REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Renault 8 Gordini  1973 rok
Renault 8 Gordini 1973 rok
Renault

REKLAMA

REKLAMA

Renault 8 Gordini to motoryzacyjna legenda. Zobacz jego szczegółowe dane techniczne dotyczące silnika, skrzyni biegów, układu hamulcowego czy kierowniczego.

Renault 8 Gordini

REKLAMA

REKLAMA

Francuski koncern samochodowy Renault praktycznie od początku swojego istnienia powiązany był ze sportem samochodowym. W jego ofercie klienci zawsze mogli odnaleźć model o sportowym rodowodzie. Dziś są to usportowione wersje Megane, Clio czy Twingo sygnowane symbolem R.S. Ich wysoka funkcjonalność idzie w parze ze sportowymi osiągami. W latach 60-tych XX wieku świetne recenzje zbierał jednak inny model Renault 8 Gordini. Do dnia dzisiejszego powstają limiotowane wersje Gordini upamiętniające wybitnego mechanika, konstruktora Amadeusza Gordiniego. Opracowując Renault 8 czarodziej, bo tak nazywano Gordiniego, mimo odgórnych poleceń o obniżaniu kosztów, zaprojektował zaawansowany technicznie silnik. Jego parametry był tak dobre, że mimo wyższej ceny, projekt dostał zgodę na wdrożenie. Więcej o tym modelu przeczytacie w poniższym artykule:

Zobacz też: Renault 8 Gordini - historia modelu

R 1134 (RENAULT 8 G 1100)  R 1135 (RENAULT 8 G 1300)
Silnik  typ 804 - 00  typ 812 - 00 
4-suwowy – 4-cylindrowy 4-suwowy - 4-cylindrowy
Pojemność skokowa  1108 cm3 1255 cm3
Pojemność skokowa jednego cylindra  277 cm3 313,75 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka  70 x 72  74,5 x 72
Rozrząd  1 wałek rozrządu w bloku silnika  1 wałek rozrządu w bloku silnika
Tuleje cylindrowe  Mokre wstawiane  Mokre wstawiane
Zawory ssące  35 mm  35 mm
Zawory wydechowe  32,6 mm  32,6 mm
Wał korbowy  z 5 łożyskami głównymi  z 5 łożyskami głównymi
Stopień sprężania  10,4 / 1  10,5 / 1
Maksymalna moc  95 KM SAE przy 6500 obr/min (80 KM DIN) 110 KM SAE przy 6750 obr./min (88 KM DIN)
Maksymalny moment obrotowy  10,5 mkg (SAE)  12,7 mkg (SAE)
Zasilanie  2 gaźniki Solex 40 PHH2  2 GAŹNIKI Weber 40 DCOE
Instalacja elektryczna  Prądnica 12 V  Alternator 12 V
Skrzynia biegów  typ 330 - 06 (4-biegowa)  typ 353 - 03 (5-biegowa)
Przełożenie na 1. biegu 3.61 3.61
Przełożenie na 2 biegu 2.25 2.36
Przełożenie na 3 biegu 1.48 1.69
Przełożenie na 4 biegu 1.03 1.29
Przełożenie na 5 biegu - 1.03
Przełożenie biegu wstecznego 3.07 3.07
Przełożenie przekładni głównej  8 x 33  8 x 33
Sprzęgło  Jednotarczowe suche Ø 160  Jednotarczowe suche Ø 180
Układ kierowniczy  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu  Przekładnia zębatkowa – 3,2 obrotu
Układ hamulcowy  4 hamulce tarczowe Ø 260  4 hamulce tarczowe Ø 260
Długość  3,995 m  3,995 m
Szerokość  1,49 m  1,49 m
Wysokość  1,38 m  1,38 m
Masa własna  795 kg  855 kg
Obręcze kół (szerokość)  4,5 cala  4,5 cala
Opony  135 x 380  135 x 380
Zbiornik paliwa  40 litrów  38 litrów (tylny) 
26 litrów (przedni)
Lata produkcji  1964-1965  1966-1970
Cena brutto  11.500 FRF (1965)  13.500 FRF (1967)

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA