REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko zdemontować półoś napędową w Mercedesie W210.

Na początku należy odgiąć kołnierz nakrętki półosi. Robimy to za pomocą śrubokręta wsuwając go w rowek półosi. Nakrętkę odkręcamy za pomocą klucza nasadowego 30. Pamiętajmy, że podczas wykonywania tej czynności samochód powinien stać na kołach z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Nakrętka ta jest bardzo mocno przykręcona. Luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Teraz musimy wycisnąć półoś z kołnierza. W przypadku kiedy jest mocno zamocowana kołnierzu to należy wypchnąć ją za pomocą ściągacza. Jest on do kupienia na serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych. Do dalszych działań będzie nam potrzebny kolejny podnośnik. Podstawiamy go pod wahacz i unosimy go do momentu aż półoś osiągnie poziom. Dla bezpieczeństwa najlepiej podłożyć kolejną podstawkę.

Odkręcamy półoś od kołnierza łączącego, która zamocowana jest za pomocą śrub. Wyjmujemy je razem z blaszanymi podkładkami zabezpieczającymi. Teraz zsuwamy półoś i odchylamy ją do dołu po czym wyjmujemy. Należy robić to bardzo ostrożnie. Podczas wyjmowania może odłączyć się pokrywa przegubu. Kontrolujemy czy osłony gumowe są szczelne i nie ma na nich znaków uszkodzeń.

Przystępujemy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnie czołowe kołnierza łączącego oraz pokrywy. Usuwamy pozostałości po środku zabezpieczającym z wielowypustu piasty koła. Wsuwamy półoś w kołnierz po czym osadzamy ją w kołnierzu łączącym. Instalujemy nowe podkładki blaszane i wkręcamy nowe śruby. Zalecamy nałożyć cienką warstwę oleju na wszystkie gwinty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

REKLAMA

Wszystkie śruby dokręcamy naprzemiennie jeżeli mamy pewność, że wszystkie elementy są prawidłowo dokręcone to opuszczamy podnośnik znajdujący się pod wahaczem. Wyjmujemy go i zakładamy tylne koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy auto. Teraz wkręcamy nową nakrętkę półosi. Wykonujemy to za pomocą klucza dynamometrycznego, ustawiamy moment 220Nm dla nadwozia typu sedan i 320Nm dla nadwozia typu kombi.

Na końcu zabezpieczamy nakrętkę półosi poprzez wbicie kołnierza. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną. Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fałszywe prawo jazdy, cudze karty i ciężarówki w fatalnym stanie. Seria szokujących kontroli ITD na Dolnym Śląsku

Wyprzedził go radiowóz ITD. Zjechał na pobocze i… szybko wyjął cudzą kartę kierowcy. Fałszywe dokumenty, sądowe zakazy i ciężarówki z niesprawnymi hamulcami – inspektorzy z Wrocławia nie kryli zaskoczenia skalą nieprawidłowości. Sprawdzamy, co wykazały kontrole drogowe przeprowadzone w lipcu 2025 r.

Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

REKLAMA

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od 1 lipca 2025 jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin praktyczny z wynikiem negatywnym. Nie ma drugiej szansy, nie ma „do końca jazdy”. Sprawdź, które błędy kończą egzamin natychmiast, co się zmieniło i jak przygotować się, by nie oblać w 3 minuty. Zobacz pełną listę krytycznych pomyłek i zasady oceniania na nowych zasadach.

REKLAMA

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA