Nowe ograniczenia dotyczące poziomu hałasu
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku aut osobowych początkowe ograniczenie wyniosłoby 2 decybele w dół, zaś co każde następne dwa lata limit zmniejszałby się o następne 2 decybele. Finalnie poziom hałasu powinien się obniżyć o 25 procent.
REKLAMA
Zobacz też: Nowe OC od lutego 2012 roku
W opozycji stają koncerny motoryzacyjne, którym takie obostrzenia są bardzo nie na rękę, gdyż oznaczają zdecydowanie większe koszty. Producenci twierdzą, że pierwszy krok w realizacji planu nie będzie problemem, lecz dalsze etapy będą wymagać o wiele większych pieniędzy, a także dłuższego czasu. Komisja Europejska proponuję aby w pierwszym etapie obniżyć emisję hałasu do 70 dB, zaś w drugim do 68 dB. Producenci chcieliby aby było to odpowiednio 72 i 70 dB.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.