REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes-Benz Klasy M

Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km fot. Mercedes
Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia generacja Mercedesa Klasy M (ML 250 BlueTEC 4MATIC) zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km i potrafi pokonać na jednym baku nawet 1500 kilometrów.

Z przodu nowej Klasy M dominują charakterystyczne dla Mercedesów elementy - w tym szeroki wlot powietrza z umieszczoną centralnie gwiazdą oraz zintegrowane ze zderzakiem oświetlenie LED do jazdy dziennej. Auto charakteryzują krótkie zwisy, długi rozstaw osi, łagodnie opadająca linia dachu oraz duże obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,32.

REKLAMA

We wnętrzu Klasy M szeroka konsola środkowa z wyświetlaczem systemu COMAND zależnie od upodobań klienta może zostać wykończona okładzinami z jednego z czterech gatunków drewna lub aluminium. Ilość przestrzeni w stosunku do poprzednika wzrosła a tylna kanapa posiada oparcie o regulowanym kącie pochylenia oraz rękaw do przewożenia nart. Po jej złożeniu pojemność bagażnika rośnie do 2010 litrów.

Zobacz też: Test Mercedes C250 4Matic: Bez gwiazdy nie ma jazdy

REKLAMA

Do wyboru będą 3 wersje silnikowe. Turbodiesel ML 250 BlueTEC 4MATIC generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy równy 500 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 6 l ON/100 km. Szybszy, ale niekoniecznie bardziej paliwożerny model ML 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 6,8 l ON/100 km. Jego 3-litrowy turbodiesel V6 legitymuje się mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa 7,4 s, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 224 km/h.

Benzynowy ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,6 s i prędkością maksymalną 235 km/h oraz średnim zużyciem paliwa 8,5 l/100 km. Model korzysta z nowej generacji silnika benzynowego BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa i piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. ML 250 BlueTEC 4MATIC potrafi na 70-litrowym baku pokonać około 1170 kilometrów. Wariant wyposażony w większy zbiornik o pojemności 93 litrów po zatankowaniu do pełna przejedzie aż 1500 kilometrów.

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

REKLAMA

Seryjna funkcja start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność. 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC PLUS została zoptymalizowana pod względem ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło inżynierom uniknąć niepotrzebnego zwiększenia masy auta, maskę i błotniki wykonano z aluminium, a ukrytą za deską rozdzielczą belkę wzmacniającą - z magnezu.

Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN. Na liście opcji dostępna jest również 6-płytowa zmieniarka CD, nagłośnienie Logic7, opracowane przez specjalistów z firmy harman/kardon® czy nawigacja Becker® MAP PILOT z mapami Europy 2D/3D, wyświetlanymi na ekranie głównym oraz na panelu zegarów. System COMAND Online z 17,8-centymetrowym wyświetlaczem oferuje dostęp do internetu. Podczas postoju pasażerowie mogą surfować po sieci, a serwis Mercedes-Benz oferuje dostęp do map Google, portalu Facebook oraz aktualnej prognozy pogody.

Seryjna funkcja start/stop oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają Klasie M doskonałą wydajność fot. Mercedes
Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN fot. Mercedes
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA