REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik
Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot e-208: zasięg zmodernizowanego elektryka do miasta wzrośnie o 10,5 proc. Jednocześnie moc jednostki zwiększy się o 15 proc.

Peugeot e-208: moc rośnie o 20 KM. To silnik z nowego e-308

Stylistycznie Peugeot e-208 nie przejdzie żadnej modernizacji. Inżynierowie skupili się jednak na układzie napędowym. Nowa wersja miejskiego elektryka dostanie układ napędowy znany z nowego e-308. A to oznacza, że maksymalna moc silnika elektrycznego wzrośnie ze 136 do 156 koni mechanicznych. To wzrost o 15 proc. uzyskany w pojeździe, który waży niespełna półtorej tony! I choć mocy będzie o dokładnie 20 koni mechanicznych więcej, bez zmian pozostanie moment obrotowy. Ten nadal sięgnie 260 Nm.

REKLAMA

Zobacz również: Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Peugeot e-208 zasięg

Peugeot e-208 zasięg

Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot e-208: zasięg o 40 km większy. Teraz nawet 400 km!

Kolejna ze zmian w nowym Peugeocie e-208 dotyczy zasięgu. Bateria miejskiego hatchbacka nadal będzie miała pojemność całkowitą 51 kWh i użyteczną 48,1 kWh. Nowy układ napędowy stanie się jednak bardziej oszczędny. Według przedstawicieli francuskiej marki zużycie energii spadnie do zaledwie 12 kWh na 100 km. To oznacza, że zasięg pojazdu w stosunku do wersji 136-konnej wzrośnie o 10,5 proc., dokładnie 38 km i sięgnie teraz nawet 400 km na jednym ładowaniu.

Peugeot e-208 po modernizacji. Dwa rozwiązania zostały

Zmodernizowany Peugeot e-208 zachowa jednak też pewne zalety swojego poprzednika. W tym punkcie mamy na myśli w szczególności dwa rozwiązania. Po pierwsze pompę ciepła współpracującą z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą i pozwalająca na zwiększenie efektywności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji. Po drugie zmienione przełożenie przekładni redukcyjnej, które zwiększa zasięg samochodu w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.

Zobacz również: Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Peugeot e-208 zasięg

Peugeot e-208 zasięg

Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik

Materiały prasowe Peugeot

Peugeot e-208: 110 tys. sztuk sprzedanych do tej pory

Francuzi liczą na to, że modernizacja dodatkowo podbije sukces Peugeota e-208. A ten już dziś jest spory. Auto weszło do produkcji w roku 2019. Od tego momentu fabrykę opuściło w sumie 110 tys. egzemplarzy. Co więcej, e-208 od początku 2022 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie i najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.

Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik
Materiały prasowe Peugeot
Peugeot e-208: zasięg większy. Auto ma też mocniejszy silnik
Materiały prasowe Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA