REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen przedstawił 5 elementowy program naprawczy dla koncernu

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen chce naprawić mocno nadszarpnięty wizerunek firmy
Volkswagen chce naprawić mocno nadszarpnięty wizerunek firmy
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Prezes zarządu Volkswagena Matthias Müller chce naprawić wizerunek koncernu po aferze dotyczącej silnik Diesla. Na czym mają polegać działania naprawcze?

Prezes Zarządu oświadczył, że pomoc dla klientów, których aut dotyczy sprawa oprogramowania silników Diesla, ma dla niego najwyższe znaczenie. „Nasi klienci stoją w centrum wszystkich działań, jakie podejmuje 600.000 naszych pracowników na całym świecie”, powiedział Müller. Volkswagen pracuje intensywnie nad skutecznymi rozwiązaniami technicznymi. Ich wdrażanie rozpocznie się w porozumieniu z Federalnym Urzędem ds. Ruchu Drogowego (KBA) w styczniu 2016 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Drugą ważną sprawą jest konsekwentna kontynuacja i zakończenie śledztwa wyjaśniającego wszelkie wydarzenia, które doprowadziły do aktualnej sytuacji. „Musimy poznać prawdę i wyciągnąć z niej wnioski”, oświadczył Müller. Volkswagen bardzo starannie analizuje te wydarzenia. Dlatego dodatkowo do już podjętych kroków zdecydowano o zaangażowaniu firmy audytorskiej Deloitte. Odpowiedzialni za całą sprawę muszą, według Müllera, liczyć się z surowymi konsekwencjami.

Trzecim ważnym zagadnieniem jest stworzenie nowych struktur w koncernie Volkswagen. „Ich istotą jest to, że w przyszłości koncern będzie zarządzany mniej centralnie”, stwierdził Müller. Marki i regiony uzyskają większą samodzielność. Zarząd będzie dbał między innymi o strategie wykraczające poza ramy poszczególnych marek, o wykorzystanie synergii oraz o efektywne zastosowanie zasobów całej grupy. „Dokładnie przyjrzymy się aktualnej gamie ponad 300 modeli. Skrupulatnie sprawdzimy rentowność każdego z nich”.

Zobacz też: Suzuki oficjalnym partnerem Mistrzostw Europy Piłkarzy Ręcznych EURO 2016

REKLAMA

Matthias Müller, jako czwarty priorytet wymienił wprowadzenie nowej kultury zarządzania koncernem. Dążenie do perfekcji, zaangażowanie załogi oraz społeczna odpowiedzialność koncernu muszą zostać zachowane. Ale potrzebne są zmiany w sposobie komunikacji oraz postępowania w przypadku wystąpienia błędów: „Potrzebna jest nam kultura otwartości i współpracy”. Müller zażądał większej odwagi w stosunkach wewnętrznych, większej kreatywności i przedsiębiorczości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piątą sprawą o priorytetowym znaczeniu jest zapowiedziane przez Müllera przejście ze Strategii 2018 na Strategię 2025. „Wielu spoza koncernu, ale także niektórzy z nas nie zrozumieli, że w wypadku Strategii 2018 chodzi o znacznie więcej niż o liczbę wyprodukowanych samochodów. Wiele podporządkowano zasadzie „wyżej, szybciej, dalej”, uczyniono tak zwłaszcza z zyskownością”. Ale nie chodzi o to, żeby wyprodukować o 100.000 samochodów więcej lub mniej niż nasi konkurenci. Chodzi o jakościowy wzrost, stwierdził Müller. W najbliższych miesiącach będą trwały prace nad założeniami „Strategii 2025”, którą koncern przedstawi w połowie przyszłego roku.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA