Debiut nowego Audi A5 w Polsce!

Kamil Fraszkiewicz
rozwiń więcej
Audi A5 Coupe II / Audi

Audi przedstawiło polskie ceny modelu A4 i S5. Okazuje się, że to luksusowe coupe niemieckiej marki można mieć za niecałe 160 tys. zł. Czy charakteryzuje się nowy model na tle swojego poprzednika?

Nowe Audi A5 jest już dostępne w polskich salonach. Na razie w wersji Coupe i Sportback, za to także w sportowych odmianach z serii S! Na kabriolet trzeba zaczekać do marca 2017 roku. Podstawowy egzemplarz Audi A5 można nabyć za 159 900 zł i to niezależnie od tego czy mowa jest o nadwoziu Coupe czy Sportback. Sportowa wersje S5 Coupe i S5 Sportback są znacznie mocniejsze, ale i droższe. Ich ceny rozpoczynają się 308 600 zł. Szczegółowy cennik znajduje się na końcu artykułu.

Audi A5 - nadwozie

Nowe Audi A5 choć pozornie wydaje się być tylko lekko odświeżonym modelem, to w gruncie rzeczy jest zupełnie nową konstrukcję na tle swojego poprzednika. Zredukowana m.in masę pojazdu (o około 60 kg) oraz poprawiono współczynnik oporu powietrza. Teraz wynosi on zaledwie Cx=0,25 co plasuje ten A5 Coupe na czele w swoim segmencie aut! Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent (w porównaniu z modelem poprzednim) sztywność skrętną karoserii. 

Audi A5 Coupe II

Audi

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine - delikatny facelifting

Audi A5 - wnętrze

We wnętrzu zmiany jakie poczyniono w nowym A5 są zdecydowanie łatwiej zauważalne. Zupełnie nowa deska rozdzielcza, bardzo podobno do tej z najnowszego A4, została wyposażona m,.in. w Audi virtual cockpit. Ten 12,3-calowy ekran ciekłokrystaliczny może zastąpić klasyczne, analogowe zegary. Dzięki wysokiej rozdzielczości (1440 na 540 pixeli) może prezentować on wysokiej jakości grafikę. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus (z monitorem o przekątnej 8,3-cala), który umieszczony został na konsoli środkowej, tworzy on centralną jednostkę informacyjną. Sercem terminala MMI jest okrągły regulator obrotowo-przyciskowy. Na jego powierzchni umieszczono dotykowy touchpad. Pole to służy do wprowadzania znaków, a także przetwarza złożone ruchy palców – kierowca może w ten sposób powiększać i pomniejszać mapy. Cała logika obsługi MMI przypomina logikę obsługi współczesnego smartfona, umożliwiając m.in. inteligentne wyszukiwanie dowolnych fraz tekstu. Nowy system sterowania naturalnym głosem przetwarza też polecenia z języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Piotra.”

Wnętrze Audi A5 Coupe II przypomina to z A4.

Audi

Zwiększony z 2 751 mm do 2 764 mm rozstaw osi przełożył się na zwiększoną przestronność kabiny oraz powiększenie pojemności bagażnika do 465 l (z 455 l). Tylna kanapa może być dzielona w stosunku 40:20:40, a dzięki dźwigni w bagażniku można ją łatwo składać i rozkładać. Na życzenie klienta, dla dwudrzwiowego Coupé, Audi dostarczyć może układ sterowania gestami, umożliwiający otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy. Opcjonalny hak holowniczy wysuwa się elektrycznie po naciśnięciu przycisku. 

Audi A5 - silniki

Gama jednostek napędowych nowego Audi A5 początkowo obejmować będzie  pięć silników, wśród których znajdują się dwie jednostki TFSI i trzy jednostki TDI. Ich moc wzrosła na tle poprzedników i mieści się w przedziale od 110 kW (150 KM) do 200 kW (286 KM). W porównaniu do modelu poprzedniego, moc zwiększyła się nawet o 17 procent, a spalanie spadło nawet o 22 procent. Wszystkie jednostki, a zwłaszcza dwa sześciocylindrowe silniki 3.0 TDI, mają łączyć wysoką wydajność z dużą mocą i wysoką kulturą pracy.

Zobacz też: Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Najmocniejsza w gamie Audi A4 sersja S5, napędzana jest przez motor 3.0 TFSI. Turbodoładowany silnik V6 może pochwalić się sportowymi osiągami, ale też i wysoką efektywnością. Z pojemności skokowej 2995 cm3 sześciocylindrowy motor „wyciska” moc 354 KM czyli o 21 KM większą niż wcześniejsza wersja modelu. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje wersji S5 tylko 4,7 sekundy, a średnie spalanie wg producenta wynosi 7,3 litra benzyny na 100 km.

Audi A5 - podwozie

Wyraźne zmiany zaszły także w podwoziu nowego Audi A5. Wprowadzono m.in. elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Jego działanie uzależnione jest od prędkości pojazdu w danej chwili. Opcjonalnie na pokładzie Audi A5 znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu. Na wyposażeniu nowego Audi A5 są także amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Zobacz też: Test Audi RS6 Performance

Audi A5 - systemy wsparcia kierowcy

Audi A5, jak każde nowożytne auto tej marki zostało wyposażone w szereg nowoczesnych systemów wspomagających pracę kierowcy. Wśród nich znalazł się m.in. aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, która odciąża kierowcę w trakcie jazdy w korkach (auto samoczynnie rozpędza się i zwalania w trakcie jazdy w korku) oraz szereg asystentów jazdy w tym asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense. 

Audi A5 - polski cennik

Wersjasilnikskrzynia biegównadwozie
20171.4 (150 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe159 900 zł
20172.0 (190 KM) TFSIManualna-6Coupe167 800 zł
20172.0 (190 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe167 800 zł
20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe191 600 zł
quattro 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe201 600 zł
20172.0 (190 KM) TDIManualna-6Coupe177 700 zł
20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe187 200 zł
quattro 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe197 200 zł
20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe220 000 zł
quattro 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe230 000 zł
quattro 20173.0 (286 KM) TDIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe263 000 zł
Sport 20171.4 (150 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe168 900 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TFSIManualna-6Coupe176 800 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe186 300 zł
Sport 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe200 600 zł
Sport quattro 20172.0 (252 KM) TFSIAutomatyczna-7 S tronicCoupe210 600 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TDIManualna-6Coupe186 700 zł
Sport 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe196 200 zł
Sport quattro 20172.0 (190 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe206 200 zł
Sport 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe229 000 zł
Sport quattro 20173.0 (218 KM) TDIAutomatyczna-7 S tronicCoupe239 000 zł
Sport quattro 20173.0 (286 KM) TDIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe272 000 zł
S5 quattro 20173.0 (354 KM) TFSIAutomatyczna-8 tiptronicCoupe308 600 zł

 

Moto
Polacy wciąż kupują więcej nowych aut niż przed rokiem. Jaki napęd silników góruje w transakcjach
17 paź 2024

Dane rejestracji nowych samochodów we wrześniu potwierdzają, że rynek ewidentnie przyspieszył. To już kolejny miesiąc ze wzrostem rejestracji rok do roku. Najpopularniejsza niezmiennie jest Toyota, której sprzedaż względem zeszłego roku jednak nieco spadła.

Nowy fotoradar w województwie śląskim już działa! Ograniczenie do 50 km/h
17 paź 2024

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru w województwie śląskim. Dozwolona prędkość wynosi 50 km/h. Dokładną lokalizację urządzeń rejestrujących działających w systemie CANARD można znaleźć na stronie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Rower elektryczny: ledwie zadebiutował już jest przestarzały, a jego miejsce zajmie rower wodorowy - dlaczego
17 paź 2024

Rower elektryczny nie jest aż tak ekologicznym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Produkcja i utylizacja baterii litowych generuje kolejne wyzwania środowiskowe, które wciąż czekają na rozwiązanie.

Nowy odcinkowy pomiar prędkości już działa! Ograniczenie do 50 km/h. Długość odcinka to prawie 1,4 km
17 paź 2024

Nowy odcinkowy pomiar prędkości już działa! Ograniczenie do 50 km/h. Długość odcinka to prawie 1,4 km. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości w województwie pomorskim.

Opłaty za badania z psychologii transportu zostaną podwyższone? RPO interweniuje u MI
17 paź 2024

Opłaty za badania z psychologii transportu zostaną podwyższone? Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje u Ministra Infrastruktury. Opłata za badanie psychologiczne w zakresie psychologii transportu wynosi 150 zł.

Akademia Puchatka – pierwszoklasista bezpieczny na drodze, ale i w Internecie
17 paź 2024

Nowy rok szkolny to początek nauki o bezpieczeństwie najmłodszych. Ruszyły zapisy do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, którego Patronem jest policja. W tym roku dzieci poznają zasady bezpieczeństwa aż w sześciu obszarach.

Ci kierowcy przesiadają się z elektryków z powrotem do aut spalinowych. Zakup elektryka? Tylko pod przymusem
16 paź 2024

Niemieccy kierowcy samochodów elektrycznych przy zakupie kolejnego pojazdu coraz częściej decydują się na auta z silnikiem spalinowym. Co więcej, wielu mówi, że zdecydowałoby się na samochód elektryczny tylko pod przymusem. 

System CANARD: 53 systemy odcinkowego pomiaru prędkości, 450 fotoradarów, 44 systemy RedLight działające na skrzyżowaniach i 4 na przejazdach kolejowo-drogowych
16 paź 2024

System CANARD: 53 systemy odcinkowego pomiaru prędkości, 450 fotoradarów, 44 systemy RedLight działające na skrzyżowaniach i 4 na przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzeń do automatycznej rejestracji wykroczeń drogowych będzie jeszcze więcej.

Planujesz kupno nowego auta? Spiesz się, bo będzie problem: najpierw pojazdów zacznie brakować, potem mocno podrożeją
16 paź 2024

W styczniu 2025 r. wchodzą w życie wytyczne dyrektywy CAFE (Clean Air For Europe), która nakłada na producentów samochodów wyśrubowane normy emisji CO2. Nowe limity wpłyną na branżę motoryzacyjną – producenci prawdopodobnie zareagują podniesieniem cen aut spalinowych i zachętami do zakupu pojazdów nisko- i zeroemisyjnych.

 

Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska
15 paź 2024

Poseł PiS: Na przejściu dla pieszych podnieś rękę. Interpelacja poselska. Nowe zasady na przejściach dla pieszych? Nie, to jedna z propozycji posła PiS Artura Szałabawki mająca na celu zwiększenie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych.

pokaż więcej
Proszę czekać...