Klienci indywidualni kochają Dacię. Nadal! Dane za rok 2022
REKLAMA
REKLAMA
- Dacia ze wzrostem sprzedaży aut w roku 2022
- Klienci indywidualni kochają Dacię. Szczególnie Dustera i Sandero
- Polacy kochają Dacię za... fabryczne LPG!
Dacia ze wzrostem sprzedaży aut w roku 2022
W 2022 roku Dacia sprzedała 20 739 samochodów osobowych. Marka zajęła 4 miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych. Udział marki w rynku wyniósł 4,9 proc., jest to 0,5 pp. więcej w porównaniu z rokiem 2021, co daje marce TOP8 na rynku samochodów osobowych.
REKLAMA
Cieszymy się z zeszłorocznych wyników. Dacia staje się marką coraz chętniej wybieraną przez klientów indywidualnych w Polsce, którzy doceniają wyjątkowo korzystny stosunek jakości do ceny samochodów Dacii. A warto też wspomnieć o tym, że Dacia wdrożyła nową identyfikację wizualną we wszystkich modelach gamy, wszystkie samochody w salonach pojawią się z nowym logo − mówi Grzegorz Zalewski, Dyrektor Marki Dacia Terytorium East.
Klienci indywidualni kochają Dacię. Szczególnie Dustera i Sandero
REKLAMA
Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii pozostaje Duster, z wynikiem 10 960 wydanych egzemplarzy. Duster uplasował się na 2 miejscu w segmencie C-SUV, a wśród klientów indywidualnych jest liderem w segmencie. Drugim wynikiem może poszczycić się Dacia Sandero – w 2022 roku w Polsce wydano 6 049 samochodów. Model znalazł się w TOP2 w segmencie wśród klientów indywidualnych oraz w TOP3 w całym segmencie B.
W roku 2022 wydano 2 081 Dacii Jogger, model ten stał się trzecim najlepiej sprzedającym się modelem Dacii, po Dusterze i Sandero. Co z elektrykami? Od kwietnia 2021 roku zostało zamówionych w Polsce już ponad 1000 Dacii Spring. W zeszłym roku wydano 348 sztuk tego modelu.
Polacy kochają Dacię za... fabryczne LPG!
Silniki dwupaliwowe (zasilane benzyną i LPG) stanowią 54 proc. sprzedaży marki w Polsce. Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. To raz. Dwa fakt ten ma wpływ na sukces na rynku pojazdów kupowanych przez klientów indywidualnych. Dwa na trzy samochody sprzedawane w Polsce takim właśnie nabywcom są to samochody z fabryczną instalacją LPG.
REKLAMA
REKLAMA