REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Bipper

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot
Peugeot Bipper: mieszczuch dla profesjonalistów fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot Bipper to auto dla profesjonalistów, doskonale radzące sobie w mieście.

REKLAMA

Nowy Peugeot Bipper stanowi uzupełnienie gamy aut użytkowych Peugeot, której odnowienie zapoczątkował nowy Boxer w czerwcu 2006 r. Dzięki tylnym drzwiom uchylnym, asymetrycznie dzielonym oraz bocznym drzwiom przesuwnym Peugeot Bippera można bardzo łatwo i szybko załadować i rozładować nawet w najciaśniejszym miejscu.

REKLAMA

Peugeot Bipper daje możliwość transformacji wnętrza w przenośne biuro. Można też bez trudu zwiększyć długość przestrzeni bagażowej. Wszystko to jest możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu składanego fotela pasażera; nowe dzieło marki Peugeot spełni oczekiwania najbardziej wybrednych klientów. Silniki benzynowe Peugeot Bippera 1,4 l 54 kW (75 KM CEE) oraz wysokoprężne 1,4 l HDi 50 kW (70 KM CEE), o ugruntowanej pozycji dzięki walorom ekonomicznym a także ekologicznym dzięki niskiej emisji zanieczyszczeń - 119 g CO2 w przypadku 1,4 l HDi, połączone są z nową dla tego typu pojazdu ofertą – mechaniczną sterowaną skrzynią biegów.

Ta mechaniczna sterowana skrzynia biegów, dostępna w opcji dla diesla, to większa wygoda dla kierowcy podczas jazdy zatłoczonymi ulicami miast. Dla zawodowych kierowców, spędzających wiele godzin za kierownicą, wyposażenie to zmniejszy zmęczenie fizyczne kierowcy, jak i zredukuje zarówno zużycie paliwa jak i emisję zanieczyszczeń.

Styl zewnętrzny

REKLAMA

Nowoczesny styl Peugeot Bippera przejawia się w kształcie boków, które są lekko wypukłe, ale idealnie gładkie. Czystość tych linii, które nie zostawiają miejsca na żadne wgłębienie, to uwertura do optymalnie rozwiązanej przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Gładka powierzchnia ma między innymi na celu zwiększenie powierzchni nadającej się do przyklejenie reklam czy innych informacji dotyczących użytkowników pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot Bipper dba także o środowisko. Jego płynne i aerodynamiczne linie umożliwiają uzyskanie Cx na poziomie 0,31 oraz SCx wynoszący 0,828. To dwie wartości świadczące na korzyść redukcji zużycia paliwa.

Wymiary i ładowność

Po zamontowaniu relingów dachowych wysokość pojazdu wynosi 1,78 m, co pozwala mu bez trudu wjechać na podziemne parkingi. Dzięki relingom z zamontowanym bagażnikiem, Peugeot Bipper może przewozić na dachu do 100 kg ładunku. Powierzchnia ładunkowa wewnątrz pojazdu ma sześcienny kształt dla zapewnienia optymalnej ładowności.

Długość użytkowa Peugeot Bippera na poziomie podłogi wynosi 1,52 m a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Szerokość na poziomie nadkoli wynosi 1,05 m, co daje całkowitą pojemność 2,5 m3. Dzięki składanemu, wielofunkcyjnemu fotelowi pasażera można powiększyć powierzchnię ładunkową o przestrzeń przeznaczoną dla przedniego pasażera. Długość użytkowa zwiększy się w takim wypadku blisko o metr dochodząc do 2,49 m, pozwalając na przewożenie długich przedmiotów. W tej konfiguracji pojemność użytkowa wynosi 2,80 m3.

Zobacz też: Dostawczak VW w nowym wydaniu: Crafter

Na dostępnej powierzchni załadunkowej Peugeot Bipper będzie w stanie przewozić do 610 kg ładunku. Dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych (60/40) gwarantuje całkowity dostęp od tyłu do przedziału towarowego, zarówno na wysokość, jak i na szerokość. Oba skrzydła otwierają się pod kątem 90° a nawet 180° dzięki systemowi składanych zawiasów przegubowych. Drzwi mogą być wyposażone w szyby (w płaszczyźnie płyty), pozwalające zachować nowoczesną linię Bippera.

Dzięki kształtowi drzwi i tylnego zderzaka próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 527 mm. Dostępne w opcji drzwi boczne przesuwne ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych towarów nawet w najciaśniejszych miejscach. Ponadto, aby zabezpieczyć przewożone towary, możliwe jest oddzielne zamykanie kabiny i przedziału towarowego za pomocą pilota zdalnego sterowania z 3 przyciskami lub przycisku na desce rozdzielczej.

Praktyczne i wygodne wnętrze

We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać. Zaokrąglona deska rozdzielcza, zbliżona kształtem do stylu zewnętrznego pojazdu, spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jest solidna i kompletna zarazem, zestaw wskaźników składa się z 4 zegarów, wyświetlacza wielofunkcyjnego, kontrolek alarmowych i konsoli środkowej, w której umieszczone zostały elementy wentylacji lub klimatyzacji, radioodtwarzacz oraz zestaw głośnomówiący w zależności od wybranych opcji.

Do tego komfortu użytkowego, gwarantującego swobodę i wygodę użytkownikom, dochodzi jeszcze wrażenie przestrzeni i poczucie bezpieczeństwa. Wysoko usytuowane stanowisko kierowcy i olbrzymia przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność. Zagłębieni w swoich wygodnych fotelach, pokrytych tkaniną "Transcodage", z wyprofilowanymi siedzeniami, zarówno kierowca, jak i pasażer mogą podróżować i pracować w idealnych warunkach.

Zawieszenie i koła jezdne

Aby zapewnić odpowiednią zwrotność i zachować idealne parametry jezdne bez względu na poziom obciążenia Peugeot Bipper wyposażony został w nowoczesny układ jezdny. Przednie zawieszenie jest typu pseudo McPherson ze sprężynami i amortyzatorami umieszczonymi w jednej osi. Tylne zawieszenie na ciągnionych wahaczach posiada drążek skrętny. Całość przymocowana jest do nadwozia za pośrednictwem elastycznych podkładek tłumiących hałasy i drgania. W ten sposób Peugeot Bipper jest w stanie przewozić do 610 kg ładunków nie zmieniając prawie wcale prześwitu.

Peugeot Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15). Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.

W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m. System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.

Jednostki napędowe

1,4 l benzyna – 75 KM
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1 360 cm3 osiągający moc 54 kW (≈ 75 KM CEE) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 118 Nm dostępny jest już przy 2 600 obr/min., a więc przy niskiej prędkości obrotowej, dzięki czemu idealnie się nadaje do jazdy po mieście.
Silnik sprzężony jest z ręczną 5-przełożeniową skrzynią biegów typu MA.

1,4 l HDi – 70 KM
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3, osiągający moc 50 kW (≈ 70 KM CEE) oraz moment 160 Nm przy 1 750 obr/min.

Cechą szczególną tego silnika jest silnie spłaszczona krzywa maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 2 750 obr/min., gwarantując dużą elastyczność eksploatacji.

Wraz z silnikiem 1,4 l HDi proponowane są dwa typy skrzyń biegów:
- Skrzynia ręczna 5-przełożeniowa typu MA,
- Skrzynia ręczna sterowana 5-przełożeniowa zwana BMP5, idealna do jazdy po mieście. Powstała na bazie skrzyni biegów MA, otrzymała wspomaganie elektrohydrauliczne, zapewniające płynną, elastyczną i niezwykle szybką zmianę biegów.

Dźwignia zmiany biegów, umieszczona na "stopie słonia", pozwala wybrać albo tryb ręczny (zmiana przełożeń za pomocą dźwigni), albo tryb sterowany, w którym kierowca nie zmienia biegów. Oprócz “odciążenia” kierowcy podczas jazdy po mieście, ręczna sterowana skrzynia biegów pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń.

Konstrukcja

Przedni zderzak otrzymał metalową belkę o wysokiej granicy elastyczności, przymocowaną do pochłaniaczy uderzenia, przykręconych do podłużnic. W przypadku uderzenia z małą prędkością zarówno belka, jak i pochłaniacze uderzenia zostają ściśnięte nie uszkadzając podłużnic. System ograniczników przeciwuderzenieniowych mocujących silnik do aluminiowej belki służy do realizacji strategii kontrolowanego zgniotu bloku przedniego, ograniczając możliwość jego penetracji do wnętrza wozu.

Odpowiednio dobrano też budowę i parametry elementów mocujących zawieszenia przedniego, które mają umożliwić przekazanie energii pod nadwozie w przypadku czołowego zderzenia. Przeanalizowano też dokładnie kinematykę obiektów znajdujących się w komorze silnika podczas ewentualnej kolizji, aby ograniczyć ryzyko ich uderzenia w kierowcę. Dotyczy to zwłaszcza tzw. "odbicia" pedałów i cofania się kolumny kierowniczej do wnętrza pojazdu.

Elementy wyposażenia gwarantujące bezpieczeństwo

Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa to standard a regulacja wysokości siedziska nie wymaga żadnego wysiłku. Pasy wyposażono w napinacze pirotechniczne i ograniczniki napięcia, zmniejszające ucisk na klatkę piersiową. Aby skłonić kierowcę do zapinania pasa, pojazd został wyposażony w specjalną kontrolkę, umieszczoną w zestawie wskaźników, która zapala się w przypadku nie zapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy. Dodatkowo uruchamia się sygnał dźwiękowy.

Elementy te są niezbędne dla zapewnienia skuteczności zamontowanych w pojeździe poduszek powietrznych kierowcy i pasażera. Poduszka powietrzna pasażera, dostępna w opcji w zależności od kraju, może być wyłączona przez komputer pokładowy. Kontrolka poduszki informuje o jej wyłączeniu.

Zobacz też: Dacia Duster minimalizm za małą cenę

Należy zaznaczyć, że trzeba wybrać albo poduszkę powietrzną pasażera, albo stolik do pisania na desce rozdzielczej, ponieważ nie da się ich pogodzić. W opcji dostępne są także boczne poduszki powietrzne, zabudowywane po bokach przednich foteli. Wreszcie, dopełniający gamę system bezwładnościowy wykrywa gwałtowne hamowanie i natychmiast odcina zasilanie elektryczne oraz dopływ paliwa, aby nie dopuścić do zapalenia się pojazdu w przypadku zderzenia.

Elementy wyposażenia stanowiące o komforcie

Elementem najważniejszym z punktu widzenia komfortu klientów, spędzających długie godziny za kierownicą Bippera, są wygodne fotele, dobrze "trzymające" kierowcę i pasażera. Wyposażone standardowo w zagłówki, regulację wzdłużną oraz odchylane oparcia; w opcji mogą mieć regulacje wysokości i lędźwiowa, a także podłokietnik lub matę grzejną.

Innowacją w Peugeot Bipperze jest wielofunkcyjny fotel pasażera, ukazujący uwagę, jaką podczas projektowania poświęcono detalom. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów.

Wielofunkcyjny składany fotel pasażera jest przykładem tego, jak wielką wagę projektanci Peugeot Bippera przywiązują do każdego szczegółu. Fotel ten, nie stosowany wcześniej w autach dostawczych Peugeota, może służyć jako mobilne biuro, jeśli kierowca złoży go do płaskiej pozycji, tworząc rodzaj biurka, może także zostać schowany w podłogę, uwalniając dodatkową przestrzeń do przewozu długich przedmiotów (do 2,50 m), wydłużając w ten sposób przestrzeń ładunkową o blisko metr. Są to cechy bardzo poszukiwane w codziennej pracy klientów, którzy życzą sobie pojazdu zwartego, o optymalnej modułowości i ładowności.

Dla zwiększenia komfortu jazdy i ułatwienia manewrów, Peugeot Bipper został wyposażony w duże zewnętrzne lusterka wsteczne. W zależności od wersji mogą być wyposażone w regulację elektryczną i ogrzewanie, uruchamiane wraz z odszranianiem tylnej szyby.

Aby ułatwić jazdę do tyłu oraz parkowanie w mieście, Peugeot Bipper może zostać wyposażony w system pomocy przy parkowaniu (zwany też "asystentem parkowania"), złożony z czterech czujników ultradźwiękowych, zabudowanych w tylnym zderzaku. Czujniki wykrywają przeszkody, znajdujące się w polu cofania pojazdu i ostrzegają kierowcę, wysyłając zmienne sygnały dźwiękowe; im wyższa częstotliwość, tym bliżej do przeszkody.

Jeżeli Peugeot Bipper posiada hak holowniczy, czujniki zostają automatycznie wyłączone po wsunięciu wtyku kabla przyczepy do gniazda pojazdu.

Inną bardzo przydatną w codziennej pracy funkcją jest elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości. Przednie szyby mogą być elektryczne i sekwencyjne ze sterowaniem w drzwiach. Mgła (lub szron) osadzająca się na przedniej szybie usuwana jest powietrzem podawanym poprzez osiem otworów powietrznych, znajdujących się u podstawy przedniej szyby. Peugeot Bippera można także wyposazyć w system audio i telefoniczny zestaw głośnomówiący, odtwarzacz CD z radiem (odtwarzający również CD z zapisanymi plikami MP3), o mocy nominalnej 4 x 10 W, połączonych z czterema głośnikami (dwa wysoko- i dwa średniotonowe).

Zestaw głośnomówiący pozwala na w pełni bezpieczne korzystanie z telefonu Bluetooth podczas jazdy. Sterowanie ‘odbierz/zakończ połączenie’ znajduje się na konsoli środkowej a mikrofon został zamontowany w pobliżu lampki sufitowej.

Pakiet „budowlańca”

Pakiet "budowlańca" tworzą elementy, umożliwiające Peugeot Bipperowi poruszanie się po nierównym terenie, jak np. teren budowy, ale także pokonywanie wysokich chodników czy wiejskich dróg. Dzięki wyższemu o 15 mm prześwitowi i wzmocnionym osłonom, Peugeot Bipper gotowy jest stawić czoła najgorszym warunkom drogowym.

Pakiet „budowlańca”obejmuje:
• Zawieszenie wyższe o 15 mm
• Wzmocnione osłony dołu nadwozia i specjalne listwy
• Opony o rozmiarach 185/65 R15
• Płyta ochronna pod silnikiem
• Maskownica dolnej części przedniej osłony
• Przednie i tylne chlapacze
• Zmywalna wykładzina podłogowa w kabinie

Pakiet „budowlańca” będzie dostępny w drugiej połowie 2008 r.

Koszty eksploatacji

Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę przy wyborze auta dostawczego, są koszty jego utrzymania, które w przypadku Peugeot Bippera zostały znacząco obniżone. W normalnych warunkach użytkowania pojazdu przeglądy należy wykonywać co 30 000 km lub co 2 lata bez względu na typ silnika. Aby zmniejszyć koszty, wymiana oleju oraz określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr oleju napędowego, filtr przeciwpyłkowy, klocki hamulcowe odbywać się będzie w tym samym czasie.

Pasek rozrządu wymieniany jest po przejechaniu 240 000 km lub po 10 latach w przypadku silnika wysokoprężnego i po przejechaniu 150 000 km lub po 10 latach w wersji benzynowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA