DB Schenker: Paweł Bulanda o przygotowaniach do Euro 2012
REKLAMA
REKLAMA
Czy jest Pan gotowy do obsługi mistrzostw EURO 2012?
REKLAMA
Paweł Bulanda, Dyrektor Regionów Schenker Sp. z o.o. oraz Project Manager DB SCHENKERsportsevents w Schenker Sp z .o.o.
- Tak i to od dawna. Obsługa tego typu imprez nie jest niczym nowym dla DB Schenker. Nasza firma bierze czynny udział w logistyce dużych imprez sportowych od wielu lat, a polski zespół również w tym uczestniczy i jesteśmy przygotowani do obsługi czerwcowych mistrzostw w piłce nożnej. Nie spodziewam się niczego nowego.
Na pewno niezbędne jest tutaj doświadczenie i nie ma miejsca na przypadek. Podstawą jest profesjonalizm, sprawdzone rozwiązania i doświadczenie. Posiadamy wypracowane standardy takiej obsługi.
Każdy kraj to inna specyfika, czy ma Pan jakiś swój pomysł na usprawnienie niektórych procesów podczas Euro 2012?
REKLAMA
- Mistrzostwa w Polsce i na Ukrainie będą bardzo podobne do mistrzostw w Austrii i Szwajcarii, a DB Schenker obsługiwał to wydarzenie, więc czerpiemy rozwiązania z tych doświadczeń. Mieliśmy okazję obserwować jak wygląda obsługa tych mistrzostw na żywo. Byliśmy obecni podczas tej imprezy u naszych kolegów w Austrii.
Braliśmy też czynny udział w obsłudze logistycznej innych wydarzeń sportowych związanych z piłką nożną tj. Finału Ligi Mistrzów w Moskwie, czy Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA w 2010 r. Pomimo lokalnych, unikalnych dla każdego miejsca uwarunkowań, wszędzie specyfika pracy była bardzo podobna. Chociaz oczywiście z drugiej strony mamy przygotowane różne scenariusze.
Jak Pan odnajduje się w roli project managera zespołu do obsługi wydarzeń sportowych?
- Sport to moja pasja. Kiedyś uprawiałem zawodowo hokej na lodzie i nadal jestem wielkim pasjonatem sportu. Funkcjonowanie zespołu DB SCHENKERsportsevents jest jak funkcjonowanie drużyny sportowej więc w tej pracy i przy tym zadaniu czuję się jak ryba w wodzie. Oczywiście jestem również kibicem piłki nożnej, co jeszcze bardziej mnie angażuje w pracę nad obsługą Euro 2012.
Co inspiruje Pana do działania?
REKLAMA
- Inspiracją jest klient, kreowanie i realizacja jego potrzeb, interaktywne współdziałanie. Staram się od samego początku współpracy być w stałym kontakcie z klientem, aby dobrze zrozumieć jego biznes. W momencie kiedy ten biznes rozumiemy, wiemy w jakim kierunku kreować rozwiązania oraz optymalizację procesów.
Inspiracją jest też ciągłe poczucie niedosytu, które staram się w sobie pielęgnować. W momencie osiągnięcia satysfakcjonującego rezultatu zawsze zastanawiam się co można udoskonalić, żeby rozwiązanie było jeszcze lepsze, bardziej efektywne. Zawsze nieocenioną inspiracją dla mnie są moi współpracownicy.
W dzisiejszych czasach klienci nie są tak lojalni wobec swoich operatorów jak było jeszcze kilka lat temu, z czego to wynika?
- Obecne czasy charakteryzują się dużą niepewnością i barkiem przewidywalności. Coraz częściej mamy do czynienia z krótkoterminowym planowaniem ze strony klientów a to największy wróg długofalowej współpracy. Ponadto mamy do czynienia z wyrównywaniem się poziomu świadczonych przez operatorów usług, tak jak to dzieje się w innych branżach.
Mając na uwadze ten trend, utrzymanie wysokiej lojalności klienta oraz oczekiwanej rentowności wymaga coraz więcej nakładów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.