Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik
REKLAMA
REKLAMA
- Peugeot e-208: moc rośnie o 20 KM. To silnik z nowego e-308
- Peugeot e-208: zasięg o 40 km większy. Teraz nawet 400 km!
- Peugeot e-208 po modernizacji. Dwa rozwiązania zostały
- Peugeot e-208: 110 tys. sztuk sprzedanych do tej pory
Peugeot e-208: moc rośnie o 20 KM. To silnik z nowego e-308
Stylistycznie Peugeot e-208 nie przejdzie żadnej modernizacji. Inżynierowie skupili się jednak na układzie napędowym. Nowa wersja miejskiego elektryka dostanie układ napędowy znany z nowego e-308. A to oznacza, że maksymalna moc silnika elektrycznego wzrośnie ze 136 do 156 koni mechanicznych. To wzrost o 15 proc. uzyskany w pojeździe, który waży niespełna półtorej tony! I choć mocy będzie o dokładnie 20 koni mechanicznych więcej, bez zmian pozostanie moment obrotowy. Ten nadal sięgnie 260 Nm.
REKLAMA
Zobacz również: Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot e-208: zasięg o 40 km większy. Teraz nawet 400 km!
Kolejna ze zmian w nowym Peugeocie e-208 dotyczy zasięgu. Bateria miejskiego hatchbacka nadal będzie miała pojemność całkowitą 51 kWh i użyteczną 48,1 kWh. Nowy układ napędowy stanie się jednak bardziej oszczędny. Według przedstawicieli francuskiej marki zużycie energii spadnie do zaledwie 12 kWh na 100 km. To oznacza, że zasięg pojazdu w stosunku do wersji 136-konnej wzrośnie o 10,5 proc., dokładnie 38 km i sięgnie teraz nawet 400 km na jednym ładowaniu.
Peugeot e-208 po modernizacji. Dwa rozwiązania zostały
Zmodernizowany Peugeot e-208 zachowa jednak też pewne zalety swojego poprzednika. W tym punkcie mamy na myśli w szczególności dwa rozwiązania. Po pierwsze pompę ciepła współpracującą z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą i pozwalająca na zwiększenie efektywności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji. Po drugie zmienione przełożenie przekładni redukcyjnej, które zwiększa zasięg samochodu w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.
Zobacz również: Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Peugeot e-208: 110 tys. sztuk sprzedanych do tej pory
Francuzi liczą na to, że modernizacja dodatkowo podbije sukces Peugeota e-208. A ten już dziś jest spory. Auto weszło do produkcji w roku 2019. Od tego momentu fabrykę opuściło w sumie 110 tys. egzemplarzy. Co więcej, e-208 od początku 2022 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie i najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.