REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

Subskrybuj nas na Youtube
Stop agresji drogowej
Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

REKLAMA

REKLAMA

Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

Stop agresji drogowej. Zgłoś pirata drogowego

Idea powstania policyjnych skrzynek "Stop agresji drogowej" było niezwykle prosta. Chodziło o stworzenie kanału, za pomocą którego kierowcy mogliby przekazywać mundurowym informacje o zachowaniach zagrażających innym uczestnikom ruchu. Do tej pory kierujący musieli pojawić się z nośnikiem zawierającym filmik na komendzie. Tam musieli złożyć oficjalne zgłoszenie. Za sprawa skrzynki "Stop agresji drogowej" droga do ukarania kierującego skróciła się i dodatkowo zanimizowała.

REKLAMA

Stop agresji drogowej. Ilość zgłoszeń 2022 r.

Na policyjne skrzynki "Stop agresji drogowej" wpłynęło w roku 2022 ponad 28 tys. zgłoszeń. Dla porównania w roku 2021 liczba ta nieznacznie przekraczała 25 tys. To oznacza wzrost o 12. proc. Jak wyglądają konkretne statystyki? Te zostały podzielone na poszczególne komendy. Oto kilka przykładów:

  • KSP w 2022 roku - 7012 (2021 r. - 5394),
  • KWP Wrocław - 2543 (2021 r. - 4305),
  • KWP Poznań - 2928 (2021 r. - 2391),
  • KWP Kraków - 2579 (2021 r. - 2177),
  • KWP Katowice - 2678 (2021 r. - 2156),
  • KWP w Rzeszowie - 444 (2021 r. - 490),
  • KWP Kielce – 533 (2021 r. - 374),
  • KWP Białystok - 377 (2021 r. - 359).

Stop agresji drogowej ma ścigać drastyczne wykroczenia

Policyjne skrzynki "Stop agresji drogowej" cieszą się rosnącym zainteresowaniem. I to dobrze. Bo w ten sposób może udać się wyeliminować choć część kierowców popełniających drastyczne wykroczenia drogowe. Podczas przesyłania zgłoszenia kluczowe jest jednak zrozumienie idei stojącej za samym zgłoszeniem.

Co zgłaszać na "Stop agresji drogowej"?

REKLAMA

Nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP w rozmowie z PAP zaapelował o niezapełnianie policyjnych skrzynek, np. sprawami niewłaściwego parkowania, czy przekraczania prędkości zarejestrowanego prywatną kamerką, czy rejestratorem jazdy. Skrzynki "Stop Agresji Drogowej" przypisane są tym najpoważniejszym przypadkom, groźnym dla innych uczestników ruchu drogowego.

"Chodzi głównie o nadsyłanie materiałów przedstawiających groźne zachowania, takie, jak np. wyprzedzanie na trzeciego, omijanie pojazdu, który ustąpił pierwszeństwa pieszemu na przejściu, przyspieszanie przez wyprzedzanego kierowcę, zajeżdżanie drogi, czy wjazd na skrzyżowanie przy czerwonym świetle" - wyjaśnił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wygląda zgłoszenie "Stop agresji drogowej"?

Jak wygląda procedura zgłoszenia nagrania? W pierwszej kolejności kierujący powinien zgrać filmik z rejestratora lub np. telefonu na komputer. Drugim krokiem jest ustalenie na terenie której jednostki policji doszło do wykroczenia. W tan sposób kierujący bez problemu znajdzie adres mailowy, na który będzie musiał przesłać zgłoszenie. Co więcej, wysyłając wiadomość powinien również określić datę, godzinę i miejsce zdarzenia, dane dotyczące pojazdu i dane zgłaszającego.

Przesłanie materiału filmowego zarejestrowanego przez zgłaszającego oznacza wyrażenie zgodę na jego wykorzystanie, w tym upublicznienie, w celach działań profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

autor: Bartłomiej Figaj

bf/ jann/

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA