Volvo liderem klasy Premium w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
W tym roku marzec należał do Volvo, które osiągnęło poziom 1206 rejestracji i wyprzedziło pozostałych konkurentów z segmentu premium. Konkurencja była zacięta. Czterech największych graczy na polskim rynku tylko w marcu zarejestrowało 4464 aut.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volvo XC90 D5 225 KM: styl i nowoczesność
Volvo przeżywa dobry czas. W ubiegłym roku firma pobiła historyczny rekord sprzedając ponad pół miliona aut, z czego ponad 6800 pojazdów znalazło nabywców w Polsce. W tym roku Volvo na naszym rynku nie zwalnia tempa. W marcu Polacy zarejestrowali 1206 aut szwedzkiej marki. Największym zainteresowaniem cieszył się model XC60, który od kilku lat jest najpopularniejszym modelem segmentu premium w Polsce. Dobrze sprzedawał się także najmniejszy model V40 i V40 Cross Country. Rośnie zainteresowanie również flagowym SUV-em XC90, od którego Volvo rozpoczęło kompleksową wymianę wszystkich swoich modeli.
Zobacz też: Test Volvo V40 Cross Country T5 AWD
Nowe modele Volvo jeszcze w 2016 roku
Aby utrzymać zainteresowanie marką, Volvo w tym roku zaprezentuje kolejne nowości. Już za kilka tygodni na polskim rynku debiutuje zmodernizowany model V40 i V40 Cross Country, który otrzyma przednie reflektory z charakterystycznym motywem a la młot Thora. Zmieniono także atrapę chłodnicy i wprowadzono nowe wzory felg, poszerzono paletę kolorów nadwozia i dodano nowe wzory tapicerek. Przed wakacjami do polskich salonów trafi flagowa limuzyna S90, a w połowie wakacji – luksusowe kombi V90. Dla miłośników sportów motorowych Volvo przygotowało krótką serię sportowych modeli S60 Polestar i V60 Polestar z nowym silnikiem, którego moc podniesiono do 367 KM. Pod koniec roku w salonach debiutuje model V90 Cross Country, który zastąpi legendarny model XC70. Dzięki nowym modelom Volvo Car Poland planuje znów pobić swój roczny rekord sprzedaży
Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!
Sprzedaż Volvo w Europie i na świecie
REKLAMA
W Europie Volvo odnotowało wzrost o 13,1%. W marcu najszybciej rosnącym i jednocześnie największym rynkiem na starym kontynencie była Wielka Brytania. Legendarne już Volvo XC60 było najchętniej wybieranym autem przez klientów w Europie, a nowe XC90 odnotowało najwyższy wzrost.
Sprzedaż samochodów w Stanach Zjednoczonych wzrosła aż o 15,9% w stosunku do ubiegłego roku. W Ameryce Volvo od dziewięciu miesięcy odnotowuje dwucyfrowy wynik wzrostu. Za oceanem kierowcy upodobali sobie model XC90, który popularnością przebił dotychczasowy bestseller Volvo – czyli XC60.
Na rynku chińskim samochody Volvo znalazły 7,542 nabywców (wzrost o 13,9%). Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo były XC60 i S60L.
2015 | 2016 | Zmiana | 2015 | 2016 | Zmiana | ||
Chiny | 6 620 | 7 542 | 13,9% | 17 311 | 19 636 | 13,4% | |
USA | 5 916 | 6 857 | 15,9% | 13 723 | 16 361 | 19,2% | |
Szwecja | 5 775 | 6 432 | 11,4% | 14 093 | 16 047 | 13,9% | |
Europa Zachodnia | 20 504 | 23 295 | 13,6% | 43 522 | 49 286 | 13,3% | |
Inne rynki | 8 067 | 8 153 | 1,1% | 19 072 | 19 242 | 0,9% | |
Razem | 46 882 | 52 279 | 11,5% | 107 721 | 120 591 | 11,9% |
Najlepiej sprzedającym się modelem w marcu było Volvo XC60 – 14 676 szt. Na drugiej pozycji znalazło się Volvo V40 i V40 Cross Country – 10 925 szt. Nowe Volvo XC90 było trzecim najczęściej wybieranym przez klientów modelem.
Źródło: materiały prasowe Volvo
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.