przestronność w jego kabinie odpowiadać ma nie tylko długość nadwozia (4 253 mm), jego szerokość (1 800 mm) czy wysokość (1 441 mm), ale przede wszystkim jego duży rozstaw osi równy 2 670 mm. Wysoki poziom uniwersalności zagwarantować mają czworo drzwi bocznych i charakterystyczne, podwójne, otwieranym na boki drzwi tylne. oraz pięć pełnowymiarowych siedzeń. Bagażnik oferować ma 360 l pojemności (lub 1 250 l po złożeniu oparć tylnych foteli).

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Zobacz też: Audi Q3 otrzyma silnik o mocy 367 KM !

W najnowszym MINI Clubman ALL4 został zaprezentowany nowej generacji napęd na cztery koła ALL4 z elektrohydrauliczną regulacją, zoptymalizowaną masą i zwiększoną skutecznością działania. Cechy charakterystyczne to: przekładnia zębata stożkowa odbioru mocy na przedniej osi, dwuczęściowy wał napędowy i sprzęgło wielotarczowe Hang-On w mechanizmie różnicowym osi tylnej. Rozkład momentu obrotowego napędowego między przednimi i tylnymi kołami jest dokładnie dostosowany do danej sytuacji dzięki połączeniu sterownika ALL4 z kontrolą stabilności (Dynamic Stability Control - DSC). Zapewnić ma to szybką reakcję na zmiany w stylu jazdy i nawierzchni pozwalając na bardzo sportową jazdę i doskonałą trakcję w każdych warunkach pogodowych i drogowych.

REKLAMA

Napęd  na cztery koła dostępny jako w dwóch wersjach Clubmana ALL4:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • MINI Cooper S Clubman ALL4, który wyposażony jest w dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 192 KM
  • MINI Cooper SD Clubman ALL4 napędzany dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 190 KM

MINI Cooper S Clubman ALL4 dzięki mocnemu silnikowi i napędowi 4x4 przyspiesza 0-100 km/h w 7,0 sekund (6,9 s z automatem) i rozpędza się maksymalnie do prędkości maksymalnej 225 km/h. Diesel, słabszy o 2 KM oferuje nieznacznie gorsze osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa 7,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.Opcjonalnie do obu silników dostępna jest 8-biegowa skrzynia Steptronic z manetkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control zapewniającą dynamiczny start. W standardzie dostępna jest funkcja auto start/stop oraz  ekologiczny tryb jazdy GREEN, włącznie z coasting, który rozłącza silnik od skrzyni napęd w celu oszczędzania paliwa (dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów Steptronic).

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Zobacz też: Mugen Civic Type R concept

Zdaniem producenta nowy MINI Clubman ALL4 łączy w sobie sportowego ducha wyścigów samochodowych z wysokim komfortem jazdy. Wysokiej jakości zawieszenie z jednoprzegubową osią przednią i wieloprzegubową osią tylną w połączeniu z dużym rozstawem osi i niską masą nadwozia ma zapewnić maksymalna zwinność w zakrętach. Pomóc w tym ma mu takzę elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic oferowane w standardzie.

Bez dopłąty w MINI Clubman ALL4 dostępny jest także systemem kontroli stabilności (Dynamic Stability Control - DSC) włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji (Dynamic Traction Control - DTC), elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego (Electronic Differential Lock Control - EDLC) i kontrolą osiągów (Performance Control) oraz 17-calowe koła z lekkiego stopu. W opcji natomiast oferowane jest sportowe zawieszenie, dynamicznie sterowane amortyzatory (Dynamic Damper Control) i alufelgi o średnicy nawet19 cali.

MINI Clubman ALL4

MINI

MINI

Oczywiście siłą MINI jest jak zawsze także jego niebanalne wnętrze. Wyróżnia jest m.in. panel instrumentów na kolumnie kierownicy z różnymi funkcjami wyświetlania,  intuicyjnie obsługiwana klimatyzacja, konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowki, dwa uchwyty na kubki, sterownik MINI Controller i podłokietnik.

MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
MINI Clubman ALL4
MINI
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA