Nowy Mercedes-Benz Klasy M
REKLAMA
REKLAMA
Z przodu nowej Klasy M dominują charakterystyczne dla Mercedesów elementy - w tym szeroki wlot powietrza z umieszczoną centralnie gwiazdą oraz zintegrowane ze zderzakiem oświetlenie LED do jazdy dziennej. Auto charakteryzują krótkie zwisy, długi rozstaw osi, łagodnie opadająca linia dachu oraz duże obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,32.
REKLAMA
We wnętrzu Klasy M szeroka konsola środkowa z wyświetlaczem systemu COMAND zależnie od upodobań klienta może zostać wykończona okładzinami z jednego z czterech gatunków drewna lub aluminium. Ilość przestrzeni w stosunku do poprzednika wzrosła a tylna kanapa posiada oparcie o regulowanym kącie pochylenia oraz rękaw do przewożenia nart. Po jej złożeniu pojemność bagażnika rośnie do 2010 litrów.
Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy
REKLAMA
Do wyboru będą 3 wersje silnikowe. Turbodiesel ML 250 BlueTEC 4MATIC generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy równy 500 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 6 l ON/100 km. Szybszy, ale niekoniecznie bardziej paliwożerny model ML 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 6,8 l ON/100 km. Jego 3-litrowy turbodiesel V6 legitymuje się mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa 7,4 s, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 224 km/h.
Benzynowy ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,6 s i prędkością maksymalną 235 km/h oraz średnim zużyciem paliwa 8,5 l/100 km. Model korzysta z nowej generacji silnika benzynowego BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. ML 250 BlueTEC 4MATIC potrafi na 70-litrowym baku pokonać około 1170 kilometrów. Wariant wyposażony w większy zbiornik o pojemności 93 litrów po zatankowaniu do pełna przejedzie aż 1500 kilometrów.
Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy
REKLAMA
Seryjna funkcja start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność. 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS została zoptymalizowana pod względem ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło inżynierom uniknąć niepotrzebnego zwiększenia masy auta, maskę i błotniki wykonano z aluminium, a ukrytą za deską rozdzielczą belkę wzmacniającą - z magnezu.
Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN. Na liście opcji dostępna jest również 6-płytowa zmieniarka CD, nagłośnienie Logic7, opracowane przez specjalistów z firmy harman/kardon® czy nawigacja Becker® MAP PILOT z mapami Europy 2D/3D, wyświetlanymi na ekranie głównym oraz na panelu zegarów. System COMAND Online z 17,8-centymetrowym wyświetlaczem oferuje dostęp do internetu. Podczas postoju pasażerowie mogą surfować po sieci, a serwis Mercedes-Benz oferuje dostęp do map Google, portalu Facebook oraz aktualnej prognozy pogody.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.