REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Bipper

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot
Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot Bipper to auto dla profesjonalistów, doskonale radzące sobie w mieście.

REKLAMA

Nowy Peugeot Bipper stanowi uzupełnienie gamy aut użytkowych Peugeot, której odnowienie zapoczątkował nowy Boxer w czerwcu 2006 r. Dzięki tylnym drzwiom uchylnym, asymetrycznie dzielonym oraz bocznym drzwiom przesuwnym Peugeot Bippera można bardzo łatwo i szybko załadować i rozładować nawet w najciaśniejszym miejscu.

REKLAMA

Peugeot Bipper daje możliwość transformacji wnętrza w przenośne biuro. Można też bez trudu zwiększyć długość przestrzeni bagażowej. Wszystko to jest możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu składanego fotela pasażera; nowe dzieło marki Peugeot spełni oczekiwania najbardziej wybrednych klientów. Silniki benzynowe Peugeot Bippera 1,4 l 54 kW (75 KM CEE) oraz wysokoprężne 1,4 l HDi 50 kW (70 KM CEE), o ugruntowanej pozycji dzięki walorom ekonomicznym a także ekologicznym dzięki niskiej emisji zanieczyszczeń - 119 g CO2 w przypadku 1,4 l HDi, połączone są z nową dla tego typu pojazdu ofertą – mechaniczną sterowaną skrzynią biegów.

Ta mechaniczna sterowana skrzynia biegów, dostępna w opcji dla diesla, to większa wygoda dla kierowcy podczas jazdy zatłoczonymi ulicami miast. Dla zawodowych kierowców, spędzających wiele godzin za kierownicą, wyposażenie to zmniejszy zmęczenie fizyczne kierowcy, jak i zredukuje zarówno zużycie paliwa jak i emisję zanieczyszczeń.

Styl zewnętrzny

REKLAMA

Nowoczesny styl Peugeot Bippera przejawia się w kształcie boków, które są lekko wypukłe, ale idealnie gładkie. Czystość tych linii, które nie zostawiają miejsca na żadne wgłębienie, to uwertura do optymalnie rozwiązanej przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Gładka powierzchnia ma między innymi na celu zwiększenie powierzchni nadającej się do przyklejenie reklam czy innych informacji dotyczących użytkowników pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot Bipper dba także o środowisko. Jego płynne i aerodynamiczne linie umożliwiają uzyskanie Cx na poziomie 0,31 oraz SCx wynoszący 0,828. To dwie wartości świadczące na korzyść redukcji zużycia paliwa.

Wymiary i ładowność

Po zamontowaniu relingów dachowych wysokość pojazdu wynosi 1,78 m, co pozwala mu bez trudu wjechać na podziemne parkingi. Dzięki relingom z zamontowanym bagażnikiem, Peugeot Bipper może przewozić na dachu do 100 kg ładunku. Powierzchnia ładunkowa wewnątrz pojazdu ma sześcienny kształt dla zapewnienia optymalnej ładowności.

Długość użytkowa Peugeot Bippera na poziomie podłogi wynosi 1,52 m a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Szerokość na poziomie nadkoli wynosi 1,05 m, co daje całkowitą pojemność 2,5 m3. Dzięki składanemu, wielofunkcyjnemu fotelowi pasażera można powiększyć powierzchnię ładunkową o przestrzeń przeznaczoną dla przedniego pasażera. Długość użytkowa zwiększy się w takim wypadku blisko o metr dochodząc do 2,49 m, pozwalając na przewożenie długich przedmiotów. W tej konfiguracji pojemność użytkowa wynosi 2,80 m3.

Zobacz też: Dostawczak VW w nowym wydaniu: Crafter

Na dostępnej powierzchni załadunkowej Peugeot Bipper będzie w stanie przewozić do 610 kg ładunku. Dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych (60/40) gwarantuje całkowity dostęp od tyłu do przedziału towarowego, zarówno na wysokość, jak i na szerokość. Oba skrzydła otwierają się pod kątem 90° a nawet 180° dzięki systemowi składanych zawiasów przegubowych. Drzwi mogą być wyposażone w szyby (w płaszczyźnie płyty), pozwalające zachować nowoczesną linię Bippera.

Dzięki kształtowi drzwi i tylnego zderzaka próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 527 mm. Dostępne w opcji drzwi boczne przesuwne ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych towarów nawet w najciaśniejszych miejscach. Ponadto, aby zabezpieczyć przewożone towary, możliwe jest oddzielne zamykanie kabiny i przedziału towarowego za pomocą pilota zdalnego sterowania z 3 przyciskami lub przycisku na desce rozdzielczej.

Praktyczne i wygodne wnętrze

We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać. Zaokrąglona deska rozdzielcza, zbliżona kształtem do stylu zewnętrznego pojazdu, spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jest solidna i kompletna zarazem, zestaw wskaźników składa się z 4 zegarów, wyświetlacza wielofunkcyjnego, kontrolek alarmowych i konsoli środkowej, w której umieszczone zostały elementy wentylacji lub klimatyzacji, radioodtwarzacz oraz zestaw głośnomówiący w zależności od wybranych opcji.

Do tego komfortu użytkowego, gwarantującego swobodę i wygodę użytkownikom, dochodzi jeszcze wrażenie przestrzeni i poczucie bezpieczeństwa. Wysoko usytuowane stanowisko kierowcy i olbrzymia przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność. Zagłębieni w swoich wygodnych fotelach, pokrytych tkaniną "Transcodage", z wyprofilowanymi siedzeniami, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą podróżować i pracować w idealnych warunkach.

Zawieszenie i koła jezdne

Aby zapewnić odpowiednią zwrotność i zachować idealne parametry jezdne bez względu na poziom obciążenia Peugeot Bipper wyposażony został w nowoczesny układ jezdny. Przednie zawieszenie jest typu pseudo McPherson ze sprężynami i amortyzatorami umieszczonymi w jednej osi. Tylne zawieszenie na ciągnionych wahaczach posiada drążek skrętny. Całość przymocowana jest do nadwozia za pośrednictwem elastycznych podkładek tłumiących hałasy i drgania. W ten sposób Peugeot Bipper jest w stanie przewozić do 610 kg ładunków nie zmieniając prawie wcale prześwitu.

Peugeot Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15). Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.

W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m. System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.

Jednostki napędowe

1,4 l benzyna – 75 KM
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1 360 cm3 osiągający moc 54 kW (≈ 75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest już przy 2 600 obr/min., a więc przy niskiej prędkości obrotowej, dzięki czemu idealnie się nadaje do jazdy po mieście.
Silnik sprzężony jest z ręczną 5-przełożeniową skrzynią biegów typu MA.

1,4 l HDi – 70 KM
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3, osiągający moc 50 kW (≈ 70 KM CEE) oraz moment 160 Nm przy 1 750 obr/min.

Cechą szczególną tego silnika jest silnie spłaszczona krzywa maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 2 750 obr/min., gwarantując dużą elastyczność eksploatacji.

Wraz z silnikiem 1,4 l HDi proponowane są dwa typy skrzyń biegów:
- Skrzynia ręczna 5-przełożeniowa typu MA,
- Skrzynia ręczna sterowana 5-przełożeniowa zwana BMP5, idealna do jazdy po mieście. Powstała na bazie skrzyni biegów MA, otrzymała wspomaganie elektrohydrauliczne, zapewniające płynną, elastyczną i niezwykle szybką zmianę biegów.

Dźwignia zmiany biegów, umieszczona na "stopie słonia", pozwala wybrać albo tryb ręczny (zmiana przełożeń za pomocą dźwigni), albo tryb sterowany, w którym kierowca nie zmienia biegów. Oprócz “odciążenia” kierowcy podczas jazdy po mieście, ręczna sterowana skrzynia biegów pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń.

Konstrukcja

Przedni zderzak otrzymał metalową belkę o wysokiej granicy elastyczności, przymocowaną do pochłaniaczy uderzenia, przykręconych do podłużnic. W przypadku uderzenia z małą prędkością zarówno belka, jak i pochłaniacze uderzenia zostają ściśnięte nie uszkadzając podłużnic. System ograniczników przeciwuderzenieniowych mocujących silnik do aluminiowej belki służy do realizacji strategii kontrolowanego zgniotu bloku przedniego, ograniczając możliwość jego penetracji do wnętrza wozu.

Odpowiednio dobrano też budowę i parametry elementów mocujących zawieszenia przedniego, które mają umożliwić przekazanie energii pod nadwozie w przypadku czołowego zderzenia. Przeanalizowano też dokładnie kinematykę obiektów znajdujących się w komorze silnika podczas ewentualnej kolizji, aby ograniczyć ryzyko ich uderzenia w kierowcę. Dotyczy to zwłaszcza tzw. "odbicia" pedałów i cofania się kolumny kierowniczej do wnętrza pojazdu.

Elementy wyposażenia gwarantujące bezpieczeństwo

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa to standard a regulacja wysokości siedziska nie wymaga żadnego wysiłku. Pasy wyposażono w napinacze pirotechniczne i ograniczniki napięcia, zmniejszające ucisk na klatkę piersiową. Aby skłonić kierowcę do zapinania pasa, pojazd został wyposażony w specjalną kontrolkę, umieszczoną w zestawie wskaźników, która zapala się w przypadku nie zapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy. Dodatkowo uruchamia się sygnał dźwiękowy.

Elementy te są niezbędne dla zapewnienia skuteczności zamontowanych w pojeździe poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Poduszka powietrzna pasażera, dostępna w opcji w zależności od kraju, może być wyłączona przez komputer pokładowy. Kontrolka poduszki informuje o jej wyłączeniu.

Zobacz też: Dacia Duster minimalizm za małą cenę

Należy zaznaczyć, że trzeba wybrać albo poduszkę powietrzną pasażera, albo stolik do pisania na desce rozdzielczej, ponieważ nie da się ich pogodzić. W opcji dostępne są także boczne poduszki powietrzne, zabudowywane po bokach przednich foteli. Wreszcie, dopełniający gamę system bezwładnościowy wykrywa gwałtowne hamowanie i natychmiast odcina zasilanie elektryczne oraz dopływ paliwa, aby nie dopuścić do zapalenia się pojazdu w przypadku zderzenia.

Elementy wyposażenia stanowiące o komforcie

Elementem najważniejszym z punktu widzenia komfortu klientów, spędzających długie godziny za kierownicą Bippera, są wygodne fotele, dobrze "trzymające" kierowcę i pasażera. Wyposażone standardowo w zagłówki, regulację wzdłużną oraz odchylane oparcia; w opcji mogą mieć regulacje wysokości i lędźwiowa, a także podłokietnik lub matę grzejną.

Innowacją w Peugeot Bipperze jest wielofunkcyjny fotel pasażera, ukazujący uwagę, jaką podczas projektowania poświęcono detalom. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów.

Wielofunkcyjny składany fotel pasażera jest przykładem tego, jak wielką wagę projektanci Peugeot Bippera przywiązują do każdego szczegółu. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów (do 2,50 m), wydłużając w ten sposób przestrzeń ładunkową o blisko metr. Są to cechy bardzo poszukiwane w codziennej pracy klientów, którzy życzą sobie pojazdu zwartego, o optymalnej modułowości i ładowności.

Dla zwiększenia komfortu jazdy i ułatwienia manewrów, Peugeot Bipper został wyposażony w duże zewnętrzne lusterka wsteczne. W zależności od wersji mogą być wyposażone w regulację elektryczną i ogrzewanie, uruchamiane wraz z odszranianiem tylnej szyby.

Aby ułatwić jazdę do tyłu oraz parkowanie w mieście, Peugeot Bipper może zostać wyposażony w system pomocy przy parkowaniu (zwany też "asystentem parkowania"), złożony z czterech czujników ultradźwiękowych, zabudowanych w tylnym zderzaku. Czujniki wykrywają przeszkody, znajdujące się w polu cofania pojazdu i ostrzegają kierowcę, wysyłając zmienne sygnały dźwiękowe; im wyższa częstotliwość, tym bliżej do przeszkody.

Jeżeli Peugeot Bipper posiada hak holowniczy, czujniki zostają automatycznie wyłączone po wsunięciu wtyku kabla przyczepy do gniazda pojazdu.

Inną bardzo przydatną w codziennej pracy funkcją jest elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości. Przednie szyby mogą być elektryczne i sekwencyjne ze sterowaniem w drzwiach. Mgła (lub szron) osadzająca się na przedniej szybie usuwana jest powietrzem podawanym poprzez osiem otworów powietrznych, znajdujących się u podstawy przedniej szyby. Peugeot Bippera można także wyposazyć w system audio i telefoniczny zestaw głośnomówiący, odtwarzacz CD z radiem (odtwarzający również CD z zapisanymi plikami MP3), o mocy nominalnej 4 x 10 W, połączonych z czterema głośnikami (dwa wysoko- i dwa średniotonowe).

Zestaw głośnomówiący pozwala na w pełni bezpieczne korzystanie z telefonu Bluetooth podczas jazdy. Sterowanie ‘odbierz/zakończ połączenie’ znajduje się na konsoli środkowej a mikrofon został zamontowany w pobliżu lampki sufitowej.

Pakiet „budowlańca”

Pakiet "budowlańca" tworzą elementy, umożliwiające Peugeot Bipperowi poruszanie się po nierównym terenie, jak np. teren budowy, ale także pokonywanie wysokich chodników czy wiejskich dróg. Dzięki wyższemu o 15 mm prześwitowi i wzmocnionym osłonom, Peugeot Bipper gotowy jest stawić czoła najgorszym warunkom drogowym.

Pakiet „budowlańca”obejmuje:
• Zawieszenie wyższe o 15 mm
• Wzmocnione osłony dołu nadwozia i specjalne listwy
• Opony o rozmiarach 185/65 R15
• Płyta ochronna pod silnikiem
• Maskownica dolnej części przedniej osłony
• Przednie i tylne chlapacze
• Zmywalna wykładzina podłogowa w kabinie

Pakiet „budowlańca” będzie dostępny w drugiej połowie 2008 r.

Koszty eksploatacji

Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze auta dostawczego, są koszty jego utrzymania, które w przypadku Peugeot Bippera zostały znacząco obniżone. W normalnych warunkach użytkowania pojazdu przeglądy należy wykonywać co 30 000 km lub co 2 lata bez względu na typ silnika. Aby zmniejszyć koszty, wymiana oleju oraz określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr oleju napędowego, filtr przeciwpyłkowy, klocki hamulcowe odbywać się będzie w tym samym czasie.

Pasek rozrządu wymieniany jest po przejechaniu 240 000 km lub po 10 latach w przypadku silnika wysokoprężnego i po przejechaniu 150 000 km lub po 10 latach w wersji benzynowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA