Peugeot 508 wyceniony
REKLAMA
REKLAMA
Otwierający cennik sedan to wersja wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra o mocy 120 KM. Kierowca ma tu standardowo do dyspozycji zautomatyzowaną 6-biegową skrzynię.
REKLAMA
Topowa wersja Peugeot 508 oznaczona jako GT, jest napędzana wysokoprężnym silnikiem HDI o pojemności 2.2 litra, który osiąga moc 204 KM. Ta jednostka współpracuje z automatyczną 6-biegową skrzynią. Auto w tej konfiguracji z nadwoziem sedan to wydatek rzędu 134 000 zł, a za kombi trzeba zapłacić 139 tysięcy złotych.
Peugeot 508 wejdzie do sprzedaży na polskim rynku w marcu 2011 roku.
Zobacz również: Pięciodrzwiowy Chevrolet Cruze w połowie 2011 roku
Jedną z ciekawostek jest fakt, że dla gamy 508 konstruktorzy przewidzieli dwa typy zawieszenia. Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi zostały opracowane na platformie 3 PSA z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508.
Inżynierowie obniżyli także masę poszczególnych elementów zawieszenia, np. nowa przednia oś jest lżejsza o 12 kg od układu stosowanego w modelu 407.
Zobacz również: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych
Aby wersja 508 GT prowadziła się bardziej precyzyjnie, a nadwozie było sztywniejsze, zastosowano w niej podwójne wahacze na przedniej osi, które rozdzielają funkcje odbicia i skręcania kół.
W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji znajduje się układ wielowahaczowy, który został zaprojektowany w celu zapewnienia wydajności i maksymalnej precyzji prowadzenia, przy odpowiedniej redukcji wibracji.
Peugeot 508 zastąpi dwa samochody z różnych segmentów. Auto klasy średniej ma być jednocześnie następcą modelu 407 i 607.
REKLAMA
REKLAMA