Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
REKLAMA
REKLAMA
- Audi RS6 Performance 2022: plus 50 koni i 3,4 s. do setki
- Moc Audi RS6 Performance to jedno. Aspekt eko drugie
- Audi RS Performance, czyli redukcja masy i... głośniejszy silnik!
- Układ napędowy Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance
- Audi RS6 Performance z pakietem RS Dynamic i RS Dynamic plus
Audi RS6 Performance 2022: plus 50 koni i 3,4 s. do setki
Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm. Oznacza to łączny wzrost mocy z 600 (441 kW) do 630 koni (463 kW) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Po modyfikacji modele rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6 i RS 7.
REKLAMA
Moc Audi RS6 Performance to jedno. Aspekt eko drugie
W Audi RS6 Performance i RS7 Performance liczy się jednak nie tylko moc. Niemcy pomyśleli również o ekologii. Na przykład tryb "coasting" aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w zakresie prędkości do 160 km/h wyłącza on silnik spalinowy i przechodzi w tryb "żeglowania" bez zużycia paliwa i oporu silnika.
Audi RS Performance, czyli redukcja masy i... głośniejszy silnik!
Audi RS6 Performance i RS7 Performance mają również obniżoną masę, a przy okazji wartość dodaną. Decyduje o tym zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tyle pojazdu. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback performance waży 2065 kg. Przy okazji RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zachwycają kierowcę jeszcze lepszymi wrażeniami dźwiękowymi.
Układ napędowy Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance
Moc, z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na wszystkie koła quattro, przepływa przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji - do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną.
Audi RS6 Performance z pakietem RS Dynamic i RS Dynamic plus
Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant performance i RS 7 performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.
REKLAMA
REKLAMA