REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Panda 4x4 Antartica

Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Fiat zaprezentował Pandę 4x4 w wersji Antartica. Czym różni się ona od klasycznej odmiany z napędem wszystkich kół?

Ponad 400.000 sprzedanych samochodów trzech kolejnych generacji i szereg cieszących się wielkim powodzeniem serii specjalnych: od momentu premiery w roku 1983 do dnia dzisiejszego, Panda 4x4 stanowi wciąż unikalną koncepcję pojazdu, wyróżniającego się na tle konkurencji. Frankfurcki debiut Pandy 4x4 Antartica to hołd z okazji 30 rocznicy jej narodzin: Seria limitowana bazująca na wersji modelowej 4x4 Rock - pojazdu bijącego wszelkie rekordy sprzedaży poprzednich generacji i posiadający 15-procentowy udział na swoim rynku w Europie.

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 Antartica: zmiany zewnętrzne

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia - kombinacja bieli z czarnym dachem - oraz szereg innych elementów, dzięki którym ten poręczny „city-car 4x4" zyskuje na osobowości: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne" szyby tylne typu „Privacy", pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym.

Zobacz też: Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 Antartica: wnętrze

We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, a gwarancją tak cenionego, praktycznego komfortu przedziału pasażerskiego jest niezmiennie 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda 4x4 Antartica: silniki TwinAir i MultiJet II

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4x4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II - oba wyposażone w system oszczędnościowy paliwa Start&Stop.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Fiat Panda 4x4 Antartica: systemy wspomagające układ napędowy

W sposób oczywisty, Panda 4x4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4x4, która w roku ubiegłym otrzymała prestiżowy tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Top Gear. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego „torque-on-demand", który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko. Seryjne wyposażenie Pandy 4x4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy). wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich.
Komfort i dynamikę jazdy, niezbędną dla dalszych, trudniejszych podróży zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach Mac Pherson i tylnych w układzie belki skrętnej - w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu „jedynki". W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność off-road i ruszanie na wzniesieniach.

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

Fiat Panda 4x4 Antartica: opony błotno-śniegowe

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4x4 Antartica - jako jedyny samochód w swej kategorii - wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu - lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie. Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20 procent, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji. Zgodnie ze znanym hasłem „Po prostu więcej" kierowca Pandy 4x4 Antartica nie musi już więcej myśleć o zmianie ogumienia na sezon letni i zimowy.

Zobacz też: Nowy Fiat 500L

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA