REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Panda 4x4 Antartica

Subskrybuj nas na Youtube
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Fiat zaprezentował Pandę 4x4 w wersji Antartica. Czym różni się ona od klasycznej odmiany z napędem wszystkich kół?

Ponad 400.000 sprzedanych samochodów trzech kolejnych generacji i szereg cieszących się wielkim powodzeniem serii specjalnych: od momentu premiery w roku 1983 do dnia dzisiejszego, Panda 4x4 stanowi wciąż unikalną koncepcję pojazdu, wyróżniającego się na tle konkurencji. Frankfurcki debiut Pandy 4x4 Antartica to hołd z okazji 30 rocznicy jej narodzin: Seria limitowana bazująca na wersji modelowej 4x4 Rock - pojazdu bijącego wszelkie rekordy sprzedaży poprzednich generacji i posiadający 15-procentowy udział na swoim rynku w Europie.

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 Antartica: zmiany zewnętrzne

Wyróżnikiem serii specjalnej od zewnątrz jest dwutonowa kolorystka nadwozia - kombinacja bieli z czarnym dachem - oraz szereg innych elementów, dzięki którym ten poręczny „city-car 4x4" zyskuje na osobowości: szare, 15-calowe felgi z lekkiego stopu o wzorze rombowym, pomarańczowe kołpaki kół, lampy przeciwmgielne, „dyskretne" szyby tylne typu „Privacy", pomarańczowe obudowy lusterek bocznych i specjalna plakietka na słupku środkowym.

Zobacz też: Silnik 0.9 TwinAir zasilany metanem CNG!

Fiat Panda 4x4 Antartica: wnętrze

We wnętrzu dominuje tapicerka szaro-pomarańczowa, a gwarancją tak cenionego, praktycznego komfortu przedziału pasażerskiego jest niezmiennie 3-miejscowa kanapa tylna z oparciami dzielonymi/składanymi 40/60 oraz regulacja wysokości fotela kierowcy w wyposażeniu standardowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda 4x4 Antartica: silniki TwinAir i MultiJet II

Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Panda 4x4 Antartica edycji limitowanej dostępna będzie z 85-konnym silnikiem benzynowym 0.9 TwinAir Turbo albo 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II - oba wyposażone w system oszczędnościowy paliwa Start&Stop.

Zobacz też: Fiat Panda III: kręty test na Sardynii

Fiat Panda 4x4 Antartica: systemy wspomagające układ napędowy

W sposób oczywisty, Panda 4x4 Antartica posiada wszelkie zalety Pandy 4x4, która w roku ubiegłym otrzymała prestiżowy tytuł „SUV Roku 2012" przyznany przez brytyjski magazyn motoryzacyjny Top Gear. Jest to również zasługa aktywowanego automatycznie w razie potrzeby, układu napędowego „torque-on-demand", który pozwala spokojnie radzić sobie z każdą sytuacją w ruchu drogowym i nie tylko. Seryjne wyposażenie Pandy 4x4 obejmuje ponadto ESC (elektroniczny system stabilizacji jazdy) i ELD (elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy). wspomagający ruszanie i jazdę na podłożach luźnych lub śliskich.
Komfort i dynamikę jazdy, niezbędną dla dalszych, trudniejszych podróży zapewnia odpowiednio zestrojone zawieszenie kół przednich na kolumnach Mac Pherson i tylnych w układzie belki skrętnej - w połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów o niskim przełożeniu „jedynki". W parze z silnikiem TwinAir Turbo poprawia to znacząco sprawność off-road i ruszanie na wzniesieniach.

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

Fiat Panda 4x4 Antartica: opony błotno-śniegowe

Celem zachowania maksymalnej trakcji na każdym podłożu, Panda 4x4 Antartica - jako jedyny samochód w swej kategorii - wyposażona jest seryjnie w specjalne ogumienie błotno-śniegowe 175/65 R15 M+S. Opony typu Snow Flake nadają się do użytku nie tylko na lodzie czy śniegu - lecz także na drodze gruntowej i normalnej szosie. Warto podkreślić, iż w porównaniu z poprzednim modelem Pandy polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności sięga 20 procent, a tak szeroka swoboda użytkowania opon nie pociąga za sobą wzrostu zużycia paliwa czy kosztów eksploatacji. Zgodnie ze znanym hasłem „Po prostu więcej" kierowca Pandy 4x4 Antartica nie musi już więcej myśleć o zmianie ogumienia na sezon letni i zimowy.

Zobacz też: Nowy Fiat 500L

Źródło: materiały prasowe Fiat

Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Fiat Panda 4x4 Antartica
Fiat
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA