REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Chevrolet Spark Fot. Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Spark Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Spark to najmniejszy pojazd w ofercie Chevroleta. Auto jest pozycjonowane w segmencie miejskich hatchbacków. Najnowsza generacja Sparka zadebiutowała w 2010 roku. Mały Chevrolet Spark mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych oferuje przestronne wnętrze, w którym zmieści się pięć osób.

Historia modelu

REKLAMA

REKLAMA

Chevrolet Spark to miejski samochód osobowy. Pojawił się on w dwóch wersjach: M200 (produkowany w latach 2005 - 2009) i M300 (produkowany od 2009 roku).

Pierwsza generacja

Pierwsza generacja modelu oznaczona jako M200 była produkowana od 2005 do 2009 roku. Oferowana była w dwóch wersjach silnikowych: pierwsza z nich miała pojemność 0,8 litra i generowała moc 52 koni mechanicznych, drugi silnik miał pojemność 1,0 litra i dysponował mocą 62 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Miray

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwsza generacja występowała w trzech wersjach wyposażenia: PLUS 0.8, PLUS 1.0 (z manualną skrzynią biegów) i STAR 0.8 (z automatyczną skrzynią biegów). Każda z wersji Sparka z roku modelowego 2009 na liście wyposażenia posiadała: ABS, wspomaganie kierownicy, poduszkę powietrzna dla kierowcy, centralny zamek, szyby przednie sterowane elektrycznie i immobiliser.

Druga generacja

Obecnie Chevrolet oferuje drugą generację Sparka (M300), która została zaprezentowana w 2009 roku, a w salonach sprzedaży pojawiła się na początku 2010 roku. Pięciodrzwiowy Chevrolet Spark znany był początkowo jako samochód koncepcyjny Chevrolet Beat, najpopularniejszy z trzech koncepcyjnych miejskich samochodów, które zostały zaprezentowane w 2007 roku. Na decyzję o produkcji wyrazistego samochodu mini na bazie koncepcyjnego modelu Beat wpływ miała internetowa ankieta, w której uczestniczyło niemal 1,9 miliona respondentów. Nowy Chevrolet Spark znacząco różni się od pierwszej generacji. Na pierwszy rzut oka widać, że zmianie uległ wygląd zewnętrzny auta. Zrezygnowano z obłości na rzecz ostrej i nowoczesnej stylizacji. Nadwozie stało się bardziej atrakcyjne między innymi dzięki klamkom ukrytym w tylnych drzwiach oraz przednim i tylnym lampom. Nowy kształt otrzymała również atrapa chłodnicy.

Wnętrze nowego Sparka również zostało znacznie zmodernizowane w porównaniu do poprzednika. Spark otrzymał wskaźniki podobne do tych, jakie możemy zobaczyć w motocyklach.

Zobacz też: Koncepcyjny Chevrolet Colorado Rally

Chevrolet Spark jest produkowany w pięciu wersjach wyposażeniowych, a w gamie silników znajdują się dwie jednostki napędowe: 1,0 litra o mocy 68 koni mechanicznych oraz 1,2 litra o mocy 81 koni mechanicznych. Najtańsza wersja o nazwie SPARK kosztuje obecnie 26 990 złotych, w tej cenie dostajemy auto wyposażone w sześć poduszek powietrznych, wspomaganie kierownicy, regulacje wysokości fotela kierowcy, dzieloną i składaną tylną kanapę, system ISOFIX oraz lusterko w osłonie przeciwsłonecznej.

W droższej wersji SPARK+ otrzymamy dodatkowo między innymi: radioodtwarzacz CD/MP3 z czterema głośnikami, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane szyby. Kolejną wersją wyposażeniową jest wersja Spark LS, do której zamontowano dodatkowo światła przeciwmgielne, lakierowany spojler dachowy, manualną klimatyzację, zdalnie sterowany centralny zamek a także lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Do wersji Spark LS+ producent dołożył komputer pokładowy, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka czy wielofunkcyjną kierownicę.

Najbogatsza wersja wyposażeniowa małego Sparka nazywa się Spark LT i jest dostępna od 39 990 złotych. W tej cenie dostajemy samochód wyposażony między innymi w automatyczną klimatyzację, czternastocalowe felgi ze stopów lekkich, sportowe zderzaki, kierownicę pokrytą skórą, a nawet rurę wydechową zintegrowaną ze zderzakiem.

Najnowszy cennik Chevroleta Spark znajdziesz tutaj.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA