Nowy Volkswagen ID.3 otrzymał szereg zmian modernizacyjnych. Poprawiony został m.in. design i sposób wykonania kabiny pasażerskiej.
Design nowego Volkswagena ID.3
Nowy Volkswagen ID.3 otrzymał m.in. nowy wzór zderzaka. Podczas projektowania nowej maski, zespół projektowy chciał uzyskać większą powierzchnię lakierowaną w kolorze nadwozia. Dzięki temu, że usunięto czarny pasek pod szybą przednią maska wydaje się teraz dłuższa. Zoptymalizowane i powiększone wloty powietrza z przodu nadają ID.3 muskularny wygląd. Aerodynamika została poprawiona dzięki lepszemu przepływowi powietrza w okolicy przednich kół (tworzy się dzięki temu rodzaj kurtyny powietrznej). Z tyłu rzucają się w oczy nowe światła, które teraz zachodzą częściowo na klapę bagażnika.
Co lifting zmienił we wnętrzu Volkswagena ID.3?
Nowy ID.3 zachwyca nowymi akcentami. Smaczkiem są szwy w kontrastującym kolorze czy boczki drzwi i tapicerka foteli obite materiałem Artvelours Eco. Ten w 71 proc. składa się z surowca wtórnego uzyskanego z powtórnego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych. A to dopiero początek materiałowej rewolucji. Bo marka całkowicie zrezygnowała ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Ponadto, w zgodzie z sugestiami klientów, we wnętrzu ID.3 po liftingu pojawiło się więcej miękkich elementów.
Ładowanie plug&charge w nowym Volkswagenie ID.3
Ładowanie nowego ID.3 jest łatwiejsze i wygodniejsze dzięki takim funkcjom, jak Plug & Charge czy inteligentnemu planerowi trasy samochodów elektrycznych. Wystarczy podłączyć kabel przy stacji ładowania, by pojazd uwierzytelnił się i rozpoczął proces ładowania. Na dłuższych trasach planuje on postoje na ładowanie w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu – wykorzystując przy tym aktualne informacje o ruchu drogowym i prognozy, a także poziom naładowania akumulatora. Przystanki na ładowanie są wybierane dynamicznie na podstawie dostępności punktów ładowania – w ten sposób funkcja planowania trasy może zasugerować dwa krótkie przystanki na stacji ładowania o dużej mocy zamiast jednego długiego przystanku w punkcie o małej mocy.
Lifting ID.3 to też nowe oprogramowanie
Nowy Volkswagen ID.3 jest wyposażony w najnowsze oprogramowanie umożliwiające zdalne aktualizacje (over-the-air). Za kierownicą umieszczony jest wyświetlacz o przekątnej 5,3 cala, obsługiwany za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy wielofunkcyjnej. Pośrodku deski rozdzielczej jest duży, 12-calowy dotykowy ekran systemu nawigacji, telefonu, multimediów, systemów wspomagających i ustawień pojazdu. Struktura menu jest zorganizowana w bardziej przejrzysty sposób. Np. menu ładowania jest w gronie tych najłatwiej dostępnych.
Opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością prezentuje na przedniej szybie takie informacje jak prędkość i wskazówki nawigacji. Dla kierowcy instrukcje te wydają się znajdować 10 metrów przed pojazdem, dzięki czemu nie ma potrzeby odrywać wzroku od drogi.
Nowy Volkswagen ID.3 z nowym Travel Assist
Opcjonalny system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej jest dostępny w ID.3. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem (ACC) przy prędkości od 0 km/h aż do prędkości maksymalnej oraz systemem Lane Assist.