Nowe 6-drzwiowe MINI Clubman ALL4!
REKLAMA
REKLAMA
MINI Clubman ALL4!
MINI zaprezentowało model Clubman ALL4 czyli pojazd łączący cechy auta kompaktowego z uniwersalnością modnych w ostatnich latach SUV-ów. Wyposażony opcjonalnie w napęd na cztery koła nowej generacji ma się sprawdzić w różnych warunkach atmosferycznych i na zróżnicowanej nawierzchni.
REKLAMA
MINI Clubman ALL4 przekonywać ma do siebie m.in. sporymi wymiarami, zwłaszcza na tle innym modeli z gamy aut MINI. Za przestronność w jego kabinie odpowiadać ma nie tylko długość nadwozia (4 253 mm), jego szerokość (1 800 mm) czy wysokość (1 441 mm), ale przede wszystkim jego duży rozstaw osi równy 2 670 mm. Wysoki poziom uniwersalności zagwarantować mają czworo drzwi bocznych i charakterystyczne, podwójne, otwieranym na boki drzwi tylne. oraz pięć pełnowymiarowych siedzeń. Bagażnik oferować ma 360 l pojemności (lub 1 250 l po złożeniu oparć tylnych foteli).
Zobacz też: Audi Q3 otrzyma silnik o mocy 367 KM !
W najnowszym MINI Clubman ALL4 został zaprezentowany nowej generacji napęd na cztery koła ALL4 z elektrohydrauliczną regulacją, zoptymalizowaną masą i zwiększoną skutecznością działania. Cechy charakterystyczne to: przekładnia zębata stożkowa odbioru mocy na przedniej osi, dwuczęściowy wał napędowy i sprzęgło wielotarczowe Hang-On w mechanizmie różnicowym osi tylnej. Rozkład momentu obrotowego napędowego między przednimi i tylnymi kołami jest dokładnie dostosowany do danej sytuacji dzięki połączeniu sterownika ALL4 z kontrolą stabilności (Dynamic Stability Control - DSC). Zapewnić ma to szybką reakcję na zmiany w stylu jazdy i nawierzchni pozwalając na bardzo sportową jazdę i doskonałą trakcję w każdych warunkach pogodowych i drogowych.
Napęd na cztery koła dostępny jako w dwóch wersjach Clubmana ALL4:
- MINI Cooper S Clubman ALL4, który wyposażony jest w dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 192 KM
- MINI Cooper SD Clubman ALL4 napędzany dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 190 KM
MINI Cooper S Clubman ALL4 dzięki mocnemu silnikowi i napędowi 4x4 przyspiesza 0-100 km/h w 7,0 sekund (6,9 s z automatem) i rozpędza się maksymalnie do prędkości maksymalnej 225 km/h. Diesel, słabszy o 2 KM oferuje nieznacznie gorsze osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa 7,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.Opcjonalnie do obu silników dostępna jest 8-biegowa skrzynia Steptronic z manetkami zmiany biegów przy kierownicy i funkcją Launch Control zapewniającą dynamiczny start. W standardzie dostępna jest funkcja auto start/stop oraz ekologiczny tryb jazdy GREEN, włącznie z coasting, który rozłącza silnik od skrzyni napęd w celu oszczędzania paliwa (dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów Steptronic).
Zobacz też: Mugen Civic Type R concept
REKLAMA
Zdaniem producenta nowy MINI Clubman ALL4 łączy w sobie sportowego ducha wyścigów samochodowych z wysokim komfortem jazdy. Wysokiej jakości zawieszenie z jednoprzegubową osią przednią i wieloprzegubową osią tylną w połączeniu z dużym rozstawem osi i niską masą nadwozia ma zapewnić maksymalna zwinność w zakrętach. Pomóc w tym ma mu takzę elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z funkcją Servotronic oferowane w standardzie.
Bez dopłąty w MINI Clubman ALL4 dostępny jest także systemem kontroli stabilności (Dynamic Stability Control - DSC) włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji (Dynamic Traction Control - DTC), elektryczną blokadą mechanizmu różnicowego (Electronic Differential Lock Control - EDLC) i kontrolą osiągów (Performance Control) oraz 17-calowe koła z lekkiego stopu. W opcji natomiast oferowane jest sportowe zawieszenie, dynamicznie sterowane amortyzatory (Dynamic Damper Control) i alufelgi o średnicy nawet19 cali.
Oczywiście siłą MINI jest jak zawsze także jego niebanalne wnętrze. Wyróżnia jest m.in. panel instrumentów na kolumnie kierownicy z różnymi funkcjami wyświetlania, intuicyjnie obsługiwana klimatyzacja, konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowki, dwa uchwyty na kubki, sterownik MINI Controller i podłokietnik.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.