Polerowanie aluminiowej felgi - jak zrobić to samemu?
REKLAMA
REKLAMA
Do polerowania potrzebny nam będzie papier ścierny (o ziarnistości od 80 do 2500), środek do zmywania lakieru (opcjonalnie), wiertarka z filcem polerskim oraz pasta polerska do metalu. I dużo cierpliwości.
REKLAMA
Koła z wozu...
REKLAMA
Zaczynamy, oczywiście, od zdjęcia kół z samochodu. Następnie zdejmujemy opony. Najprawdopodobniej nie mamy w garażu specjalnej maszyny (montażownicy) do opon, jednak w każdym warsztacie wulkanizacyjnym taka usługa nie będzie nas dużo kosztowała. Poprośmy też od razu o dokładne umycie felgi w myjce ciśnieniowej, zaoszczędzi nam to dodatkowej pracy. Myjka wyczyści felgę z kurzu, piasku i błota.
Następnym krokiem jest dokładne wyczyszczenie felgi z pozostałych zabrudzeń. Zmorą każdego posiadacza alufelg są osady z klocków hamulcowych. Jeśli dotąd nie myliśmy felg regularnie, to czarny chropowaty nalot będzie trudny do usunięcia. Są różne sposoby: niektórzy moczą felgi w roztworach z detergentów, inni kupują specjalne środki do mycia zabrudzeń felg. Pamiętajmy tylko, aby nie używać szczotek o twardym włosiu (w tym i metalowym), gdyż łatwo porysujemy w ten sposób felgę.
Zobacz również: Jak podświetlić felgi?
Usuwanie lakieru
Kolejnym krokiem jest usunięcie z felgi lakieru. Jest to chyba najbardziej pracochłonny etap całej pracy. Potrzebny nam będzie środek do usuwania lakieru (np. Scansol). Na koniec dokładnie suszymy felgę. Lakier możemy też usunąć za pomocą papieru ściernego. Pracę zaczynamy papierem o niskiej ziarnistości (80-400), natomiast kończymy takim o wysokiej ziarnistości (1000-1500). Pamiętajmy, aby papier dość często moczyć w czystej wodzie. Na tym etapie felga powinna być wolna od zabrudzeń i śladów lakieru.
Polerowanie
Teraz jesteśmy już gotowi do właściwego polerowania. Zaczynamy od papieru ściernego o ziarnistości 2000, a potem przechodzimy na taki o ziarnistości 2500. Na koniec felgę wycieramy z wody i nakładamy pastę polerską do metalu i polerujemy na niskich obrotach wiertarką. Bądźmy bardzo uważni: zbyt wysokie obroty lub zbyt mocne dociśnięcie filcu do felgi zostawi trudne do usunięcia ślady. Na koniec umyjmy dokładnie felgę aby nie zostawić żadnych smug ani zacieków.
Zobacz również: Polerowanie felg - porady
Pamiętajmy, że tak wypolerowana, pozbawiona zabezpieczenia felga jest niezwykle wrażliwe i należy je myć wodą kilka razy w tygodniu. Należy również unikać wizyt w myjniach automatycznych, gdzie stosuje się silne chemikalia. Nie należy ich również używać zimą.
REKLAMA
REKLAMA