SBC
REKLAMA
System SBC stosowany jest w niektórych modelach aut marki Mercedes-Benz. Technologia SBC zwana także brake-by-wire opracowana została przez firmę Bosch. Sensotronic Brake Control po raz pierwszy zastosowano w Mercedesie SLR 230 w 2001 roku. SBC umożliwił coś, co wcześniej było dla producentów aut trudne do osiągnięcia, czyli zintegrowanie z sobą innych systemów mających wpływ na proces hamowania autem, czyli BAS, EBD czy ABS, a nawet ESP. Wszystkie te systemy obsługuje jeden sterownik i jedna pompa, co znacznie upraszcza budowę całego układu hamulcowego.
REKLAMA
REKLAMA
W SBC pedał hamulca wciąż połączony jest bezpośrednio z główną pompą hamulcową. Jednak pompa główna jedynie wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym, a o sile hamowania przypadającej na poszczególne koła decyduje sterownik elektroniczny połączony z hydrauliczną pompą rozdzielającą.
Praktyka pokazała jednak, że technologia ta jest zawodna, w związku z czym w 2006 roku koncern Mercedesa zrezygnował z montowania SBC w drogich luksusowych modelach, m. in. w klasie E oraz w CLS. Powód był prosty: usterki systemu wystąpiły w ok. 2 milionach aut, które firma naturalnie musiała zaprosić do serwisu i naprawić. W innych modelach Mercedesa, z uwagi na zbyt wielkie koszty przystosowania ich tylko do hamulców hydraulicznych system SBC pozostawiono.
Zobacz też: Płyn hamulcowy
REKLAMA
REKLAMA