Nowy silnik PSA 1.2 EB PureTech - 3 cylindry i turbo

REKLAMA
REKLAMA
Silnik 1.2 EB PureTech - konkurencja dla Forda
Koncern PSA Peugeot Citroen rozpoczął produkcję nowego silnika z turbodoładowaniem 1.2 EB PureTech. Jednostka ta bazuje na wprowadzonym w 2011 roku wolnossącym motorze 1.0 VTI. Koszt wprowadzenia tej jednostki napędowej na rynek oszacowano na 893 miliony euro, z czego 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe, a 438 milionów euro pochłonęła budowa linii produkcyjnej w Douvrin na północy Francji.
REKLAMA
Zobacz też: Silnik Opla 1.0 Turbo 12V SIDI
Silnik 1.2 EB PureTech: podstawowe dane techniczne
Silnik 1.2 EB PureTech podobnie jak jego największy konkurent, fordowski 1.0 EcoBoost, posiada trzy cylindry oraz turbosprężarkę. 40 % części współdzieli z wolnossącą jednostką 1.0 VTI, a zwarta konstrukcja pozwala na szybkie osiągnięcie jego temperatury roboczej. Francuski silnik spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6.1, która będzie obowiązywać od września 2014 roku. Jednostka 1.0 EB PureTech generować będzie moc od 110 KM do 130 KM.
Silnik 1.2 EB PureTech: w jakich samochodach?
Jako pierwsze silnik 1.2 EB PureTech otrzymają dwa kompaktowe modele obu francuskich koncernów – Citroen C4 (110 g CO2/km) i Peugeot 308 (107 g CO2/km). Nieco później nowa jednostka napędowa uzupełni gamę takich modeli jak Peugeot 208 (105 g CO2/km), Citroën C3 i DS3 (105 g CO2/km).
Obecnie motor produkowany jest wyłącznie we Francji, ale od 2015 r. będzie wytwarzany także w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach.

REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA