REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Renault Laguna III (2007 - 2015) - solidny "Francuz"

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Renault Laguna nie szokuje stylistyką ani też poważnymi awariami. To bardzo dobre auto dla nie lubiących wyróżniać się z tłumu i spędzać czasu u mechanika.
Renault Laguna nie szokuje stylistyką ani też poważnymi awariami. To bardzo dobre auto dla nie lubiących wyróżniać się z tłumu i spędzać czasu u mechanika.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Renault Laguna III miała za zadanie zatrzeć niekorzystne wrażenie jakie pozostawiła po sobie poprzedniczka. Sprawdź czy Renault odrobiło lekcje i poprawiło bezusterkowość pojazdu.

Renault wprowadzając do sprzedaży nową Lagunę, musiało zatrzeć złe wrażenie jakie pozostawiła po sobie poprzednia jej generacja. Oprócz nowinek technicznych i ładnego wyglądu miała stać się bezawaryjna zgodnie z nową polityką jakości koncernu Renault. Czy to się udało?

REKLAMA

Używane Renault Laguna III: karoseria

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"

Lagunę III spotkamy w trzech konfiguracjach nadwoziowych. Oprócz kombi (Grandtour) oraz hatchbacka, na rynku znajdziemy także wersję coupe. Każda odmiana nadwozia może się podobać. Linia ciągle prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Bardzo dobrze patrzy się na kombi. Blachę wzorowo zabezpieczono przed korozją. Niestety jakość położonego lakieru jest przeciętna i łatwo o pojawienie się na nim zarysowań i odprysków. Auto przeszło dyskretny lifting w 2010 i 2013 roku. Zmieniły się tylko detale, które odświeżyły wygląd pojazdu.

Używane Renault Laguna III: wnętrze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines

We wnętrzu kierowca może poczuć się bardzo komfortowo. Nowocześnie zaprojektowana deska rozdzielcza nie utrudnia w żaden sposób obsługi urządzeń zainstalowanych w samochodzie. Ergonomia jest poprawna. Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości i przyzwoicie spasowane. Po większych przebiegach do naszych uszu mogą docierać jednak trzaski i skrzypienia. Irytuje szybko przecierająca się „skóra” na kierownicy i lewarku zamiany biegów.  Miejsca w środku jest całkiem dużo. Tylko z tyłu może być ciasno w zależności od wzrostu zajmującego pozycję na tylnej kanapie. Bagażniki wszystkich wersji okazują się wystarczające, ale nie tak duże jak u konkurencji. Hatchback oferuje 450 litrów miejsca na bagaże a kombi 508 l. Wszystkie auta niezależnie od wyposażenia mają bardzo wygodne fotele sprzyjające długim podróżom. Większość egzemplarzy jest bardzo bogato wyposażona.

Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

Używane Renault Laguna III :silniki

Cała gama jednostek napędowych w Renault to nowoczesne silniki będące wspólnym wytworem konstruktorów Renault oraz Nissana.

Benzynowe

Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Z silników benzynowych możemy wybrać pomiędzy wolnossącymi i doładowanymi motorami. Wolnossące są bardzo mało kłopotliwe. Najczęstszą usterką, ale rzadką jest uszkodzenie cewek zapłonowych (koszt jednej ok. 300 zł). Do napędu najrozsądniejszą propozycją jest 2.0. Zapewnia niezła dynamikę i nie pali przy tym przesadnie dużo. Laguna z silnikiem 1.6 jest powolna, a z 2.0T nie liczy się z naszym portfelem i drogim paliwem. W coupe znajdziemy potężne 3.5 V6 pochodzące z Nissana 350Z.

silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm]

0-100 km/h [s]

v-max [km/h] śr. spalanie [l/100km]
1.6 110 151 11,7 192 7,6
2.0 140 195 9,1 210 7,6
2.0T 170 270 8,2 220 8,8
2.0T 204 300 7,8 232 8,2
3.5 V6 (coupe) 240 340 7,4 242 10,1

Diesle

Zobacz też: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

W Lagunie III montowano głównie 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Bardziej ciekawostką niż realną ofertą (z racji bardzo wysokiej ceny) była możliwość zamówienia 3.0 V6 dCi. Silniki Diesla w Renault są trwałe. 1.5 dCi to ciągle jednostka podwyższonego ryzyka, ale obecnie bardzo rzadko słychać o obracających się panewkach i nagminnych awariach układu wtryskowego. Mimo tego ostrożność przy zakupie auta z tym silnikiem jest wskazana. Druga sprawa, że jednostka ta jest odrobinę za słaba do napędzania dość ciężkiego auta. Tego problemu nie ma Laguna napędzana przez 2.0 dCi niezależnie od wariantu mocy. Nawet najsłabsza 130 konna odmiana jest szybka. Optymalny wybór stanowi „dwulitrówka” o mocy 150 KM. Mocniejsze odmiany zapewniają autu jeszcze lepsze osiągi, ale są to motory dla najbardziej wymagających kierowców. Najważniejsze, że w żadnym  z nich nie spotkamy jakiejś poważnej usterki. Układ wtryskowy jest odporny na zużycie, podobnie jak koło dwumasowe czy turbosprężarka. Uwaga na 3.0 dCi występujące głównie w coupe! Jest potężne i szybkie, ale bardzo drogie w obsłudze.

silnik Moc [KM] Moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h v-max śr. spalanie [l/100km]
[s] [km/h]
1.5 dCi 110 240 12,1 192 4,9
2.0 dCi 130 320 10,6 204 6
2.0 dCi 150 340 9,5 210 6
2.0 dCi 178 380 8,7 220 6,5
3.0 V6 dCi (coupe) 240 450 7,3 240 8,1

Zawieszenie, prowadzenie

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Laguna wykorzystuje sprawdzone rozwiązania w kwestii zawieszenia. Z przodu kolumna McPerhsona, a z tyłu nieco archaiczna jak na tę klasę aut belka skrętna. Mimo tego samochód jest usztywniony i dość twardy, dlatego prowadzi się pewnie. W wersji GT samochód ma jeszcze sztywniejsze nastawy, dlatego lepiej przemyśleć ten wybór jeśli poszukujemy auta do miasta. Trwałość elementów zawieszenia to wielki plus obecnej generacji. Występują tylko typowe usterki aut poruszających się po dziurawych drogach, czyli wybijające się łączniki stabilizatora czy zużycie elementów gumowych. Ciekawym opcjonalnym rozwiązaniem jest system skrętnych 4 kół – 4 control. Bardzo pomaga on przy manewrowaniu przy mniejszych prędkościach, dba także o stabilność jazdy współpracując z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.  

Używane Renault Laguna III: skrzynia biegów

Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki

Nie ma zastrzeżeń do działania skrzyni biegów. Większość użytkowników chwali wystarczająco precyzyjną zmianę biegów i samą charakterystykę z jaką lewarek pracuje. Jedynym mankamentem jest jego długi skok. Dostępna 6-biegowa skrzynia automatyczna dobrze spisuje się z mocniejszymi silnikami (obecnie dostępna tylko z 2.0 dCi 175 KM).  

Używane Renault Laguna III: elektronika

Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki

W poprzedniku była to pieta achillesowa. Skutecznie unieruchamiała cały pojazd. W trzeciej generacji Laguny szwankują już tylko drobiazgi, nie mające wpływu na możliwość jazdy. Najczęściej problemy dotyczą karty „Hands Free”, która czasem „głupieje” bądź szybko rozładowuje się jej bateria. Bywa, że uszkodzeniu ulegnie jakiś czujnik (temperatury, deszczu).

Przykładowe ceny części Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150 KM (Inter Cars)

części Cena [PLN]
końcówka wtryskiwacza 1250
wahacz 350-450
sprzęgło z kołem dwumasowym 3900
tarcza hamulcowa przód 296
Zawór EGR 822

Podsumowanie

Renault wyciągnęło wnioski z usterkowości poprzedniego modelu. Laguna III jest autem godnym polecenia. Na tle rywali wypada bardzo dobrze, a na dodatek jest tańsza w zakupie niż Niemiecka konkurencja. Przyciąga także atrakcyjną stylistyką i pewnym prowadzeniem

Renault Laguna - tył
Renault Laguna - wnętrze
Filip Lewandowski
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA