Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG / Kuba Brzeziński / Infor.pl
Najmniejszy crossover z Niemiec pojawił się na Polskim gruncie. A my mieliśmy okazję się nim przejechać. Podczas jednodniowej jazdy przyjrzeliśmy się Volkswagenowi T-Cross 1.0 TSI w wersji Style.

Nadwozie Volkswagena T-Cross to tak naprawdę zestaw dość prostych linii. W prostocie może jednak ukrywać się siła! Mały crossover prezentuje się muskularnie, a do tego ma mało posępne jak na niemieckie auto spojrzenie. Co więcej, wybrzuszone nadkola powodują, że auto wygląda na drodze na większe niż jest w rzeczywistości. Kolejny plus? Bardzo ciekawie wygląda paleta barw T-Crossa. Można w niej znaleźć lifestylowy i niezwykle efektowny morski - w takim właśnie kolorze było nasze auto testowe. Co z minusami? Tył mógłby otrzymać jakiś wyrazisty akcent.

Podstawą do budowy najmniejszego crossovera Volkswagena była platforma podłogowa MQB. Inżynierowie przesunęli w niej położenie przedniej osi. To zminimalizowało zwis przedni, ale także wygenerowało duży rozstaw osi. Ten wynosi 2551 mm. T-Cross ma 4,11 metra długości. To o 54 mm więcej od modelu Polo. Wysokość sięga 1,58 metra. To o 138 mm więcej niż w mniejszym bracie.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - stylistyczny brat Polo

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca może się poczuć zupełnie jak w mniejszym… Polo. Tak naprawdę konsola jest identyczna. Identyczne są też materiały wykończeniowe - konkretnie plastiki są stosunkowo twarde, ale z drugiej strony oferują wysoką jakość spasowania. Podczas jazdy z okolicy deski rozdzielczej Volkswagena T-Cross nie dochodzą żadne trzaski. Ergonomia? Standardowo dla Niemców utrzymuje się na wysokim poziomie. Przyzwoicie wypada też ilość przestrzeni.

Zobacz również: Test Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG

Volkswagen T-Cross mieści czterech dorosłych pasażerów. Jednak tylko w przypadku, w którym nie są oni przesadnie wysocy, a do tego maksymalnie odsunięta zostanie tylna kanapa (zakres jej ruchu to 14 cm). Niemcy w informacji prasowej dotyczącej auta wytłuścili dość ciekawą informację - otóż osoby zajmujące miejsce w pierwszym rzędzie foteli siedzą dokładnie 597 mm nad powierzchnią asfaltu.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Tylna kanapa Volkswagena T-Cross jest składana w stosunku 60:40. Opuszczane jest również oparcie fotela pasażera w przednim rzędzie - w ten sposób auto może przewozić dłuższe przedmioty. Jeżeli chodzi o przestrzeń załadunkową, bagażnik crossovera ma pojemność wynoszącą od 370 do nawet 1281 litrów.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - 3 cylindry i… sporo mocy!

Do końca tego roku Volkswagen T-Cross będzie oferowany w Polsce z jednym silnikiem benzynowym występującym w trzech konfiguracjach. Mowa o jednostce 1.0 TSI z serii EA 211. Motor ma 999 cm3 pojemności, 3 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i… filtr cząstek stałych! Małolitrażowy benzyniak spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. W modelach bazowych konstrukcja rozwija 95 koni mechanicznych i jest sparowana z 5-biegową przekładnią manualną. Oczko wyżej plasuje się 115-konny wariant przekazujący moc za pośrednictwem skrzyni 6 biegowej.

Na szczycie cennika plasuje się wersja 115-konna połączona z 7-biegową skrzynią automatyczną. Do tej roli Niemcy wybrali dwusprzęgłową przekładnię DSG. Według zapowiedzi importera już pod koniec roku w ofercie pojawi się również benzyniak 1.5 TSI. Półtoralitrowy silnik zaoferuje moc na poziomie 150 koni mechanicznych, a do tego będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią DSG.

Silnik Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w litrach na 100 km
1.0 TSI 95 KM 175 Nm 11,5 s. 180 km/h 4,9
1.0 TSI 115 KM 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,6
1.0 TSI 115 KM DSG 200 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - wrażenia z jazdy?

Podczas testu mieliśmy okazję przejechać się Volkswagenem T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG. I ten układ napędowy jest wprost idealny do małego crossovera. Auto ma wystarczającą moc. Chętnie przyspiesza zarówno ze startu, jak i podczas wyprzedzania. Do tego wiele dobrego można powiedzieć o przekładni. Zmienia biegi płynnie, dość szybko reaguje redukcją na głębsze wciśnięcie pedału gazu i nie szarpie podczas ruszania. Silnik ma jeszcze jedną zaletę - pracuje niezwykle szybko. Przy prędkości 90 km/h słychać przede wszystkim pracę opon. Nie ma zatem mowy o charakterystycznym gangu 3-cylindrowego benzyniaka znanym z wersji wolnossącej.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Podczas jazdy na plus warto jednak ocenić nie tylko zachowanie silnika. Poprawny jest też układ kierowniczy. Niemcy wspomagają go dość mocno. W ten sposób kierowca nie otrzymuje pełnej informacji o sytuacji na drodze, mimo wszystko w miarę precyzyjnie może wykonywać manewry. Zawieszenie pracuje dość twardo, ale w tym samym czasie sprężyście. Do tego resoruje nierówności z wyjątkową kulturą. Nawet podczas najeżdżania na większe dziury w jezdni, do kabiny pasażerskiej nie docierają żadne głośne stuki.

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - cena od 69 790 złotych

Cennik Volkswagena T-Cross startuje od 69 790 złotych. Konkurenci w postaci m.in. Renault Captur potrafią być sporo tańsi. Mimo wszystko Niemiec dużo daje w zamian. Bazowy model bez dopłaty otrzymuje takie elementy jak tylne światła wykonane w technologii LED, manualną klimatyzację oraz radio Composition Color wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Poza tym posiada rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest m.in. system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych, Blind Spot wykrywający pojazdy znajdujące się w martwym polu, system aktywnej ochrony pasażerów PreCrash oraz system wspierania kierowcy podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem.

Volkswagen T-Cross cennik

Materiały prasowe Volkswagen

Kolejny poziom wyposażenia - wersja Life - rozszerza listę o obręcze aluminiowe o wielkości 16 cali, czarne relingi dachowe, podłokietnik dla kierowcy, składane oparcie przedniego fotela czy podwójną podłogę bagażnika. W topowym Style standardem stają się ponadto 17-calowe felgi aluminiowe, światła przednie wykonane w technologii LED, srebrne relingi dachowe oraz multifunkcyjna kierownica wykończona skórą. Spore pole do popisu dla nabywcy Volkswagena T-Cross daje lista wyposażenia opcjonalnego.

Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 115 KM DSG

Kuba Brzeziński

Infor.pl

Kupujący może dopłacić m.in. za monitor w miejscu zegarów, 8-kanałowy system nagłośnienia Beats o mocy 300 watów, bezkluczykowy dostęp do auta, 18-calowe felgi aluminiowe czy nawigację satelitarną. A więc ile kosztował testowy Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 KM DSG w efektownym, morskim kolorze i z pełnym wyposażeniem? Według naszych wyliczeń tak skonfigurowany model zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na kwotę 119 410 złotych. A to… całkiem sporo jak na niewielkiego crossovera.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Cross 1.0 TSI - podsumowanie:

Volkswagen T-Cross jest nieco pudełkowaty i ma twarde plastiki we wnętrzu. Z drugiej strony jakość spasowania nie budzi większych zastrzeżeń, a sposób zachowania się auta na drodze dużo bardziej przywodzi na myśl większe konstrukcje. Czy zatem T-Crossa 1.0 TSI warto kupić? Jak najbardziej. Podczas konfigurowania modelu lepiej jednak dość uważnie dawkować kolejne elementy wyposażenia dodatkowego. W przeciwnym razie kierowca szybko zabrnie w ślepy zaułek, na końcu którego widnieć będzie napis: przesadzona cena!

Moto
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.
02 maja 2024

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej
30 kwi 2024

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł
30 kwi 2024

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC
30 kwi 2024

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?
29 kwi 2024

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?
29 kwi 2024

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary
27 kwi 2024

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy
26 kwi 2024

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł
26 kwi 2024

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana
26 kwi 2024

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...