DB Schenker Rail: Będą nowe połączenia towarowe do Anglii
REKLAMA
REKLAMA
W 2013 r. liczba połączeń ma wzrosnąć do pięciu tygodniowo. "Przewiduje się, iż zostaną wprowadzone kolejne połączenia, tak aby w roku 2013 ich liczba zwiększyła się do pięciu pociągów towarowych tygodniowo" - podała spółka w komunikacie.
REKLAMA
Transport kolejowy do Wielkiej Brytanii
Pierwszy regularny pociąg towarowy firmy DB Schenker, łączący Polskę z Wielką Brytanią, został uruchomiony w pierwszej połowie listopada.
Od tego czasu pociągi kursują co tydzień. To pierwszy przypadek, kiedy brytyjską linią kolejową High Speed 1 jadą pociągi o kontynentalnych wymiarach. Niebawem kursować mają dwa takie pociągi w tygodniu.
Przewoźnik szacuje, że dodatkowy pociąg, łączący Wrocław z podlondyńskim okręgiem Barking, spowoduje, iż liczba przewozów ciężarówkami zmniejszy się o 3,7 tys., a liczba kilometrów przejechanych rocznie przez te samochody - o 135 tys.
Przewoźnik kolejowy DB Schenker Rail
Klientami są m.in. firmy z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie liczącej niemal 2 tys. Km trasy pociągi potrzebują ok. 50 godzin.
High Speed 1, łącząca tunel pod kanałem La Manche z Londynem, to - jak dotąd - jedyna linia kolejowa w Wielkiej Brytanii, przystosowana do obsługi pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach. Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich.
Można załadować je do 3 m wysokości, albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej.
DB Schenker Rail Polska należy do największych, po PKP Cargo, kolejowych przewoźników towarowych w Polsce. Siedziba polskiej spółki mieści się w Zabrzu na Śląsku.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA