REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini

REKLAMA

REKLAMA

Lamborghini Urus Performante to nowy wariant włoskiego SUV-a. Auto zostało odchudzone o 47 kg, a do tego ma 666 koni mocy.

Lamborghini Urus Performante. 16 KM więcej, 47 kg mniej

Lamborghini Urus jest jednym z najszybszych SUV-ów świata. Zaprezentowana właśnie wersja Performante przenosi jednak ten model na nowy poziom. I żeby pokazać skalę zmian, można dodać że jeszcze przed premierą nowy Urus ustanowił rekord na Pikes Peak, osiągając czas 10 min i 32 sek. Skąd takie osiągi? Pierwszym składnikiem jest moc. W przypadku tej wersji ilość koni wzrosła o 16 i sięga wartości 666, a jednocześnie waga auta spadła o 47 kg. To przekłada się na najlepszy w swojej klasie stosunek masy do mocy 3,2. Jednocześnie Lambo ma 850 Nm momentu obrotowego.

REKLAMA

Lamborghini Performante. SUV z Włoch jeszcze bardziej muskularny

REKLAMA

Muskularna sylwetka Urusa Performante, charakterystyczny design, podwójny turbodoładowany silnik V8 i lekki sportowy układ wydechowy sprawiają, że jego prowadzenie wyzwala wyjątkowe emocje i ekscytację z jazdy. To idealny samochód do sportowej rywalizacji na każdej drodze, każdym torze i nawierzchni, pod każdym względem – przyznaje dyrektor techniczny marki Lamborghini Rouven Mohr.

Lamborghini Urus Performante przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna auta sięga 306 km/h. Imponująco wygląda jednak też droga hamowania. Dystans potrzebny na zatrzymanie SUV-a z prędkości 100 km/h to 32,9 m. A warto wspomnieć o tym, że pomimo zredukowanej wagi, Urus nadal ma masę własną przekraczającą 2100 kg.

Urus Performante z wydechem Akrapovica i nowym spojlerem

Urus Performante to też zmodernizowana stylizacja. Inżynierowie przeprojektowali m.in. przedni zderzak i spojler oraz tylny zderzak i dyfuzor. Zmiany oznaczają bardziej atrakcyjny design. Ale na tym nie koniec. Frontowe wloty powietrza zapewniają lepsze chłodzenie silnika, auto stało się niższe o 20 mm, a do tego tylny spojler zwiększa siłę docisku samochodu o 38 proc. Poza tym SUV w wersji Performante jest standardowo wyposażony w lekki, tytanowy wydech Akrapovica.

Performante, czyli dedykowany tryb Rally

Lamborghini Urus Performante otrzyma też nowy tryb pracy układu napędowego. Tryb Rally został dostosowany do jazdy na torach szutrowych. W tym przypadku komputer wzmacnia działanie układów antypoślizgowych i tłumiących. Poza tym w aucie inżynierowie zastosowali nowe sztywniejsze stalowe sprężyny i specjalne strojenie amortyzatorów. Kiedy Urus Performante pojawi się w salonach? Zamówienia na SUV-a można składać już dziś. Pierwszy egzemplarz auta zostanie dostarczony klientowi pod koniec 2022 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Lamborghini Urus Performante. Niższy, lżejszy i szybszy
Lamborghini
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA