REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid

Volvo jako główne zalety jednostki wymienia niższą masę, niższe spalanie w porównaniu do obecnych jednostek, wysoką moc, niższe koszty produkcji oraz możliwość rozwoju konstrukcji.
Volvo jako główne zalety jednostki wymienia niższą masę, niższe spalanie w porównaniu do obecnych jednostek, wysoką moc, niższe koszty produkcji oraz możliwość rozwoju konstrukcji.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo zaprezentuje w Detroit model XC60 w wersji Plug-in Hybrid. Będzie on zapowiadał zarówno nową generację silników spalinowych oznaczonych jako VEA oraz układ hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania z gniazdka w domu.

Silniki nowej generacji typu VEA opierają się na cylindrze o pojemności 500 cm3, dzięki czemu podstawowa wersja czterocylindrowe daję pojemność 2 litów. Taki silnik znalazł się właśnie w hybrydowym modelu XC60 T8. Turbodoładowanie daje silnikowi zastrzyk mocy, dzięki czemu jednostka osiąga moc 280 KM i moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

REKLAMA

Volvo jako główne zalety jednostki wymienia niższą masę, niższe spalanie w porównaniu do obecnych jednostek, wysoką moc, niższe koszty produkcji oraz możliwość rozwoju konstrukcji.

Zobacz też: Bajaj RE60 - najtańsze auto świata

REKLAMA

Układ hybrydowy, które został zastosowany w Volvo XC60 opiera się na silniku VEA. Oprócz niego do napędu wykorzystano motor elektryczny o mocy 70 KM i momencie obrotowym na poziomie 200 Nm. Całość osiąga więc 350 KM, a to w kompaktowym aucie typu SUV naprawdę dużo. Volvo XC60 w wersji hybrydowej przyspiesza do setki w 6,1 s. Każdy z silników odpowiada za jedną oś – motor spalinowy napędza przednią oś za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, zaś motor elektryczny sprzężony został z tylną osią.

Podczas jazdy układ pracuje w trybie łączonym, czyli spalinowo-elektrycznym. Po zatrzymaniu silnik spalinowy się wyłącza. Ponowne uruchomienie zapewnia ISG, który pełni rolę rozrusznika i alternatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Insignia Crossfour

Gdy akumulatory są w pełni naładowane, auto może przejechać 45 km w tzw. Trybie bezemisyjnym. Ponowne naładowanie akumulatorów z sieci 230V zajmuje 7,5 godziny. Średnie zużycie paliwa w aucie wynosi jedynie 2,3 l na 100 km.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA