Bravoauto. Inchcape z pomysłem na sprzedaż aut używanych
REKLAMA
REKLAMA
- Inchcape sprzedawał nowe, a będzie też sprzedawać używane auta
- Bravoauto i Inchcape, czyli używane auto z pewnym rodowodem
- Używany samochód od Bravoauto. Co dostaje kupujący?
- Podwaliny sukcesu Bravoauto Inchcape już ma
- Bravoauto będzie systematycznie wkraczać na kolejne rynki
Inchcape sprzedawał nowe, a będzie też sprzedawać używane auta
Firma Inchcape Polska jest znana na krajowym rynku. Nie była jednak do tej pory kojarzona ze sprzedażą samochodów używanych, a raczej nowych. Firma od 18 lat posiada w Polsce status autoryzowanego dealera takich marek jak BMW czy MINI. Aby oddzielić część biznesu związanego ze sprzedażą pojazdów nowych i używanych, Inchcape stworzył nowy brand. Ten został nazwany Bravoauto.
REKLAMA
Bravoauto i Inchcape, czyli używane auto z pewnym rodowodem
Bravoauto ma być dealerem, jednak specjalizującym się w sprzedaży samochodów używanych wszystkich marek. Nie będzie to jednak typowy komis. Twórcy inicjatywy zapewniają bowiem o szeregu standardów, które będzie musiało spełnić auto pojawiające się na placu. Pojazdy odkupione i sprzedane będą musiały mieć:
- historię serwisową,
- wiek od 5 do 7 lat,
- przejdą szczegółową kontrolę techniczną.
Zobacz również: Auto używane z salonu. Inchcape stawia na modele premium
Używany samochód od Bravoauto. Co dostaje kupujący?
Zaletą Bravoauto ma się stać fakt, że kierowca nie będzie kupował przysłowiowego kota w worku. Dostanie auto z certyfikatem potwierdzającym stan techniczny, 24-miesięczną gwarancją, a także możliwością zwrotu samochodu w ciągu 14 dni. Jak szeroka stanie się oferta? Przedstawiciele Inchcape twierdzą, że w Bravoauto będzie stale dostępnych około 500 pojazdów. W przypadku każdego z nich będzie możliwość dokonania zakupu w jeden dzień. Na razie nowy salon pojawi się w Poznaniu. Firma planuje jednak dalszą ekspansję na kolejne rynki lokalne.
Skąd Bravoauto chce brać samochody używane? Przede wszystkim skupując pojazdy podczas wymiany na nowszy czy droższy model.
Podwaliny sukcesu Bravoauto Inchcape już ma
Jak duże szanse powodzenia projektu Bravoauto można dać Inchcape? No i tu okazuje się, że pomysł może się okazać... strzałem w dziesiątkę. Powód? Tylko w roku 2021 i tylko trzy salony dealerskie marek BMW i MINI sprzedały prawie 1800 aut z drugiej ręki z koncernu BMW. Poszerzenie oferty o kolejne marki może podwoić ten wynik. A to daje solidną podstawę do działania i duże szanse na osiągnięcie celu. Celu, którym jest dostarczenie na rynek polski 12 tys. używanych aut do roku 2027.
Taki wynik sprawiłby, że Inchcape Polska stałby się krajowym liderem w kwestii sprzedaży samochodów używanych.
Bravoauto będzie systematycznie wkraczać na kolejne rynki
Analizy branżowe wyraźnie wskazują, że w najbliższych latach w Polsce rynek samochodów używanych jeszcze mocniej zyska na wartości. Jesteśmy silną, międzynarodową organizacją i w zmianach rynkowych szukamy potencjału do rozwoju kolejnych obszarów firmy. Tak jest z naszym nowym brandem – Bravoauto – mówi Witold Wcisło, Prezes Zarządu Inchcape Polska.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA