REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX 2023 pokazało swoją twarz. I jasne stało się to, że nowa generacja hitu sprzedaży z Japonii stanie się bliźniakiem Renault Captura.
rozwiń >

Druga generacja Mitsubishi ASX. Hit powróci

Pierwsza generacja Mitsubishi ASX weszła do sprzedaży w roku 2010. I choć bazowała na rozwiązaniach znanych z ówczesnego koncernu PSA, a do tego odniosła rynkowy sukces, 12 lat w motoryzacji to szmat czasu. Nie ma się zatem co dziwić, że Japończycy zdecydowali się na zaprezentowanie kolejnej generacji. W skrócie, Mitsubishi w Europie żyje, ma się świetnie, a do tego... otwiera kolejny rozdział współpracy z Renault. I to dość ewidentnie!

REKLAMA

Pierwsza generacja Mitsubishi ASX sprzedała się w Europie w ilości wynoszącej 380 tys. sztuk. To dobry wynik w grupie SUV-ów segmentu B.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023, czyli Captur z diamentami

Pierwszy wniosek po prezentacji nowego Mitsubishi ASX 2023 jest jeden. Ten samochód wygląda wyjątkowo znajomo. Temu ciężko się jednak dziwić. W końcu japoński SUV stanie się bliźniakiem znanego od roku 2019 Renault Captura. Różnice tak naprawdę ograniczają się do... zmienionego logo na grillu i kierownicy. To jednak świetna informacja i to z dwóch powodów. Po pierwsze z uwagi na stylizację. Ta jest nowoczesna, agresywna i po prostu ładna. Drugi Captur wygląda zdecydowanie lepiej od poprzedniego.

Zobacz również: Test: Renault Captur Intens TCE 130 EDC - i czego więcej potrzeba?

Zobacz również: Renault Captur Hybryda Plug-in, czyli tym razem eko-test!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy ASX odziedziczy po Capturze też wnętrze

Drugi z powodów ukrywa się pod nadwoziem. I jest nim dobrze wykonane oraz funkcjonalne wnętrze. Za sprawą powinowactwa z Capturem, nowy ASX otrzyma przestronną kabinę, w której zmieszczą się nawet cztery dorosłe osoby. Poza tym całość jest ergonomiczna, na środku konsoli znajduje się duży ekran, a klapa bagażnika ukrywa kufer o pojemności 397 litrów. To świetny wynik!

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Lista wyposażenia

REKLAMA

Nowe Mitsubishi ASX 2023 będzie oferować standardowo bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej. Karta hands free będzie wykrywana na odległość 1 metra od pojazdu. Poza tym standardem stanie się system Android Auto i Apple CarPlay. Będą dostępne zarówno z ekranem panoramicznym 7 cali, jak i pionowym 9,3 cala. Większa wersja może być też sparowana z systemem Audi BOSE. Zegary? Będą dostępne trzy wersje. Analogowa z ekranem komputera o wielkości 4,2 cala, cyfrowa 7 cali i cyfrowa, personalizowana 10,25 cala.

Nowe ASX 2023 będzie standardowo wyposażane m.in. w funkcję ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania. Opcjonalnie auto może mieć też System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT). To nic innego jak połączenie adaptacyjnego tempomatu i systemu utrzymywania pasa ruchu.

Nowe Mitsubishi ASX 2023

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...

Mitsubishi

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Lista silników

Mitsubishi ASX drugiej generacji będzie parowane z czterema układami napędowymi. Mowa o:

  1. silniku 1.0 MPI-T, czyli wolnossącym, 3-cylindrowym benzyniaku z wtryskiem pośrednim o mocy 91 koni mechanicznych. Będzie sparowany z 6-biegową skrzynią manualną.
  2. silniku 1.3 DI-T, czyli 4-cylindrowym benzyniakiem z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem. Ma korzystać z układu miękkiej hybrydy, czyli rozruszniko-alterantora. W wersji z 6-biegową skrzynią manualną zaoferuje 140 koni. Po połączeniu z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym moc wzrośnie do 158 koni.
  3. hybrydzie 1.6, składającej się z wolnossącego silnika benzynowego 1.6 litra, przekładni automatycznej i dwóch silników elektrycznych.
  4. hybrydzie plug-in składającej się z silnika benzynowego 1.6 litra, przekładni automatycznej i dwóch silników elektrycznych. Bateria w tym przypadku ma mieć pojemność 10,5 kWh.

Kiedy pojawi się w Polsce nowe Mitsubishi ASX 2023?

Nowe Mitsubishi ASX 2023 będzie oferowane z 5-letnią gwarancją podstawową. To ważna zaleta! Co prawda zostanie ona ograniczona limitem dystansu. Do zachowania ochrony auto nie może przekroczyć przebiegu na poziomie 100 tys. km. Kiedy nowe ASX trafi do sprzedaży? Pierwsze egzemplarze powinny trafić do Polski wiosną roku 2023.

Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Nowe Mitsubishi ASX 2023. Hmmm... Wygląda dość znajomo...
Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA