REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż półosi

Robert Kuśpiel
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko zdemontować półoś napędową w Mercedesie W210.

Na początku należy odgiąć kołnierz nakrętki półosi. Robimy to za pomocą śrubokręta wsuwając go w rowek półosi. Nakrętkę odkręcamy za pomocą klucza nasadowego 30. Pamiętajmy, że podczas wykonywania tej czynności samochód powinien stać na kołach z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Nakrętka ta jest bardzo mocno przykręcona. Luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

Teraz musimy wycisnąć półoś z kołnierza. W przypadku kiedy jest mocno zamocowana kołnierzu to należy wypchnąć ją za pomocą ściągacza. Jest on do kupienia na serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych. Do dalszych działań będzie nam potrzebny kolejny podnośnik. Podstawiamy go pod wahacz i unosimy go do momentu aż półoś osiągnie poziom. Dla bezpieczeństwa najlepiej podłożyć kolejną podstawkę.

Odkręcamy półoś od kołnierza łączącego, która zamocowana jest za pomocą śrub. Wyjmujemy je razem z blaszanymi podkładkami zabezpieczającymi. Teraz zsuwamy półoś i odchylamy ją do dołu po czym wyjmujemy. Należy robić to bardzo ostrożnie. Podczas wyjmowania może odłączyć się pokrywa przegubu. Kontrolujemy czy osłony gumowe są szczelne i nie ma na nich znaków uszkodzeń.

REKLAMA

Przystępujemy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnie czołowe kołnierza łączącego oraz pokrywy. Usuwamy pozostałości po środku zabezpieczającym z wielowypustu piasty koła. Wsuwamy półoś w kołnierz po czym osadzamy ją w kołnierzu łączącym. Instalujemy nowe podkładki blaszane i wkręcamy nowe śruby. Zalecamy nałożyć cienką warstwę oleju na wszystkie gwinty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

Wszystkie śruby dokręcamy naprzemiennie jeżeli mamy pewność, że wszystkie elementy są prawidłowo dokręcone to opuszczamy podnośnik znajdujący się pod wahaczem. Wyjmujemy go i zakładamy tylne koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy auto. Teraz wkręcamy nową nakrętkę półosi. Wykonujemy to za pomocą klucza dynamometrycznego, ustawiamy moment 220Nm dla nadwozia typu sedan i 320Nm dla nadwozia typu kombi.

Na końcu zabezpieczamy nakrętkę półosi poprzez wbicie kołnierza. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną. Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA