REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Pro_Cee’d: dane techniczne i wyposażenie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W piątek 15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d, który oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Mondial de l’Automobile w Paryżu. To już druga generacja Kii pro_cee’d, która powstała na bazie pięciodrzwiowego modelu Cee’d.

Całkowicie nowa konstrukcja oferowana jest w trzech poziomach wyposażenia, a jej grupą docelową są „młodzi duchem” klienci w całej Europie. Począwszy od roku 2007 fabrykę Kia w Żylinie opuściło już ponad 76.000 egzemplarzy pro_cee’da.

REKLAMA

„Kia cee’d wyznaczyła początek nowej ery dla marki Kia w Europie i stała się kluczowym produktem naszego zakładu w Żylinie. Uruchomiona właśnie produkcja wersji trzydrzwiowej to kolejny kamień milowy nie tylko dla korporacji Kia ale i naszej słowackiej fabryki. Jesteśmy przekonani, iż także dzięki nowemu modelowi, nasz plan produkcji 290.000 samochodów w bieżącym roku zostanie w pełni zrealizowany.” − powiedział Eek-Hee Lee, prezes zarządu i dyrektor generalny (CEO) Kia Motors Slovakia.

Zobacz też: Przygotuj się do majówki i wakacji –rezerwacja promu

Kia pro_cee’d drugiej generacji otrzymała dwa silniki benzynowe (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwa wysokoprężne (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy od  90  do 135 KM.

Długość całkowita wynosi 4310 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2650 mm. Wymiary te są identyczne jak w przypadku wersji pięciodrzwiowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy pro_cee’d MY 2013 wyróżnia się istotnymi zmianami stylizacyjnymi. Kia pro_cee’d oferowana będzie w sześciu kolorach nadwozia.

Zobacz też: Omijasz dziury w drodze? Ryzykujesz życie

REKLAMA

Linia dachu została obniżona o 40 mm, a słupek środkowy przesunął się do tyłu o 220 mm. Nowe są również panele karoserii za słupkiem „B”, okna boczne i słupek „C”, a także klapa nadwozia, tylne światła zespolone oraz zderzak tylny.

Cechy charakterystyczne auta to krata chłodnicy wykonana z materiału o wysokim połysku Piano Black, światła do jazdy dziennej LED i tylne lampy zespolone w tej samej technologii oraz nowe wzory felg z lekkiego stopu aluminium. Dostępne wyposażenie obejmuje m.in. skórzane pokrycie siedzeń i skórzane obszycie kierownicy oraz wykończenie deski rozdzielczej i konsoli centralnej materiałem o wysokim połysku Piano Black. Wśród opcji zwiększających walory użyteczne oraz bezpieczeństwo oferowane są elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne z lampkami podświetlającymi wejście do samochodu.

Zobacz też: Kia Optima, jaką wybrać? Poradnik kupującego

Instalacja nowego oprzyrządowania oraz przygotowania do seryjnego montażu  trzydrzwiowego pro_cee’da odbywały się podczas letniej i zimowej przerwy produkcyjnej. Pracownicy fabryki Żylina uczestniczyli także w intensywnych szkoleniach prowadzonych na miejscu oraz w koreańskim centrum badawczo-rozwojowym Kia Motors Corporation  Namyang.

W trakcie przygotowań jest również produkcja pierwszych modeli o charakterystyce wyczynowej − trzydrzwiowej Kii pro_cee’d GT oraz pięciodrzwiowej Kii cee’d GT, napędzanych turbodoładowanym silnikiem benzynowym GDI o pojemności 1,6 litra. Pierwsze samochody serii GT zjadą z linii montażowych zakładu Żylina w połowie maja 2013 roku.

Kia pro_cee'd
Fot. Kia
Kia pro_cee'd
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Kia pro cee'd GT
Fot. Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA