BYD S6DM – chińska hybryda
REKLAMA
REKLAMA
Układ napędowy chińskiej wersji Lexusa składa się z trzech silników. Jeden z nich jest motorem spalinowym, który generuje moc 140 KM, a pozostałe dwa to jednostki elektryczne o mocach 75 i 14 KM. Elektryczne generatory są zasilane akumulatorami żelazowo-fosforanowymi.
REKLAMA
Auto jest także wyposażone w dołączany napęd na tylną oś, która jest napędzana silnikiem elektrycznym. Benzynowa jednostka spalinowa współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Układ napędowy może działać w jednym z trzech dostępnych trybów: elektrycznym, hybrydowym i spalinowym.
Zobacz również: Nowy Mercedes SLK
REKLAMA
Pierwszy z nich – elektryczny pozwala na przejechanie około 60 kilometrów bez używania silnika spalinowego. W tym przypadku działa silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi. Aby naładować akumulatory do pełna, należy podłączyć auto na osiem godzin do gniazda o mocy 2 kW.
Tryb hybrydowy pozwala korzystać z napędu na wszystkie koła. W tym trybie silnik spalinowy napędza koła przenie, a mocniejsza jednostka elektryczna przekazuje moc na tylną oś. Spalinowy motor poprzez mniejszy, 14 konny silnik elektryczny, ładuje akumulatory.
Zobacz również: Tańsze samochody dzięki grupowym zakupom
Tryb spalinowy jest używany w przypadku podróży ze stałą prędkością, np. po autostradzie. Benzynowy silnik o pojemności 2 litrów o mocy 140 KM napędza przednią oś. Niewielki, 45 litrowy zbiornik paliwa znacznie ogranicza zasięg auta w tym trybie.
Całkowity zasięg pojazdu szacowany jest na około 500 kilometrów
REKLAMA
REKLAMA