REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowa drogi S5 w Kujawsko-Pomorskiem - postępy

Budowa drogi S5 w Kujawsko-Pomorskiem - postępy
Budowa drogi S5 w Kujawsko-Pomorskiem - postępy

REKLAMA

REKLAMA

Jakie obecnie odbywają się działania w kwestii budowy trasy ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego?

Wykonawcy odcinków drogi ekspresowej S5 na terenie woj. kujawsko-pomorskiego składają wnioski do Wojewody o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID). Przetarg na budowę S5 został rozstrzygnięty w 2015 roku. W ostatnich miesiącach projektowane były szczegółowe rozwiązania techniczne. Wydanie przez Wojewodę Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), zatwierdzi podziały geodezyjne nieruchomości, pozwoli przejąć je pod przyszłą inwestycję oraz rozpocząć prace budowlane. Wykonawcy zamierzają rozpocząć roboty wiosną przyszłego roku.

REKLAMA

Więcej informacji na temat budowy dróg w Polsce znajdziesz tutaj

Na etapie przygotowania drogi ekspresowej S5 wykonawcy wspierani byli przez zamawiającego, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy:

- W listopadzie 2015 i w lutym 2016 roku odbyły się spotkania robocze, poświęcone budowie kujawsko-pomorskiego odcinka drogi ekspresowej, w których uczestniczyli przedstawiciele kilkudziesięciu organizacji, instytucji i firm, zaangażowanych w to wielkie drogowe przedsięwzięcie.

- Uruchomiono specjalne strony internetowe kontraktów oraz organizowano liczne kampanie informacyjne dla każdego z odcinków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi inwestycji, w bydgoskim Oddziale GDDKiA uruchomiono dla mieszkańców specjalny Punkt Informacyjny dot. drogi S5
- Do wszystkich gmin znajdujących się trasie przebiegu drogi, przekazano broszury i informatory zawierające obszerne wyjaśnienia dotyczące procedury przejmowania gruntów pod inwestycję.

- Nadzorowano uzgodnienia wykonawców z gminami, dotyczące rozwiązań technicznych oraz skomunikowania dróg dojazdowych i lokalnych na danym terenie.

- Na przełomie czerwca i lipca 2016 roku we wszystkich gminach znajdujących się na trasie przebiegu drogi zorganizowano Mobilne Punkty Informacyjne. Na spotkaniach z mieszkańcami przekazywane były informacje dotyczące konkretnych nieruchomości przejmowanych pod przyszłą inwestycję.

Źródło: GDDKiA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA