Volvo XC60 Plug-in Hybrid
REKLAMA
REKLAMA
Silniki nowej generacji typu VEA opierają się na cylindrze o pojemności 500 cm3, dzięki czemu podstawowa wersja czterocylindrowe daję pojemność 2 litów. Taki silnik znalazł się właśnie w hybrydowym modelu XC60 T8. Turbodoładowanie daje silnikowi zastrzyk mocy, dzięki czemu jednostka osiąga moc 280 KM i moment obrotowy na poziomie 380 Nm.
REKLAMA
Volvo jako główne zalety jednostki wymienia niższą masę, niższe spalanie w porównaniu do obecnych jednostek, wysoką moc, niższe koszty produkcji oraz możliwość rozwoju konstrukcji.
Zobacz też: Bajaj RE60 - najtańsze auto świata
REKLAMA
Układ hybrydowy, które został zastosowany w Volvo XC60 opiera się na silniku VEA. Oprócz niego do napędu wykorzystano motor elektryczny o mocy 70 KM i momencie obrotowym na poziomie 200 Nm. Całość osiąga więc 350 KM, a to w kompaktowym aucie typu SUV naprawdę dużo. Volvo XC60 w wersji hybrydowej przyspiesza do setki w 6,1 s. Każdy z silników odpowiada za jedną oś – motor spalinowy napędza przednią oś za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, zaś motor elektryczny sprzężony został z tylną osią.
Podczas jazdy układ pracuje w trybie łączonym, czyli spalinowo-elektrycznym. Po zatrzymaniu silnik spalinowy się wyłącza. Ponowne uruchomienie zapewnia ISG, który pełni rolę rozrusznika i alternatora.
Zobacz też: Opel Insignia Crossfour
Gdy akumulatory są w pełni naładowane, auto może przejechać 45 km w tzw. Trybie bezemisyjnym. Ponowne naładowanie akumulatorów z sieci 230V zajmuje 7,5 godziny. Średnie zużycie paliwa w aucie wynosi jedynie 2,3 l na 100 km.
Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.