REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż półosi

Robert Kuśpiel
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko zdemontować półoś napędową w Mercedesie W210.

Na początku należy odgiąć kołnierz nakrętki półosi. Robimy to za pomocą śrubokręta wsuwając go w rowek półosi. Nakrętkę odkręcamy za pomocą klucza nasadowego 30. Pamiętajmy, że podczas wykonywania tej czynności samochód powinien stać na kołach z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Nakrętka ta jest bardzo mocno przykręcona. Luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Teraz musimy wycisnąć półoś z kołnierza. W przypadku kiedy jest mocno zamocowana kołnierzu to należy wypchnąć ją za pomocą ściągacza. Jest on do kupienia na serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych. Do dalszych działań będzie nam potrzebny kolejny podnośnik. Podstawiamy go pod wahacz i unosimy go do momentu aż półoś osiągnie poziom. Dla bezpieczeństwa najlepiej podłożyć kolejną podstawkę.

Odkręcamy półoś od kołnierza łączącego, która zamocowana jest za pomocą śrub. Wyjmujemy je razem z blaszanymi podkładkami zabezpieczającymi. Teraz zsuwamy półoś i odchylamy ją do dołu po czym wyjmujemy. Należy robić to bardzo ostrożnie. Podczas wyjmowania może odłączyć się pokrywa przegubu. Kontrolujemy czy osłony gumowe są szczelne i nie ma na nich znaków uszkodzeń.

Przystępujemy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnie czołowe kołnierza łączącego oraz pokrywy. Usuwamy pozostałości po środku zabezpieczającym z wielowypustu piasty koła. Wsuwamy półoś w kołnierz po czym osadzamy ją w kołnierzu łączącym. Instalujemy nowe podkładki blaszane i wkręcamy nowe śruby. Zalecamy nałożyć cienką warstwę oleju na wszystkie gwinty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

REKLAMA

Wszystkie śruby dokręcamy naprzemiennie jeżeli mamy pewność, że wszystkie elementy są prawidłowo dokręcone to opuszczamy podnośnik znajdujący się pod wahaczem. Wyjmujemy go i zakładamy tylne koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy auto. Teraz wkręcamy nową nakrętkę półosi. Wykonujemy to za pomocą klucza dynamometrycznego, ustawiamy moment 220Nm dla nadwozia typu sedan i 320Nm dla nadwozia typu kombi.

Na końcu zabezpieczamy nakrętkę półosi poprzez wbicie kołnierza. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną. Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA