Nowe opony dla ciężarówek
REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze opony Fuelmax na oś sterującą
REKLAMA
W ofercie Goodyear znajduje się (według informacji producenta) pierwsza opona na oś sterującą, która uzyskała klasę A pod względem efektywności paliwowej w ramach unijnego systemu etykietowania opon. Jak dodaje producent - montaż nowych opon Goodyeara może oznaczać dla floty oszczędność nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie.
Najnowsza linia Fuelmax to trzy rodzaje produktów: opona Fuelmax S na oś sterującą, Fuelmax D na oś napędową i Fuelmax T na oś wleczoną. Warto zaznaczyć, że na unijnej etykiecie opony na oś sterującą i wleczoną otrzymały ocenę A w zakresie efektywności paliwowej. Fuelmax S 385/55 R22.5 na oś sterującą jest prawdopodobnie pierwszą tego typu oponą na rynku , która uzyskała najwyższą ocenę pod względem oszczędności paliwa.
Korzyści wynikające ze stosowania opon Fuelmax
REKLAMA
Finansowe i ekologiczne korzyści oferowane przez opony Fuelmax są znaczące. Operator floty 50 pojazdów ciężarowych może oszczędzić nawet 256 tys. euro, czyli ponad milion złotych rocznie, montując opony Fuelmax zamiast opon tego samego rozmiaru, ale posiadających klasę D w zakresie efektywności paliwowej. Na oszczędności te składa się zmniejszenie kosztów paliwa o 5120 euro oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o 8975 kg na pojazd w ciągu roku.
„Dzięki udoskonalonej efektywności paliwowej opony Goodyear Fuelmax pozwalają flotom na znaczne oszczędności paliwa. Przynoszą też inne ważne korzyści, takie jak długie przebiegi i sprawność osi napędowej w warunkach zimowych. Ponadto nowa linia opon po raz kolejny potwierdza innowacyjność naszej firmy. Z dumą prezentujemy pierwszą na rynku oponę klasy A na oś sterującą. To kolejny przykład tego, że wprowadzamy na rynek produkt o najlepszych parametrach – naszym dziełem była również udostępniona w 2010 roku pierwsza opona do naczep, która również uzyskała najwyższą ocenę A na etykiecie. Było to ogumienie Marathon LHT II, poprzednik Fuelmax T” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor marketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Linia Fuelmax, która miała swoją premierę we wrześniu 2013 r., zapewnia najniższy współczynnik oporu toczenia spośród wszystkich opon ciężarowych Goodyeara do zastosowań drogowych. Jak podaje producent - oferując obniżenie oporu toczenia, nawet o 10% w porównaniu z poprzednim modelem, opony te pozwalają oszczędzać paliwo i ograniczać emisję dwutlenku węgla. Według producenta produkt ten osiąga również przebiegi dłuższe nawet o 15% , jednocześnie zapewniając większą wszechstronność i lepsze parametry trakcyjne.
Źródło: Materiały prasowe Goodyear
REKLAMA
REKLAMA