REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dane techniczne: Volvo S60 3.0 T6 AWD 2014 Polestar

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy dokładne dane techniczne Volvo S60 T6 AWD Polestar - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, wymiary i wiele innych informacji.

Volvo S60 T6 2014

Volvo S60 na koniec 2013 roku przeszło gruntowną modernizację. Oprócz zmian w stylizacji nadwozia oraz użyciu nowym materiałów wykończeniowych i kolorystycznych we wnętrzu, pojawiły się zupełnie nowe rozwiązania technologiczne. Wśród najważniejszych wymienić należy zastosowanie reflektorów ksenonowych Active High Beam, które pozwalają na ciągła jazdę z włączonymi długimi światłami bez ryzyka oślepiania innych kierowców na drodze oraz zaimplementowanie systemu operacyjnego oparte na architekturze Androida. Wersja T6 występują z jednym z dwóch turbodoładowanych silników - 2.0 T o mocy 306 KM współpracujący ze skrzynią 8-biegową ZF lub 3.0T (sześć cylindrów) o mocy 304 KM (lub 329 KM po dokupienie pakietu Polestar) połączony z 6. stopniową przekładnią Geartronic. Polecamy zwłaszcza tą większą, 3-litrową jednostkę napędową, która zdecydowanie lepiej brzmi i pasuje do prestiżowego charakteru auta.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Volvo S60 3.0 T6 AWD 2014 Polestar - dane techniczne

Volvo S60 T6 AWD 2014 Polestar: dane techniczne

Samochód Volvo S60 T6 AWD Summum Polestar
Rodzaj silnika benzynowy z turbodoładowaniem
Kod silnika B6304T4
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa bezpośredni
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 2953 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 242/329 kW/KM w zakresie 5400-6500 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm w zakresie 3000-3600 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,28
Napęd  4x4
Skrzynia biegów automatyczna 6. biegowa (manetki przy kierownicy)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  14,5/7,3/9,9 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: wielowahaczowe
Tarcze hamulcowe przód tarcze wentylowane, 336 mm
Tarcze hamulcowe tył tarcze wentylowane, 302 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4635/1865/ 1484 mm
Rozstaw osi 2776 mm
Masa własna 1711 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 380/- l
Ładowność 509 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,71
Średnica zawracania 11,9 m (opony 235 mm)
Pojemność baku 70 l
Cena egzemplarza testowego 252 249 zł

Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA