REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: demontaż półosi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress
Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań! Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż półosi nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak sprawnie i szybko zdemontować półoś napędową w Mercedesie W210.

Na początku należy odgiąć kołnierz nakrętki półosi. Robimy to za pomocą śrubokręta wsuwając go w rowek półosi. Nakrętkę odkręcamy za pomocą klucza nasadowego 30. Pamiętajmy, że podczas wykonywania tej czynności samochód powinien stać na kołach z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Nakrętka ta jest bardzo mocno przykręcona. Luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód. Możemy to wykonać za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Należy zachować przy tym szczególną ostrożność.

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes W210: kontrola i obsługa automatycznej skrzyni biegów

REKLAMA

Teraz musimy wycisnąć półoś z kołnierza. W przypadku kiedy jest mocno zamocowana kołnierzu to należy wypchnąć ją za pomocą ściągacza. Jest on do kupienia na serwisach aukcyjnych i sklepach motoryzacyjnych. Do dalszych działań będzie nam potrzebny kolejny podnośnik. Podstawiamy go pod wahacz i unosimy go do momentu aż półoś osiągnie poziom. Dla bezpieczeństwa najlepiej podłożyć kolejną podstawkę.

Odkręcamy półoś od kołnierza łączącego, która zamocowana jest za pomocą śrub. Wyjmujemy je razem z blaszanymi podkładkami zabezpieczającymi. Teraz zsuwamy półoś i odchylamy ją do dołu po czym wyjmujemy. Należy robić to bardzo ostrożnie. Podczas wyjmowania może odłączyć się pokrywa przegubu. Kontrolujemy czy osłony gumowe są szczelne i nie ma na nich znaków uszkodzeń.

Przystępujemy do montażu. Na początku czyścimy dokładnie powierzchnie czołowe kołnierza łączącego oraz pokrywy. Usuwamy pozostałości po środku zabezpieczającym z wielowypustu piasty koła. Wsuwamy półoś w kołnierz po czym osadzamy ją w kołnierzu łączącym. Instalujemy nowe podkładki blaszane i wkręcamy nowe śruby. Zalecamy nałożyć cienką warstwę oleju na wszystkie gwinty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana filtru paliwa i powietrza w silniku Diesla

REKLAMA

Wszystkie śruby dokręcamy naprzemiennie jeżeli mamy pewność, że wszystkie elementy są prawidłowo dokręcone to opuszczamy podnośnik znajdujący się pod wahaczem. Wyjmujemy go i zakładamy tylne koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy auto. Teraz wkręcamy nową nakrętkę półosi. Wykonujemy to za pomocą klucza dynamometrycznego, ustawiamy moment 220Nm dla nadwozia typu sedan i 320Nm dla nadwozia typu kombi.

Na końcu zabezpieczamy nakrętkę półosi poprzez wbicie kołnierza. Pozostaje nam wykonać jazdę próbną. Podczas wymiany półosi należy pamiętać o solidnym dokręceniu wszystkich mocowań.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA