REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS6 Performance dostało zastrzyk 30 koni mechanicznych i 50 Nm. I identyczną modyfikację otrzymało również Audi RS7 Performance.

Audi RS6 Performance 2022: plus 50 koni i 3,4 s. do setki

Większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm. Oznacza to łączny wzrost mocy z 600 (441 kW) do 630 koni (463 kW) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Po modyfikacji modele rozpędzają się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6 i RS 7.

REKLAMA

REKLAMA

Audi RS7 Performance, Audi RS7 Performance 2022, nowe Audi RS7 Performance, Audi RS7 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

AUDI AG

Moc Audi RS6 Performance to jedno. Aspekt eko drugie

W Audi RS6 Performance i RS7 Performance liczy się jednak nie tylko moc. Niemcy pomyśleli również o ekologii. Na przykład tryb "coasting" aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efficiency, co oznacza, że w zakresie prędkości do 160 km/h wyłącza on silnik spalinowy i przechodzi w tryb "żeglowania" bez zużycia paliwa i oporu silnika.

Audi RS Performance, czyli redukcja masy i... głośniejszy silnik!

Audi RS6 Performance i RS7 Performance mają również obniżoną masę, a przy okazji wartość dodaną. Decyduje o tym zredukowana izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tyle pojazdu. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback performance waży 2065 kg. Przy okazji RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zachwycają kierowcę jeszcze lepszymi wrażeniami dźwiękowymi.

Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

AUDI AG

Układ napędowy Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance

Moc, z silnika 4.0 TFSI do stałego napędu na wszystkie koła quattro, przepływa przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji - do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną.

REKLAMA

Audi RS6 Performance z pakietem RS Dynamic i RS Dynamic plus

Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant performance i RS 7 performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi RS6 Performance, Audi RS6 Performance 2022, nowe Audi RS6 Performance, Audi RS6 C8 Performance

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi

Audi

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.

Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
AUDI AG
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Audi RS6 Performance, czyli w 3,4 s. do setki w rodzinnym kombi
Audi
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA