REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonalny Test Flotowy 2012 - relacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Filip Lewandowski

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 21-23 maja br. odbył się kulminacyjny etap, organizowanego przez Flotę Auto Biznes oraz Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych (SKFS), Profesjonalnego Testu Flotowego, w którym kilkadziesiąt fleet managerów oceniało auta różnych marek oraz segmentów pod kątem ich użyteczności jako samochodów służbowych.

Tegoroczna, czwarta już edycja Profesjonalnego Testu Flotowego, ma na celu zapoznanie kadry zarządzającej flotami firmowymi z ofertą nowych samochodów i wyłonienie na podstawie testów drogowych oraz analiz kosztowych najlepszego auta dla przedsiębiorstw w każdym z pięciu segmentów: B (małe auta kompaktowe), C (duże auta kompaktowe), D (auta menedżerskie), małe auta dostawcze oraz duże auta dostawcze do 3,5 t.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wybrać samochód do floty?

Test składa się z trzech etapów. W pierwszym z nich osoby zarządzające flotami firmowymi zostały poproszone o nominowanie samochodów, które ich zdaniem najlepiej nadają się do roli auta służbowego. Wybór samochodu należało sprecyzować pod względem marki, modelu, rodzaju nadwozia, typu silnika i jego mocy oraz wyposażenia. Na podstawie ponad 250 nadesłanych ankiet wyłoniono kilkadziesiąt pojazdów cieszących się największym zainteresowaniem flotowców, spośród których najwięcej głosów zdobyły w poszczególnych klasach: Opel Corsa, Ford Focus, Ford Mondeo, Volkswagen Caddy oraz Volkswagen Transporter. Łącznie prawie 50 aut zakwalifikowano do drugiego i zarazem najciekawszego etapu – sprawdzaniu praktycznego.

Zobacz też: Monitoring GPS w autach służbowych - czy to legalne?

Podczas trwających trzy dni testów drogowych członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych mogli wypróbować i ocenić każdy z nominowanych pojazdów. Trasa jazd testowych została dobrana tak, aby możliwe było sprawdzenie samochodów zarówno w ruchu miejskim jak i poza nim – licząca ponad 30 km pętla przebiegała ulicami Warszawy oraz arteriami jej wschodnich okolic. Po przebyciu odcinka testowego każdy z uczestników wypełniał Kartę Oceny, w której, przy pomocy dziesięciostopniowej skali, szczegółowo oceniał wrażenia z jazdy, wnętrze, design oraz funkcjonalność danego auta. Tak wystawione noty posłużą jako dodatkowe kryterium wyboru zwycięzców, gdyż kluczową rolę w ostatecznej ocenie będą odgrywały koszty. Członkowie SFKS-u w ostatnim etapie projektu dokonają analizy finansowej ofert biorąc pod uwagę koszty zakupu i użytkowania (paliwo, serwis, części eksploatacyjne) oraz wartość rezydualną pojazdu. Na podstawie tych  danych, przy mniejszym udziale subiektywnych ocen, wydadzą oni werdykt, przyznając w każdej kategorii trzy nagrody. Ponadto, w tegorocznej edycji testu przewidziano także nagrodę specjalną za najlepszą premierę flotową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Użytkowanie samochodów służbowych do celów prywatnych

REKLAMA

Warto przy tym wspomnieć, że trzydniowe spotkanie członków Stowarzyszenia oraz przedstawicieli Floty Auto Biznes było okazją nie tylko do przetestowania nowych aut ale także do dyskusji oraz wzajemnej wymiany spostrzeżeń i doświadczeń w kwestiach związanych z obsługą flotową.

Wyniki Profesjonalnego Testu Flotowego 2012 zostaną oficjalnie ogłoszone na konferencji Floty Auto Biznes 3. lipca w Hotelu Airport Novotel w Warszawie. Lista zwycięzców zostanie opublikowana w  dwumiesięczniku Flota Auto Biznes oraz na stronie internetowej www.fab.com.pl.

Segment C był licznie reprezentowany, nie zabrakło także samochodów dostawczych.
Filip Lewandowski
Citroen udostępnił testującym trzy modele z prestiżowej linii DS - najnowszą DS5-tkę...
Tomasz Czarnecki
dynamiczne DS4 oraz stylowe DS3 (na zdj.) o sportowym zacięciu.
Tomasz Czarnecki
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Renault Laguna
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Kia Optima
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Volkswagen Jetta
Filip Lewandowski
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA