REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Pro_Cee’d: dane techniczne i wyposażenie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W piątek 15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d, który oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Mondial de l’Automobile w Paryżu. To już druga generacja Kii pro_cee’d, która powstała na bazie pięciodrzwiowego modelu Cee’d.

Całkowicie nowa konstrukcja oferowana jest w trzech poziomach wyposażenia, a jej grupą docelową są „młodzi duchem” klienci w całej Europie. Począwszy od roku 2007 fabrykę Kia w Żylinie opuściło już ponad 76.000 egzemplarzy pro_cee’da.

REKLAMA

„Kia cee’d wyznaczyła początek nowej ery dla marki Kia w Europie i stała się kluczowym produktem naszego zakładu w Żylinie. Uruchomiona właśnie produkcja wersji trzydrzwiowej to kolejny kamień milowy nie tylko dla korporacji Kia ale i naszej słowackiej fabryki. Jesteśmy przekonani, iż także dzięki nowemu modelowi, nasz plan produkcji 290.000 samochodów w bieżącym roku zostanie w pełni zrealizowany.” − powiedział Eek-Hee Lee, prezes zarządu i dyrektor generalny (CEO) Kia Motors Slovakia.

Zobacz też: Przygotuj się do majówki i wakacji –rezerwacja promu

Kia pro_cee’d drugiej generacji otrzymała dwa silniki benzynowe (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwa wysokoprężne (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy od  90  do 135 KM.

Długość całkowita wynosi 4310 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2650 mm. Wymiary te są identyczne jak w przypadku wersji pięciodrzwiowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy pro_cee’d MY 2013 wyróżnia się istotnymi zmianami stylizacyjnymi. Kia pro_cee’d oferowana będzie w sześciu kolorach nadwozia.

Zobacz też: Omijasz dziury w drodze? Ryzykujesz życie

REKLAMA

Linia dachu została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są również panele karoserii za słupkiem „B”, okna boczne i słupek „C”, a także klapa nadwozia, tylne światła zespolone oraz zderzak tylny.

Cechy charakterystyczne auta to krata chłodnicy wykonana z materiału o wysokim połysku Piano Black, światła do jazdy dziennej LED i tylne lampy zespolone w tej samej technologii oraz nowe wzory felg z lekkiego stopu aluminium. Dostępne wyposażenie obejmuje m.in. skórzane pokrycie siedzeń i skórzane obszycie kierownicy oraz wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej materiałem o wysokim połysku Piano Black. Wśród opcji zwiększających walory użyteczne oraz bezpieczeństwo oferowane są elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne z lampkami podświetlającymi wejście do samochodu.

Zobacz też: Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Instalacja nowego oprzyrządowania oraz przygotowania do seryjnego montażu  trzydrzwiowego pro_cee’da odbywały się podczas letniej i zimowej przerwy produkcyjnej. Pracownicy fabryki Żylina uczestniczyli także w intensywnych szkoleniach prowadzonych na miejscu oraz w koreańskim centrum badawczo-rozwojowym Kia Motors Corporation  Namyang.

W trakcie przygotowań jest również produkcja pierwszych modeli o charakterystyce wyczynowej − trzydrzwiowej Kii pro_cee’d GT oraz pięciodrzwiowej Kii cee’d GT, napędzanych turbodoładowanym silnikiem benzynowym GDI o pojemności 1,6 litra. Pierwsze samochody serii GT zjadą z linii montażowych zakładu Żylina w połowie maja 2013 roku.

Kia pro_cee'd
Fot. Kia
Kia pro_cee'd
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA