REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX 2023 pokazało swoją twarz. I jasne stało się to, że nowa generacja hitu sprzedaży z Japonii stanie się bliźniakiem Renault Captura.
rozwiń >

Druga generacja Mitsubishi ASX. Hit powróci

Pierwsza generacja Mitsubishi ASX weszła do sprzedaży w roku 2010. I choć bazowała na rozwiązaniach znanych z ówczesnego koncernu PSA, a do tego odniosła rynkowy sukces, 12 lat w motoryzacji to szmat czasu. Nie ma się zatem co dziwić, że Japończycy zdecydowali się na zaprezentowanie kolejnej generacji. W skrócie, Mitsubishi w Europie żyje, ma się świetnie, a do tego... otwiera kolejny rozdział współpracy z Renault. I to dość ewidentnie!

REKLAMA

Pierwsza generacja Mitsubishi ASX sprzedała się w Europie w ilości wynoszącej 380 tys. sztuk. To dobry wynik w grupie SUV-ów segmentu B.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023, czyli Captur z diamentami

Pierwszy wniosek po prezentacji nowego Mitsubishi ASX 2023 jest jeden. Ten samochód wygląda wyjątkowo znajomo. Temu ciężko się jednak dziwić. W końcu japoński SUV stanie się bliźniakiem znanego od roku 2019 Renault Captura. Różnice tak naprawdę ograniczają się do... zmienionego logo na grillu i kierownicy. To jednak świetna informacja i to z dwóch powodów. Po pierwsze z uwagi na stylizację. Ta jest nowoczesna, agresywna i po prostu ładna. Drugi Captur wygląda zdecydowanie lepiej od poprzedniego.

Zobacz również: Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Zobacz również: Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy ASX odziedziczy po Capturze też wnętrze

Drugi z powodów ukrywa się pod nadwoziem. I jest nim dobrze wykonane oraz funkcjonalne wnętrze. Za sprawą powinowactwa z Capturem, nowy ASX otrzyma przestronną kabinę, w której zmieszczą się nawet cztery dorosłe osoby. Poza tym całość jest ergonomiczna, na środku konsoli znajduje się duży ekran, a klapa bagażnika ukrywa kufer o pojemności 397 litrów. To świetny wynik!

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Lista wyposażenia

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX 2023 będzie oferować standardowo bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej. Karta hands free będzie wykrywana na odległość 1 metra od pojazdu. Poza tym standardem stanie się system Android Auto i Apple CarPlay. Będą dostępne zarówno z ekranem panoramicznym 7 cali, jak i pionowym 9,3 cala. Większa wersja może być też sparowana z systemem Audi BOSE. Zegary? Będą dostępne trzy wersje. Analogowa z ekranem komputera o wielkości 4,2 cala, cyfrowa 7 cali i cyfrowa, personalizowana 10,25 cala.

Nowe ASX 2023 będzie standardowo wyposażane m.in. w funkcję ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania. Opcjonalnie auto może mieć też System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT). To nic innego jak połączenie adaptacyjnego tempomatu i systemu utrzymywania pasa ruchu.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Lista silników

Mitsubishi ASX drugiej generacji będzie parowane z czterema układami napędowymi. Mowa o:

  1. silniku 1.0 MPI-T, czyli wolnossącym, 3-cylindrowym benzyniaku z wtryskiem pośrednim o mocy 91 koni mechanicznych. Będzie sparowany z 6-biegową skrzynią manualną.
  2. silniku 1.3 DI-T, czyli 4-cylindrowym benzyniakiem z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem. Ma korzystać z układu miękkiej hybrydy, czyli rozruszniko-alterantora. W wersji z 6-biegową skrzynią manualną zaoferuje 140 koni. Po połączeniu z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym moc wzrośnie do 158 koni.
  3. hybrydzie 1.6, składającej się z wolnossącego silnika benzynowego 1.6 litra, przekładni automatycznej i dwóch silników elektrycznych.
  4. hybrydzie plug-in składającej się z silnika benzynowego 1.6 litra, przekładni automatycznej i dwóch silników elektrycznych. Bateria w tym przypadku ma mieć pojemność 10,5 kWh.

Kiedy pojawi się w Polsce nowe Mitsubishi ASX 2023?

Nowe Mitsubishi ASX 2023 będzie oferowane z 5-letnią gwarancją podstawową. To ważna zaleta! Co prawda zostanie ona ograniczona limitem dystansu. Do zachowania ochrony auto nie może przekroczyć przebiegu na poziomie 100 tys. km. Kiedy nowe ASX trafi do sprzedaży? Pierwsze egzemplarze powinny trafić do Polski wiosną roku 2023.

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA