REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota Auto Biznes testuje Volkswageny z napędem 4Motion

Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.

Volkswagen Golf R

Dwulitrowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem daje aż 270 KM oraz 350 Nm w zakresie obrotów 2500-5000 obr./min. Połączenie 2.0 TSI wraz z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów DSG pozwala osiągnąć „setkę” już w 5,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 8,4 l/100 km i spełnieniu normy Euro5. Za przenoszenie mocy na koła odpowiedzialny jest napęd 4Motion. Znacznie różni się od poprzedniej generacji między innymi sposobem przenoszenia sił pomiędzy tylną, a przednią osią. W ekstremalnych warunkach prawie 100 procent momentu napędowego, może być kierowane na tylną oś. Golf świetnie trzyma się drogi, a opcjonalnie dostępne fotele sportowe Motorsport zapewniają uczucie obecności w rajdowym aucie.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack

Od zawsze kojarzony z typowym autem flotowym. Wygoda, bezpieczeństwo, bezawaryjność – to tylko kilka z jego zalet. W wersji Alltrack mamy połączenie wszystkiego co dobre w standardowym Passacie z napędem na wszystkie koła z przystosowaniem do poruszania się nie tylko po drogach utwardzanych. Pojazd idealnie wypełnienia lukę pomiędzy SUV-em, a typową „osobówką”. Warto wspomnieć o poszerzonych nadkolach i progach, dużym kącie rampowym, kącie natarcia i zejścia, zwiększonym prześwicie poprzecznym.

Zobacz też: Volkswagen Cross Up! - wkrótce w sprzedaży

Alltrack jest oferowany tylko z mocnymi turbodoładowanymi silnikami: benzyniakami o mocy 160 KM i 210 KM oraz jednostkami wysokoprężnymi o mocy 140KM i 170KM. Dzięki temu przystosowany jest do holowania dużej przyczepy (nawet do 2200kg). Najmocniejsze wersje silnikowe seryjnie wyposażone są w 4Motion, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Silniki wysokoprężne mają niski apetyt na paliwo. Nasz pomiar praktyczny w wersji o większej mocy wskazał spalanie 6,1 l/100 km na trasie, przy włączonej klimatyzacji, temperatura grubo poniżej zera i trzech „ciężkich” pasażerów z bagażem. Pojemność bagażnika do wysokości dolnej krawędzi okien wynosi 603 l, natomiast przy wykorzystaniu maksymalnej przestrzeni ładunkowej wraz z wnęką koła zapasowego, przy ładunku po dach i do oparć przednich foteli przednich wynosi 1731 l.

REKLAMA

Volkswagen Tiguan

Typowy SUV, który można nabyć w dwóch różnych wersjach: przystosowanej do jazdy po utwardzanych drogach – Onroad, bądź przeznaczonej do poruszania się po bezdrożach Offroad, występującej tylko z napędem 4Motion. Opcjonalnie dostępna jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS - układ ten rozszerza funkcję wbudowanych w ESP blokad elektronicznych. Pojazd nawiązuje stylistyką do Touarega. Do wyboru mamy dużą liczbę silników zaczynając od benzynowego 1.4 TSI o mocy 122 KM, kończąc na dobrze wszystkim znanym dwulitrowym dieslu o mocy 170 KM. W opcji oczywiście dostępna jest dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia DSG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Warto zwrócić uwagę na jednostkę 2.0 TDI BlueMotion Technology (110 KM i 140 KM), która w połączeniu z napędem na przednią oś według danych producenta spala w trybie mieszanym 5,3 l/100 km. Pojemność bagażnika wynosi 470 l (1510 l po rozłożeniu foteli). Nad bezpieczeństwem czuwają m. in. systemy: rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Dynamic Light Assist plus diodowe światła dzienne, Light Assist, Park Assist, generacja II, Lane Assist. Tiguan wyposażony może zostać w hak, który w razie potrzeby może ciągnąć nawet 2500kg, a jego rozłożenie bądź złożenie zajmuję kilka sekund.

Volkswagen Touareg

Przedstawiciel terenowej klasy wyższej. W ofercie oprócz silnika benzynowego (V6 FSI, moc 280 KM, zużycie paliwa wg producenta trasa: 8l/100 km, miasto 13,2 l/100 km) oraz silników wysokoprężnych (V6 TDI 204 KM, zużycie paliwa trasa 6,3 l/100km, trasa 8,2l/100 km, V6 TDI 245KM oraz V8 TDI 340 KM) dostępna jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 380 KM i momencie 580 Nm. Każda wersja może holować przyczepę o masie do 3500 kg. Napęd 4Motion z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen stanowi wyposażenie seryjne. Pakietem Terrain-Tech z V6 TDI zawiera przekładnie rozdzielczą z reduktorem wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym. Wszystkie wersje Touarega wyposażone są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Pojemność bagażnika 580 l, po rozłożeniu tylnej kanapy  1642 l.

Volkswagen Multivan

Multivan to idealne auto dla firm transportujących ludzi, nawet VIP-ów. Napęd 4Motion jeszcze zwiększa jego możliwości. Dostępny jest w wersjach wyposażenia Startline, Comfortline, Highline, PanAmericana oraz Edycja 25. PanAmericana została przygotowana do jazdy po trudnych szlakach. Ma zawieszenie podwyższone o 20 mm, wytrzymałe zderzaki z tworzywa sztucznego oraz napęd 4Motion z blokadą mechanizmu różnicowego. Na pokład można zabrać 7 osób, o ich komfort zadbają chociażby przyciemnione szyby w przedziale pasażerskim. Zabezpieczenie podłogi przy wykorzystaniu ryflowanej blachy aluminiowej pozwoli na łatwy pozbycie zabrudzeń. Do wyboru mamy trzy silniki benzynowe (115KM, 150KM oraz 204KM) oraz pięć wysokoprężnych (84KM, 102KM, 114KM, 140KM oraz 180KM). Opcjonalnie dostępna jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Zobacz też: Volkswageny T5 i Amarok są dostępne z nowymi silnikami

Volkswagen Amarok

Auto kupowane między innymi ze względu na korzyści podatkowe, które są dane pickupom. Oferowany w dwóch wersjach nadwozia: DoubleCab z czterodrzwiową kabiną oraz dwudrzwiowa wersja SingleCab z dłuższą skrzynią ładunkową. Gamę silnikową tworzą dwie wysokoprężne jednostki o oznaczeniu TDI i mocy 122 KM oraz 180 KM. Inżynierowie Volkswagena przygotowali trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), dołączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). W wersji podstawowej otwieranie okien, blokowanie drzwi oraz regulacja lusterek odbywa się w sposób manualny. Hak holowniczy przystosowany jest do holowania przyczepy o masie do 2800kg.

Zobacz też: Volkswagen Golf VII już z napędem 4Motion

Podsumowanie

To tylko sześć z kilkunastu modeli VW z napędem na cztery koła. Kilka z nich miałem okazję testować na długim dystansie, w trudnych warunkach. I trzeba przyznać, że system 4Motion spisywał się znakomicie, co wcale nie było tylko efektem odpowiedniej techniki jazdy, ale jego efektywności i sprawności. Dlatego w uzasadnionych potrzebach (firmy budowlane, leśne, tereny wysokogórskie) warto rozważyć sięgnięcie po ten dodatkowy element bezpieczeństwa i sprawności w poruszaniu się po drogach.

Autor: Jakub Nieszporek

Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat Alltrack
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf R
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswageny 4Motion
Fot. Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA