REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-Benz Klasy M

Subskrybuj nas na Youtube
Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km fot. Mercedes
Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km i potrafi pokonać na jednym baku nawet 1500 kilometrów.

Z przodu nowej Klasy M dominują charakterystyczne dla Mercedesów elementy - w tym szeroki wlot powietrza z umieszczoną centralnie gwiazdą oraz zintegrowane ze zderzakiem oświetlenie LED do jazdy dziennej. Auto charakteryzują krótkie zwisy, długi rozstaw osi, łagodnie opadająca linia dachu oraz duże obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,32.

REKLAMA

REKLAMA

We wnętrzu Klasy M szeroka konsola środkowa z wyświetlaczem systemu COMAND zależnie od upodobań klienta może zostać wykończona okładzinami z jednego z czterech gatunków drewna lub aluminium. Ilość przestrzeni w stosunku do poprzednika wzrosła a tylna kanapa posiada oparcie o regulowanym kącie pochylenia oraz rękaw do przewożenia nart. Po jej złożeniu pojemność bagażnika rośnie do 2010 litrów.

Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

Do wyboru będą 3 wersje silnikowe. Turbodiesel ML 250 BlueTEC 4MATIC generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy równy 500 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 6 l ON/100 km. Szybszy, ale niekoniecznie bardziej paliwożerny model ML 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 6,8 l ON/100 km. Jego 3-litrowy turbodiesel V6 legitymuje się mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa 7,4 s, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 224 km/h.

REKLAMA

Benzynowy ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,6 s i prędkością maksymalną 235 km/h oraz średnim zużyciem paliwa 8,5 l/100 km. Model korzysta z nowej generacji silnika benzynowego BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. ML 250 BlueTEC 4MATIC potrafi na 70-litrowym baku pokonać około 1170 kilometrów. Wariant wyposażony w większy zbiornik o pojemności 93 litrów po zatankowaniu do pełna przejedzie aż 1500 kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Seryjna funkcja start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność. 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS została zoptymalizowana pod względem ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło inżynierom uniknąć niepotrzebnego zwiększenia masy auta, maskę i błotniki wykonano z aluminium, a ukrytą za deską rozdzielczą belkę wzmacniającą - z magnezu.

Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN. Na liście opcji dostępna jest również 6-płytowa zmieniarka CD, nagłośnienie Logic7, opracowane przez specjalistów z firmy harman/kardon® czy nawigacja Becker® MAP PILOT z mapami Europy 2D/3D, wyświetlanymi na ekranie głównym oraz na panelu zegarów. System COMAND Online z 17,8-centymetrowym wyświetlaczem oferuje dostęp do internetu. Podczas postoju pasażerowie mogą surfować po sieci, a serwis Mercedes-Benz oferuje dostęp do map Google, portalu Facebook oraz aktualnej prognozy pogody.

Seryjna funkcja start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność fot. Mercedes
Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN fot. Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA