REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

TomTom: Warszawa w czołówce zakorkowanych miast Europy

Podróż w Europejskich miastach zajmuje średnio o 23 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie.
Podróż w Europejskich miastach zajmuje średnio o 23 proc. więcej czasu niż w sytuacji, gdy ruch przepływa swobodnie.
TomTom

REKLAMA

REKLAMA

Firma TomTom opublikowała raport Congestion Index, w którym badano poziom zakorkowania europejskich miast. Warszawie przypadło w nim, mało zaszczytne, drugie miejsce.

Raport Congestion Index, przygotowany w odniesieniu do sytuacji z 58 europejskich miast, określa w oparciu m.in. o dane GPS, średni czas o jaki wydłuża się podróż w stosunku do sytuacji, gdy ruch na drogach umożliwia swobodną jazdę.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze miejsce zajął Stambuł, gdzie średni czas podróży jest dłuższy o 57% niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 89% podczas porannych godzin szczytu. Jest to debiut Stambułu w raporcie Congestion Index. Według tego samego raportu, podróż w Warszawie trwa średnio o 45% dłużej, niż wtedy, gdy ruch przepływa swobodnie, oraz o 93%  podczas porannych godzin szczytu.

„Ponieważ informacje TomTom o ruchu drogowym są tak dokładne, możemy skutecznie identyfikować zakorkowane obszary. Korzystając z aktualizowanych na bieżąco informacji o ruchu oraz technologii wyznaczania tras, możemy skierować ruch na inne drogi, łagodząc problem zatorów w miastach i obszarach miejskich”- powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom.

Zobacz też: Warszawa na pierwszym miejscu europejskiego rankingu

Niepokojący jest fakt, że stopień zakorkowania Warszawy ponownie się zwiększył. W porównaniu z danymi z pierwszego kwartału tego roku, w drugim średnia wzrosła o 3 punkty proc. z 42 do 45%., w porannym korku o 4 punkty procentowe z 89 do 93%, natomiast w wieczornym z 86 do 91%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Większe korki w mieście przekładają się na zwiększone zużycie paliwa, więcej zmarnowanego czasu, który mógłby być wykorzystany w sposób bardziej kreatywny, a także pogorszenie nastrojów wśród kierowców i nadmierna agresja za kierownicą.

„Warszawa ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce najbardziej zatłoczonych miast Europy, tym razem na drugim miejscu. Poruszając się po stolicy w czasie godzin szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie. Kierowca podróżujący każdego dnia przeciętnie 2 godziny, ponosi dodatkowe koszty w wysokości ok. 17 zł dziennie, a rocznie prawie 4300 zł” – mówi Jan Jakiej, prezes SISKOM.

Zobacz też: Ekrany akustyczne - będzie ich mniej!

Lista dziesięciu najbardziej zakorkowanych miast w Europie:

  1. Stambuł 57%

6. Paryż 34%

  1. Warszawa 45%

7. Stuttgart 33%

  1. Marsylia 42%

8. Bruksela 33%

  1. Palermo 40%

9. Hamburg 32%

  1. Rzym 34%

10. Sztokholm 30%

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

REKLAMA

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

REKLAMA