REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonalny Test Flotowy 2012 - relacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Filip Lewandowski

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 21-23 maja br. odbył się kulminacyjny etap, organizowanego przez Flotę Auto Biznes oraz Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych (SKFS), Profesjonalnego Testu Flotowego, w którym kilkadziesiąt fleet managerów oceniało auta różnych marek oraz segmentów pod kątem ich użyteczności jako samochodów służbowych.

Tegoroczna, czwarta już edycja Profesjonalnego Testu Flotowego, ma na celu zapoznanie kadry zarządzającej flotami firmowymi z ofertą nowych samochodów i wyłonienie na podstawie testów drogowych oraz analiz kosztowych najlepszego auta dla przedsiębiorstw w każdym z pięciu segmentów: B (małe auta kompaktowe), C (duże auta kompaktowe), D (auta menedżerskie), małe auta dostawcze oraz duże auta dostawcze do 3,5 t.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jak wybrać samochód do floty?

Test składa się z trzech etapów. W pierwszym z nich osoby zarządzające flotami firmowymi zostały poproszone o nominowanie samochodów, które ich zdaniem najlepiej nadają się do roli auta służbowego. Wybór samochodu należało sprecyzować pod względem marki, modelu, rodzaju nadwozia, typu silnika i jego mocy oraz wyposażenia. Na podstawie ponad 250 nadesłanych ankiet wyłoniono kilkadziesiąt pojazdów cieszących się największym zainteresowaniem flotowców, spośród których najwięcej głosów zdobyły w poszczególnych klasach: Opel Corsa, Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Caddy oraz Volkswagen Transporter. Łącznie prawie 50 aut zakwalifikowano do drugiego i zarazem najciekawszego etapu – sprawdzaniu praktycznego.

Zobacz też: Monitoring GPS w autach służbowych - czy to legalne?

REKLAMA

Podczas trwających trzy dni testów drogowych członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych mogli wypróbować i ocenić każdy z nominowanych pojazdów. Trasa jazd testowych została dobrana tak, aby możliwe było sprawdzenie samochodów zarówno w ruchu miejskim jak i poza nim – licząca ponad 30 km pętla przebiegała ulicami Warszawy oraz arteriami jej wschodnich okolic. Po przebyciu odcinka testowego każdy z uczestników wypełniał Kartę Oceny, w której, przy pomocy dziesięciostopniowej skali, szczegółowo oceniał wrażenia z jazdy, wnętrze, design oraz funkcjonalność danego auta. Tak wystawione noty posłużą jako dodatkowe kryterium wyboru zwycięzców, gdyż kluczową rolę w ostatecznej ocenie będą odgrywały koszty. Członkowie SFKS-u w ostatnim etapie projektu dokonają analizy finansowej ofert biorąc pod uwagę koszty zakupu i użytkowania (paliwo, serwis, części eksploatacyjne) oraz wartość rezydualną pojazdu. Na podstawie tych  danych, przy mniejszym udziale subiektywnych ocen, wydadzą oni werdykt, przyznając w każdej kategorii trzy nagrody. Ponadto, w tegorocznej edycji testu przewidziano także nagrodę specjalną za najlepszą premierę flotową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Użytkowanie samochodów służbowych do celów prywatnych

Warto przy tym wspomnieć, że trzydniowe spotkanie członków Stowarzyszenia oraz przedstawicieli Floty Auto Biznes było okazją nie tylko do przetestowania nowych aut ale także do dyskusji oraz wzajemnej wymiany spostrzeżeń i doświadczeń w kwestiach związanych z obsługą flotową.

Wyniki Profesjonalnego Testu Flotowego 2012 zostaną oficjalnie ogłoszone na konferencji Floty Auto Biznes 3. lipca w Hotelu Airport Novotel w Warszawie. Lista zwycięzców zostanie opublikowana w  dwumiesięczniku Flota Auto Biznes oraz na stronie internetowej www.fab.com.pl.

Segment C był licznie reprezentowany, nie zabrakło także samochodów dostawczych.
Filip Lewandowski
Citroen udostępnił testującym trzy modele z prestiżowej linii DS - najnowszą DS5-tkę...
Tomasz Czarnecki
dynamiczne DS4 oraz stylowe DS3 (na zdj.) o sportowym zacięciu.
Tomasz Czarnecki
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA