REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa Traficar w Krakowie?

Wypożyczalnia samochodów na minuty - w Krakowie rusza Traficar!
Wypożyczalnia samochodów na minuty - w Krakowie rusza Traficar!
Traficar

REKLAMA

REKLAMA

Traficar, czyli miejska wypożyczalnia samochodów rozpoczęła działalność w Krakowie. Ile kosztuje wypożyczenie pojazdu na 10 minut, czy jest to droższe niż przejazd taksówką?

Oblicze miejskiej motoryzacji w Polsce właśnie zmienia się na zawsze. W Krakowie rusza Traficar – system pozwalający wypożyczać samochody równie łatwo jak miejskie rowery; wystarczy do tego zwykły smartfon. Usługa rozliczana jest w dwóch taryfach: za wykorzystane minuty oraz przejechany dystans.  Rewolucyjna idea car sharingu szturmem zdobywa europejskie miasta i wiele wskazuje na to, że przyjmie się również w Polsce.

REKLAMA

Zobacz też: Projekt nowelizacji ustawy – 50 km/h w terenie zabudowanym przez całą dobę?

Traficar w Krakowie - jak to działa?

Sposób działania automatycznego najmu Traficar jest rewelacyjnie prosty. Najbliższy dostępny pojazd lokalizujemy poprzez aplikację. Użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Samochód otwiera się dzięki zeskanowaniu kodu QR znajdującego się na samochodzie, kluczyki są w schowku, a płatność następuje w aplikacji na telefonie po zakończeniu podróży. Co ważne – auto można zostawić gdziekolwiek na obszarze obejmującym cały Kraków aż do granic miasta. Klienci nie płacą też za parkowanie w miejskiej strefie płatnego parkowania – opłata wliczona jest w cenę wynajmu samochodu.

Koszty przejazdu Traficar lokują się pomiędzy taksówką, a zbiorczym transportem miejskim, przy wyższym komforcie niż autobus czy tramwaj.

Klienci nie muszą się martwić również o tankowanie, ubezpieczenie, mycie czy kwestie techniczne. Wszystkie te koszty i działania są po stronie Traficar. Stworzyliśmy usługę maksymalnie prostą i szybką, która eksponuje wszystko to, co dobre jeśli chodzi o używanie samochodu – możliwość jazdy gdzie się chce, jak się chce i kiedy się chce” – mówi Hubert Laszczyk, Prezes Zarządu firmy Express, która przygotowała i wdrożyła usługę Traficar. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Wypożyczalnia samochodów na minuty - w Krakowie rusza Traficar!

Wypożyczalnia samochodów na minuty - w Krakowie rusza Traficar!

Traficar

Traficar

Zobacz też: Wypadek pożyczonym autem

Jeden pojazd użytkowany w ramach car sharingu zastępuje do 19 pojazdów prywatnych

REKLAMA

Pierwszym w Polsce miastem, w którym ruszył automatyczny najem samochodów jest Kraków – miasto, które od lat zmaga się z wyzwaniami nieustannych korków, braku wolnych miejsc parkingowych oraz zanieczyszczonego powietrza. Traficar ma pomóc w rozwiązaniu miejskich problemów. Statystyki z rynku niemieckiego wskazują, że jeden pojazd car sharingowy zastępuje nawet 19 samochodów prywatnych. Miastu pozwala to rozładować korki i odzyskać dla pieszych chodniki do tej pory często zastawione przez samochody. Doświadczenie z innych krajów wskazują, że zaoszczędzoną dzięki automatycznemu najmowi przestrzeń można wykorzystać np. do budowy ścieżek rowerowych, skwerów czy  też zaaranżować tak potrzebne miastu strefy zieleni.

Traficar to oferta przede wszystkim dla osób, które z samochodu korzystają sporadycznie lub po prostu go nie posiadają. Według badań samochody prywatne wykorzystywane są średnio dwa razy w ciągu doby i są w ruchu od jednej do dwóch godzin. Pozostały czas, to postój zabierający miejsce w przestrzeni publicznej. Alternatywą – również ze względu na koszty – jest Traficar, który pozwala korzystać z samochodu wtedy, kiedy użytkownik ma taką potrzebę, bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności serwisowych i utrzymaniowych.

Kiedy opłaca się korzystać z pojazdów wynajmowanych w ramach car sharing?

Szacuje się, że car sharing jest opłacalny dla wszystkich, którzy pokonują własnym samochodem poniżej 10 tysięcy kilometrów rocznie. Ofertę kierujemy zresztą nie tylko do osób prywatnych, ale także przedsiębiorców, którzy dzięki usłudze Traficar mogą zoptymalizować koszty utrzymania własnej floty” – podkreśla Hubert Laszczyk.

Średni 10-minutowy kurs samochodami Traficar na dystansie 5 kilometrów kosztuje  9  zł. To ponad dwukrotnie mniej, niż przejazd taksówką. Firma Express już teraz zapowiada uruchomienie  usługi  również w innych dużych polskich miastach.

Źródło: Materiały prasowe Express

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA