System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa

System operacyjny MB.OS. / System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa / Mercedes-Benz AG - Global Commun / Materiały prasowe Mercedes

System operacyjny MB.OS to nowa architektura typu chip-to-cloud, która będzie kluczowym elementem każdego przyszłego modelu z gwiazdą.

rozwiń >

Skąd pomysł na własny system operacyjny MB.OS?

Mercedes-Benz szczegółowo przedstawił swoje plany jako architekta autorskiego systemu operacyjnego MB.OS, który zostanie wprowadzony w połowie dekady wraz z nową platformą MMA (Mercedes Modular Architecture). Producent projektuje i opracowuje MB.OS we własnym zakresie, ponieważ chce zachować pełną kontrolę nad relacjami z klientami, zapewnić prywatność danych oraz wykorzystać potencjał wyjątkowej integracji wszystkich funkcji samochodu. Bazując na specjalnie stworzonej architekturze typu chip-to-cloud, MB.OS korzysta z kompleksowego dostępu do wszystkich domen pojazdu: inforozrywki, zautomatyzowanej jazdy, nadwozia i komfortu, samej jazdy oraz ładowania.

Firma stworzyła swój system operacyjny z uwzględnieniem standaryzacji dla całego portfolio samochodów oraz możliwości kompleksowej aktualizacji w celu szybkiego doskonalenia produktów, a także celowego otwarcia na wybranych partnerów. Podczas gdy Mercedes-Benz definiuje i kontroluje architekturę poprzez własną bazową warstwę osprzętu i oprogramowania, integracja wiodących graczy w branży technologicznej zaoferuje klientom dostęp do najlepszych w klasie usług, treści oraz funkcji.

Partnerem MB.OS będzie NVIDIA i Google

Do partnerów MB.OS należy już firma NVIDIA, która zapewnia swoje oprogramowanie, dane i specjalistyczną wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji, a także system-on-chip Orin – wszystko w celu udoskonalenia wzorcowych systemów zautomatyzowanej jazdy na drugim i trzecim poziomie SAE. Warianty samochodów zostaną również wyposażone w nowej generacji czujniki, w tym LiDAR-y firmy Luminar. Co więcej, 22 lutego 2023 r. Mercedes-Benz ogłosił swoje najnowsze partnerstwo – długoterminową, strategiczną współpracę z Google na potrzeby opracowania i wdrożenia nowej generacji samochodowej nawigacji.

System operacyjny MB.OS a nawigacja

Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który stworzy własną markową nawigację w oparciu o nowe samochodowe dane oraz możliwości nawigacji, jakie zapewnia platforma Google Maps, wbudowana w MB.OS. W ten sposób producent luksusowych aut chce zapewnić dostęp do wiodącej geoprzestrzennej oferty Google, w tym do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz predykcyjnego, automatycznego wyznaczania tras.

System operacyjny MB.OS a rozszerzone funkcje wyszukiwania

To nie wszystko: aby dodatkowo wzbogacić wrażenia użytkownika, podczas postoju oraz trybu warunkowo zautomatyzowanej jazdy DRIVE PILOT na trzecim poziomie SAE (tam, gdzie jest to dozwolone) kierowcy będą mogli korzystać z wbudowanej w system informacyjno-rozrywkowy aplikacji YouTube. Ponadto Mercedes-Benz zapewni użytkownikom dostęp do usługi Google o nazwie Szczegóły miejsca (ang. Place Details), pomagając im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie – w tym godziny otwarcia, zdjęcia, oceny oraz opinie.

System operacyjny MB.OS będzie zarządzać zasięgiem elektryków

System operacyjny MB.OS pozwoli też na precyzyjne i niezawodne zarządzanie zasięgiem samochodów elektrycznych, realizowane dzięki dostępowi MB.OS do wszystkich danych pojazdu, takich jak stan naładowania oraz zużycie energii. Akcentuje to strategiczne uzasadnienie łączenia autorskich aktywów z rozwiązaniami wybranych partnerów. Na przykład dzięki współpracy z Antstream MB.OS otworzy nowy wymiar rozrywki w dziedzinie gier w samochodzie. Z kolei samochodowe rozwiązania w zakresie wideokonferencji zostaną rozszerzone o popularne usługi Webex i Zoom.

Aktualizacja oprogramowania. Kolejny wyznacznik MB.OS

Technologiczna podstawa MB.OS dodatkowo poszerza możliwości aktualizacji oprogramowania. System operacyjny Mercedes-Benz oddziela osprzęt od oprogramowania, a w efekcie przyspiesza cykle innowacji, zwiększając elastyczność i szybkość aktualizacji. Wszystkie komponenty MB.OS będzie można w pełni skomunikować za pośrednictwem inteligentnej chmury Mercedes-Benz. Służy ona za bazę dla usług łączności przeznaczonych dla całej floty samochodów i pozwala Mercedes-Benz chronić dane klientów oraz z nich korzystać – w ten sposób firma zachowuje pełną kontrolę nad całą krytyczną infrastrukturą.

Kluczowym elementem MB.OS Mercedes me ID

Dzięki identyfikatorowi Mercedes me ID, który łączy wszystkie informacje dotyczące klienta – od zakupu i finansowania przez wizyty w serwisie aż po dane dotyczące płatności, producent zaoferuje nowe, bardziej spersonalizowane i jeszcze wygodniejsze usługi. Mercedes me ID pozwala klientom łączyć się ze swoim Mercedesem, personalizować ustawienia i profile oraz otrzymywać oferty dostosowane do ich konkretnych potrzeb.

MB.OS, czyli MB.CONNECT, MB.CHARGE i MB.DRIVE

Aby uprościć obsługę, spersonalizowane usługi i aktualizacje będą dostępne w trzech wygodnych pakietach: MB.CONNECT, MB.CHARGE oraz MB.DRIVE. Funkcje pojazdu, takie jak nawigacja, zdalna obsługa, ochrona 360°, rozrywka i komunikacja, a także wiele innych, zostaną połączone w pakiecie MB.CONNECT i będą aktualizowane za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych.

Dzięki MB.CHARGE użytkownicy samochodów elektrycznych zyskają dostęp do elastycznych i atrakcyjnych taryf w zależności od tego, jakie przebiegi pokonują. Stałe stawki opłat oraz priorytetowy dostęp do stacji ładowania o wysokiej mocy Mercedes-Benz sprawią, że MB.CHARGE zapewni im maksymalną przejrzystość użytkowania. Z kolei dzięki MB.DRIVE klienci będą mogli wzbogacić funkcje zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę swojego samochodu.

Kiedy pojawi się system operacyjny MB.OS?

Prekursor MB.OS będzie dostępny już w nowej Klasie E, począwszy od 2023 r., wraz z trzecią generacją systemu MBUX. Nowy interfejs API MBUX-a dla systemu Android umożliwi instalowanie aplikacji innych firm, oferując lepsze wrażenia z użytkowania niż tradycyjny transfer zawartości smartfona na ekran w samochodzie.

Moto
Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać
15 maja 2024

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych
15 maja 2024

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne
14 maja 2024

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?
14 maja 2024

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę
13 maja 2024

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów
13 maja 2024

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji
12 maja 2024

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany
10 maja 2024

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?
10 maja 2024

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie
13 maja 2024

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

pokaż więcej
Proszę czekać...