Volkswagen przedstawił 5 elementowy program naprawczy dla koncernu
REKLAMA
REKLAMA
Prezes Zarządu oświadczył, że pomoc dla klientów, których aut dotyczy sprawa oprogramowania silników Diesla, ma dla niego najwyższe znaczenie. „Nasi klienci stoją w centrum wszystkich działań, jakie podejmuje 600.000 naszych pracowników na całym świecie”, powiedział Müller. Volkswagen pracuje intensywnie nad skutecznymi rozwiązaniami technicznymi. Ich wdrażanie rozpocznie się w porozumieniu z Federalnym Urzędem ds. Ruchu Drogowego (KBA) w styczniu 2016 roku.
REKLAMA
REKLAMA
Drugą ważną sprawą jest konsekwentna kontynuacja i zakończenie śledztwa wyjaśniającego wszelkie wydarzenia, które doprowadziły do aktualnej sytuacji. „Musimy poznać prawdę i wyciągnąć z niej wnioski”, oświadczył Müller. Volkswagen bardzo starannie analizuje te wydarzenia. Dlatego dodatkowo do już podjętych kroków zdecydowano o zaangażowaniu firmy audytorskiej Deloitte. Odpowiedzialni za całą sprawę muszą, według Müllera, liczyć się z surowymi konsekwencjami.
Trzecim ważnym zagadnieniem jest stworzenie nowych struktur w koncernie Volkswagen. „Ich istotą jest to, że w przyszłości koncern będzie zarządzany mniej centralnie”, stwierdził Müller. Marki i regiony uzyskają większą samodzielność. Zarząd będzie dbał między innymi o strategie wykraczające poza ramy poszczególnych marek, o wykorzystanie synergii oraz o efektywne zastosowanie zasobów całej grupy. „Dokładnie przyjrzymy się aktualnej gamie ponad 300 modeli. Skrupulatnie sprawdzimy rentowność każdego z nich”.
Zobacz też: Suzuki oficjalnym partnerem Mistrzostw Europy Piłkarzy Ręcznych EURO 2016
REKLAMA
Matthias Müller, jako czwarty priorytet wymienił wprowadzenie nowej kultury zarządzania koncernem. Dążenie do perfekcji, zaangażowanie załogi oraz społeczna odpowiedzialność koncernu muszą zostać zachowane. Ale potrzebne są zmiany w sposobie komunikacji oraz postępowania w przypadku wystąpienia błędów: „Potrzebna jest nam kultura otwartości i współpracy”. Müller zażądał większej odwagi w stosunkach wewnętrznych, większej kreatywności i przedsiębiorczości.
Piątą sprawą o priorytetowym znaczeniu jest zapowiedziane przez Müllera przejście ze Strategii 2018 na Strategię 2025. „Wielu spoza koncernu, ale także niektórzy z nas nie zrozumieli, że w wypadku Strategii 2018 chodzi o znacznie więcej niż o liczbę wyprodukowanych samochodów. Wiele podporządkowano zasadzie „wyżej, szybciej, dalej”, uczyniono tak zwłaszcza z zyskownością”. Ale nie chodzi o to, żeby wyprodukować o 100.000 samochodów więcej lub mniej niż nasi konkurenci. Chodzi o jakościowy wzrost, stwierdził Müller. W najbliższych miesiącach będą trwały prace nad założeniami „Strategii 2025”, którą koncern przedstawi w połowie przyszłego roku.
Źródło: materiały prasowe Volkswagen
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.