Renault 8 Gordini - dane techniczne

REKLAMA
REKLAMA
Renault 8 Gordini
REKLAMA
REKLAMA
Francuski koncern samochodowy Renault praktycznie od początku swojego istnienia powiązany był ze sportem samochodowym. W jego ofercie klienci zawsze mogli odnaleźć model o sportowym rodowodzie. Dziś są to usportowione wersje Megane, Clio czy Twingo sygnowane symbolem R.S. Ich wysoka funkcjonalność idzie w parze ze sportowymi osiągami. W latach 60-tych XX wieku świetne recenzje zbierał jednak inny model Renault 8 Gordini. Do dnia dzisiejszego powstają limiotowane wersje Gordini upamiętniające wybitnego mechanika, konstruktora Amadeusza Gordiniego. Opracowując Renault 8 czarodziej, bo tak nazywano Gordiniego, mimo odgórnych poleceń o obniżaniu kosztów, zaprojektował zaawansowany technicznie silnik. Jego parametry był tak dobre, że mimo wyższej ceny, projekt dostał zgodę na wdrożenie. Więcej o tym modelu przeczytacie w poniższym artykule:
Zobacz też: Renault 8 Gordini - historia modelu
| R 1134 (RENAULT 8 G 1100) | R 1135 (RENAULT 8 G 1300) | |
| Silnik | typ 804 - 00 | typ 812 - 00 | 
| 4-suwowy – 4-cylindrowy | 4-suwowy - 4-cylindrowy | |
| Pojemność skokowa | 1108 cm3 | 1255 cm3 | 
| Pojemność skokowa jednego cylindra | 277 cm3 | 313,75 cm3 | 
| Średnica cylindra x skok tłoka | 70 x 72 | 74,5 x 72 | 
| Rozrząd | 1 wałek rozrządu w bloku silnika | 1 wałek rozrządu w bloku silnika | 
| Tuleje cylindrowe | Mokre wstawiane | Mokre wstawiane | 
| Zawory ssące | 35 mm | 35 mm | 
| Zawory wydechowe | 32,6 mm | 32,6 mm | 
| Wał korbowy | z 5 łożyskami głównymi | z 5 łożyskami głównymi | 
| Stopień sprężania | 10,4 / 1 | 10,5 / 1 | 
| Maksymalna moc | 95 KM SAE przy 6500 obr/min (80 KM DIN) | 110 KM SAE przy 6750 obr./min (88 KM DIN) | 
| Maksymalny moment obrotowy | 10,5 mkg (SAE) | 12,7 mkg (SAE) | 
| Zasilanie | 2 gaźniki Solex 40 PHH2 | 2 GAŹNIKI Weber 40 DCOE | 
| Instalacja elektryczna | Prądnica 12 V | Alternator 12 V | 
| Skrzynia biegów | typ 330 - 06 (4-biegowa) | typ 353 - 03 (5-biegowa) | 
| Przełożenie na 1. biegu | 3.61 | 3.61 | 
| Przełożenie na 2 biegu | 2.25 | 2.36 | 
| Przełożenie na 3 biegu | 1.48 | 1.69 | 
| Przełożenie na 4 biegu | 1.03 | 1.29 | 
| Przełożenie na 5 biegu | - | 1.03 | 
| Przełożenie biegu wstecznego | 3.07 | 3.07 | 
| Przełożenie przekładni głównej | 8 x 33 | 8 x 33 | 
| Sprzęgło | Jednotarczowe suche Ø 160 | Jednotarczowe suche Ø 180 | 
| Układ kierowniczy | Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu | Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu | 
| Układ hamulcowy | 4 hamulce tarczowe Ø 260 | 4 hamulce tarczowe Ø 260 | 
| Długość | 3,995 m | 3,995 m | 
| Szerokość | 1,49 m | 1,49 m | 
| Wysokość | 1,38 m | 1,38 m | 
| Masa własna | 795 kg | 855 kg | 
| Obręcze kół (szerokość) | 4,5 cala | 4,5 cala | 
| Opony | 135 x 380 | 135 x 380 | 
| Zbiornik paliwa | 40 litrów | 38 litrów (tylny) | 
| 26 litrów (przedni) | ||
| Lata produkcji | 1964-1965 | 1966-1970 | 
| Cena brutto | 11.500 FRF (1965) | 13.500 FRF (1967) | 
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA


