REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Francja – Sabaudia i Alpy Sabaudzkie

Subskrybuj nas na Youtube
W południowej części Alp Sabaudzkich ulokowanych jest kilkadziesiąt znanych ośrodków narciarskich a w nich liczne tereny narciarskie
W południowej części Alp Sabaudzkich ulokowanych jest kilkadziesiąt znanych ośrodków narciarskich a w nich liczne tereny narciarskie

REKLAMA

REKLAMA

W południowej części Alp Sabaudzkich ulokowanych jest kilkadziesiąt znanych ośrodków narciarskich a w nich liczne tereny narciarskie. Jedynym mankamentem jest fakt, że nie są one jeszcze w większości sobą połączone, aby tworzyć „królestwo białego szaleństwa”. Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Albertville skłoniły Francuzów do poczynienia ogromnych inwestycji w infrastrukturę narciarską.

Region Sabaudii jest wprost stworzony to brania udziału w imprezach tego tylu. Dzięki warunkom klimatycznym (obfite opady śniegu, dobre nasłonecznienie) i formie terenu (słabo zalesione doliny) można było bez przeszkód wytyczyć trasy zjazdowe i utworzyć dogodne połączenia komunikacyjne przez dwie doliny Isere i Arc. Jest to bezsprzecznie miejsce dla narciarzy, którzy pragną jeździć na nartach bez konieczności pokonywania długiego dystansu do stoków.

REKLAMA

Val d’Isere i Tignes

Stacja narciarska Tignes składa się z trzech osiedli: Le Lavachet, Val Claret i Tignes-le-Lac. Znakomita infrastruktura niestety nie idzie tu w parze z wyglądem miasteczek, wśród których, zwłaszcza w le Lac górują olbrzymie wieżowce. Leżąca 300 m niżej miejscowość Val d’Isere podobnie jak wspomniane Tignes zalicza się do najlepszych ośrodków sportów zimowych we Francji. Obie miejscowości należą do „Killyland” (nazwa pochodzi od nazwiska trzykrotnego mistrza olimpijskiego z Grenoble z 1968 roku – Jeana Claude Killy. Większość stoków posiada oznaczenie zielonych i niebieskich tras (łatwe trasy), ulokowane są one głównie w regionie Tignes, na zboczach Grande Motte i w partiach szczytowych gór znajdą się również trasy dla zaprawionych narciarzy. Najwięcej tras zjazdowych o charakterze sportowym znajduje się w Val d’Isere (np. na lodowcu Sources).

Trzy Doliny/Le Trois Vallees

Doskonały teren narciarski, który w zupełności mógłby Stanowic trzy niezależne części. Dzięki połączeniu stanowi swoiste eldorado dla narciarzy z licznymi i urozmaiconymi stokami. W śród sześciu największych ośrodków sportów zimowych najbardziej znane są Courchevel, Meribel, Les Menuires oraz Val Thorens. Stoki narciarskie stawiają duże wyzwanie – cześć z nich to strome rynny wyżłobione w zboczach przez lawiny. Oprócz tego każdy ośrodek dysponuje własną czarną superstradą . W Les Meniures jest to trasa z Pointe de la Masse, w Courchevel jest to zjazd z La Saulire.

Zobacz też: Francja- Alpy

Les Portes du Solei

Popularny region sportów zimowych złożony z dwunastu stacji narciarskich, setek kilometrów tras biegowych i stoków obsługiwanych przez ponad 200 wyciągów i kolejek linowych. Ta ski-arena rozciąga się na pograniczu Francji i Szwajcarii. Polecamy Abodance lub Chatel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chamonix – Mont – Blanc

Mont Blanc wznosi się dumnie na wysokość 4 807 m, otaczają go wokół niższe szczyty Aiguille Verte (4 121 m), Aiguille du Geant (4 013 m) oraz Aiguille du Midi (3 842 m). Urozmaicony region sportów zimowych należy do jednych z najstarszych w Europie. Samo Chamonix liczy około 10 000 mieszkańców i nadal zachowało częściowo charakter wioski. Znajdujące się tu tereny narciarskie różnią się od pozostałych, nowoczesnych ośrodków we francuskich Alpach. Ze względu na specyfikę terenu nie można tu było utworzyć narciarskiej karuzeli ani wyciągów przerzucających narciarzy z doliny do doliny. Mimo to doskonale odnajdą się tu rodziny z dziećmi a narciarze o przeciętnych możliwościach mogą wybrać północno-zachodnie zbocza doliny.

Przeczytaj: Lombardia i Dolina Aosty

La Clusaz

La Clusaz jest największym ośrodkiem narciarskim w paśmie gór Arvis. Z La Clusaz można wydostać się przy pomocy wyciągów lub kolejek linowych aż do pięciu innych terenów narciarskich obfitujących w trudne trasy i strome zjazdy.

Le Corbier

Położone na ośnieżonym płaskowyżu Le Corbier polecane jest szczególnie dla rodzin z dziećmi. Rozrzucone po okolicy domy noszą nazwy stacji kosmicznych, co tylko działa na ich korzyść czyniąc to miejsce wyjątkowym i rozpoznawalnym. Sezon narciarski trwa tu od grudnia do kwietnia a trasom narciarskim i biegowym nic nie można zarzucić.

Zamów ofertę "szytą na miarę" lub zimowy katalog!

Wynajmij dom lub apartament na zimowy wypoczynek w Sabaudii.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA