REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota Auto Biznes testuje Volkswageny z napędem 4Motion

Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.

Volkswagen Golf R

Dwulitrowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem daje aż 270 KM oraz 350 Nm w zakresie obrotów 2500-5000 obr./min. Połączenie 2.0 TSI wraz z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów DSG pozwala osiągnąć „setkę” już w 5,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 8,4 l/100 km i spełnieniu normy Euro5. Za przenoszenie mocy na koła odpowiedzialny jest napęd 4Motion. Znacznie różni się od poprzedniej generacji między innymi sposobem przenoszenia sił pomiędzy tylną, a przednią osią. W ekstremalnych warunkach prawie 100 procent momentu napędowego, może być kierowane na tylną oś. Golf świetnie trzyma się drogi, a opcjonalnie dostępne fotele sportowe Motorsport zapewniają uczucie obecności w rajdowym aucie.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack

Od zawsze kojarzony z typowym autem flotowym. Wygoda, bezpieczeństwo, bezawaryjność – to tylko kilka z jego zalet. W wersji Alltrack mamy połączenie wszystkiego co dobre w standardowym Passacie z napędem na wszystkie koła z przystosowaniem do poruszania się nie tylko po drogach utwardzanych. Pojazd idealnie wypełnienia lukę pomiędzy SUV-em, a typową „osobówką”. Warto wspomnieć o poszerzonych nadkolach i progach, dużym kącie rampowym, kącie natarcia i zejścia, zwiększonym prześwicie poprzecznym.

Zobacz też: Volkswagen Cross Up! - wkrótce w sprzedaży

Alltrack jest oferowany tylko z mocnymi turbodoładowanymi silnikami: benzyniakami o mocy 160 KM i 210 KM oraz jednostkami wysokoprężnymi o mocy 140KM i 170KM. Dzięki temu przystosowany jest do holowania dużej przyczepy (nawet do 2200kg). Najmocniejsze wersje silnikowe seryjnie wyposażone są w 4Motion, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Silniki wysokoprężne mają niski apetyt na paliwo. Nasz pomiar praktyczny w wersji o większej mocy wskazał spalanie 6,1 l/100 km na trasie, przy włączonej klimatyzacji, temperatura grubo poniżej zera i trzech „ciężkich” pasażerów z bagażem. Pojemność bagażnika do wysokości dolnej krawędzi okien wynosi 603 l, natomiast przy wykorzystaniu maksymalnej przestrzeni ładunkowej wraz z wnęką koła zapasowego, przy ładunku po dach i do oparć przednich foteli przednich wynosi 1731 l.

REKLAMA

Volkswagen Tiguan

Typowy SUV, który można nabyć w dwóch różnych wersjach: przystosowanej do jazdy po utwardzanych drogach – Onroad, bądź przeznaczonej do poruszania się po bezdrożach Offroad, występującej tylko z napędem 4Motion. Opcjonalnie dostępna jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS - układ ten rozszerza funkcję wbudowanych w ESP blokad elektronicznych. Pojazd nawiązuje stylistyką do Touarega. Do wyboru mamy dużą liczbę silników zaczynając od benzynowego 1.4 TSI o mocy 122 KM, kończąc na dobrze wszystkim znanym dwulitrowym dieslu o mocy 170 KM. W opcji oczywiście dostępna jest dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia DSG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Warto zwrócić uwagę na jednostkę 2.0 TDI BlueMotion Technology (110 KM i 140 KM), która w połączeniu z napędem na przednią oś według danych producenta spala w trybie mieszanym 5,3 l/100 km. Pojemność bagażnika wynosi 470 l (1510 l po rozłożeniu foteli). Nad bezpieczeństwem czuwają m. in. systemy: rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Dynamic Light Assist plus diodowe światła dzienne, Light Assist, Park Assist, generacja II, Lane Assist. Tiguan wyposażony może zostać w hak, który w razie potrzeby może ciągnąć nawet 2500kg, a jego rozłożenie bądź złożenie zajmuję kilka sekund.

Volkswagen Touareg

Przedstawiciel terenowej klasy wyższej. W ofercie oprócz silnika benzynowego (V6 FSI, moc 280 KM, zużycie paliwa wg producenta trasa: 8l/100 km, miasto 13,2 l/100 km) oraz silników wysokoprężnych (V6 TDI 204 KM, zużycie paliwa trasa 6,3 l/100km, trasa 8,2l/100 km, V6 TDI 245KM oraz V8 TDI 340 KM) dostępna jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 380 KM i momencie 580 Nm. Każda wersja może holować przyczepę o masie do 3500 kg. Napęd 4Motion z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen stanowi wyposażenie seryjne. Pakietem Terrain-Tech z V6 TDI zawiera przekładnie rozdzielczą z reduktorem wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym. Wszystkie wersje Touarega wyposażone są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Pojemność bagażnika 580 l, po rozłożeniu tylnej kanapy  1642 l.

Volkswagen Multivan

Multivan to idealne auto dla firm transportujących ludzi, nawet VIP-ów. Napęd 4Motion jeszcze zwiększa jego możliwości. Dostępny jest w wersjach wyposażenia Startline, Comfortline, Highline, PanAmericana oraz Edycja 25. PanAmericana została przygotowana do jazdy po trudnych szlakach. Ma zawieszenie podwyższone o 20 mm, wytrzymałe zderzaki z tworzywa sztucznego oraz napęd 4Motion z blokadą mechanizmu różnicowego. Na pokład można zabrać 7 osób, o ich komfort zadbają chociażby przyciemnione szyby w przedziale pasażerskim. Zabezpieczenie podłogi przy wykorzystaniu ryflowanej blachy aluminiowej pozwoli na łatwy pozbycie zabrudzeń. Do wyboru mamy trzy silniki benzynowe (115KM, 150KM oraz 204KM) oraz pięć wysokoprężnych (84KM, 102KM, 114KM, 140KM oraz 180KM). Opcjonalnie dostępna jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Zobacz też: Volkswageny T5 i Amarok są dostępne z nowymi silnikami

Volkswagen Amarok

Auto kupowane między innymi ze względu na korzyści podatkowe, które są dane pickupom. Oferowany w dwóch wersjach nadwozia: DoubleCab z czterodrzwiową kabiną oraz dwudrzwiowa wersja SingleCab z dłuższą skrzynią ładunkową. Gamę silnikową tworzą dwie wysokoprężne jednostki o oznaczeniu TDI i mocy 122 KM oraz 180 KM. Inżynierowie Volkswagena przygotowali trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), dołączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). W wersji podstawowej otwieranie okien, blokowanie drzwi oraz regulacja lusterek odbywa się w sposób manualny. Hak holowniczy przystosowany jest do holowania przyczepy o masie do 2800kg.

Zobacz też: Volkswagen Golf VII już z napędem 4Motion

Podsumowanie

To tylko sześć z kilkunastu modeli VW z napędem na cztery koła. Kilka z nich miałem okazję testować na długim dystansie, w trudnych warunkach. I trzeba przyznać, że system 4Motion spisywał się znakomicie, co wcale nie było tylko efektem odpowiedniej techniki jazdy, ale jego efektywności i sprawności. Dlatego w uzasadnionych potrzebach (firmy budowlane, leśne, tereny wysokogórskie) warto rozważyć sięgnięcie po ten dodatkowy element bezpieczeństwa i sprawności w poruszaniu się po drogach.

Autor: Jakub Nieszporek

Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat Alltrack
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf R
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswageny 4Motion
Fot. Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA