Używane Renault Laguna III (2007 - 2015) - solidny "Francuz"
REKLAMA
REKLAMA
Renault wprowadzając do sprzedaży nową Lagunę, musiało zatrzeć złe wrażenie jakie pozostawiła po sobie poprzednia jej generacja. Oprócz nowinek technicznych i ładnego wyglądu miała stać się bezawaryjna zgodnie z nową polityką jakości koncernu Renault. Czy to się udało?
REKLAMA
Używane Renault Laguna III: karoseria
Zobacz też: Używana Skoda Octavia II (2004 - ) - pojemna "Czeszka"
Lagunę III spotkamy w trzech konfiguracjach nadwoziowych. Oprócz kombi (Grandtour) oraz hatchbacka, na rynku znajdziemy także wersję coupe. Każda odmiana nadwozia może się podobać. Linia ciągle prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Bardzo dobrze patrzy się na kombi. Blachę wzorowo zabezpieczono przed korozją. Niestety jakość położonego lakieru jest przeciętna i łatwo o pojawienie się na nim zarysowań i odprysków. Auto przeszło dyskretny lifting w 2010 i 2013 roku. Zmieniły się tylko detale, które odświeżyły wygląd pojazdu.
Używane Renault Laguna III: wnętrze
Zobacz też: Używany Fiat Croma II (2005 – 2010) – rynkowy margines
We wnętrzu kierowca może poczuć się bardzo komfortowo. Nowocześnie zaprojektowana deska rozdzielcza nie utrudnia w żaden sposób obsługi urządzeń zainstalowanych w samochodzie. Ergonomia jest poprawna. Tworzywa użyte do wykończenia wnętrza są dobrej jakości i przyzwoicie spasowane. Po większych przebiegach do naszych uszu mogą docierać jednak trzaski i skrzypienia. Irytuje szybko przecierająca się „skóra” na kierownicy i lewarku zamiany biegów. Miejsca w środku jest całkiem dużo. Tylko z tyłu może być ciasno w zależności od wzrostu zajmującego pozycję na tylnej kanapie. Bagażniki wszystkich wersji okazują się wystarczające, ale nie tak duże jak u konkurencji. Hatchback oferuje 450 litrów miejsca na bagaże a kombi 508 l. Wszystkie auta niezależnie od wyposażenia mają bardzo wygodne fotele sprzyjające długim podróżom. Większość egzemplarzy jest bardzo bogato wyposażona.
Zobacz też: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf
Używane Renault Laguna III :silniki
Cała gama jednostek napędowych w Renault to nowoczesne silniki będące wspólnym wytworem konstruktorów Renault oraz Nissana.
Benzynowe
Zobacz też: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie
Z silników benzynowych możemy wybrać pomiędzy wolnossącymi i doładowanymi motorami. Wolnossące są bardzo mało kłopotliwe. Najczęstszą usterką, ale rzadką jest uszkodzenie cewek zapłonowych (koszt jednej ok. 300 zł). Do napędu najrozsądniejszą propozycją jest 2.0. Zapewnia niezła dynamikę i nie pali przy tym przesadnie dużo. Laguna z silnikiem 1.6 jest powolna, a z 2.0T nie liczy się z naszym portfelem i drogim paliwem. W coupe znajdziemy potężne 3.5 V6 pochodzące z Nissana 350Z.
silnik | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] |
0-100 km/h [s] |
v-max [km/h] | śr. spalanie [l/100km] |
1.6 | 110 | 151 | 11,7 | 192 | 7,6 |
2.0 | 140 | 195 | 9,1 | 210 | 7,6 |
2.0T | 170 | 270 | 8,2 | 220 | 8,8 |
2.0T | 204 | 300 | 7,8 | 232 | 8,2 |
3.5 V6 (coupe) | 240 | 340 | 7,4 | 242 | 10,1 |
Diesle
Zobacz też: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki
W Lagunie III montowano głównie 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Bardziej ciekawostką niż realną ofertą (z racji bardzo wysokiej ceny) była możliwość zamówienia 3.0 V6 dCi. Silniki Diesla w Renault są trwałe. 1.5 dCi to ciągle jednostka podwyższonego ryzyka, ale obecnie bardzo rzadko słychać o obracających się panewkach i nagminnych awariach układu wtryskowego. Mimo tego ostrożność przy zakupie auta z tym silnikiem jest wskazana. Druga sprawa, że jednostka ta jest odrobinę za słaba do napędzania dość ciężkiego auta. Tego problemu nie ma Laguna napędzana przez 2.0 dCi niezależnie od wariantu mocy. Nawet najsłabsza 130 konna odmiana jest szybka. Optymalny wybór stanowi „dwulitrówka” o mocy 150 KM. Mocniejsze odmiany zapewniają autu jeszcze lepsze osiągi, ale są to motory dla najbardziej wymagających kierowców. Najważniejsze, że w żadnym z nich nie spotkamy jakiejś poważnej usterki. Układ wtryskowy jest odporny na zużycie, podobnie jak koło dwumasowe czy turbosprężarka. Uwaga na 3.0 dCi występujące głównie w coupe! Jest potężne i szybkie, ale bardzo drogie w obsłudze.
silnik | Moc [KM] | Moment obrotowy [Nm] | 0-100 km/h | v-max | śr. spalanie [l/100km] |
[s] | [km/h] | ||||
1.5 dCi | 110 | 240 | 12,1 | 192 | 4,9 |
2.0 dCi | 130 | 320 | 10,6 | 204 | 6 |
2.0 dCi | 150 | 340 | 9,5 | 210 | 6 |
2.0 dCi | 178 | 380 | 8,7 | 220 | 6,5 |
3.0 V6 dCi (coupe) | 240 | 450 | 7,3 | 240 | 8,1 |
Zawieszenie, prowadzenie
Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji
Laguna wykorzystuje sprawdzone rozwiązania w kwestii zawieszenia. Z przodu kolumna McPerhsona, a z tyłu nieco archaiczna jak na tę klasę aut belka skrętna. Mimo tego samochód jest usztywniony i dość twardy, dlatego prowadzi się pewnie. W wersji GT samochód ma jeszcze sztywniejsze nastawy, dlatego lepiej przemyśleć ten wybór jeśli poszukujemy auta do miasta. Trwałość elementów zawieszenia to wielki plus obecnej generacji. Występują tylko typowe usterki aut poruszających się po dziurawych drogach, czyli wybijające się łączniki stabilizatora czy zużycie elementów gumowych. Ciekawym opcjonalnym rozwiązaniem jest system skrętnych 4 kół – 4 control. Bardzo pomaga on przy manewrowaniu przy mniejszych prędkościach, dba także o stabilność jazdy współpracując z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach.
Używane Renault Laguna III: skrzynia biegów
Zobacz też: Używana Mazda 3 BK (2003 – 2009 ) – usterki
Nie ma zastrzeżeń do działania skrzyni biegów. Większość użytkowników chwali wystarczająco precyzyjną zmianę biegów i samą charakterystykę z jaką lewarek pracuje. Jedynym mankamentem jest jego długi skok. Dostępna 6-biegowa skrzynia automatyczna dobrze spisuje się z mocniejszymi silnikami (obecnie dostępna tylko z 2.0 dCi 175 KM).
Używane Renault Laguna III: elektronika
Zobacz też: Używany Opel Astra G (1998 – 2009) – typowe usterki
W poprzedniku była to pieta achillesowa. Skutecznie unieruchamiała cały pojazd. W trzeciej generacji Laguny szwankują już tylko drobiazgi, nie mające wpływu na możliwość jazdy. Najczęściej problemy dotyczą karty „Hands Free”, która czasem „głupieje” bądź szybko rozładowuje się jej bateria. Bywa, że uszkodzeniu ulegnie jakiś czujnik (temperatury, deszczu).
Przykładowe ceny części Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150 KM (Inter Cars)
części | Cena [PLN] |
końcówka wtryskiwacza | 1250 |
wahacz | 350-450 |
sprzęgło z kołem dwumasowym | 3900 |
tarcza hamulcowa przód | 296 |
Zawór EGR | 822 |
Podsumowanie
Renault wyciągnęło wnioski z usterkowości poprzedniego modelu. Laguna III jest autem godnym polecenia. Na tle rywali wypada bardzo dobrze, a na dodatek jest tańsza w zakupie niż Niemiecka konkurencja. Przyciąga także atrakcyjną stylistyką i pewnym prowadzeniem
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.