Jeep Wrangler „Pork Chop"
REKLAMA
REKLAMA
Zasadniczym celem projektu „Pork Chop" radykalne zmniejszenie masy tego pojazdu. Wszystko zaczęło się od Wranglera Sport, którego wyposażenie zostało zubożone m.in. o drzwi boczne, dach, tylną klapę nadwozia, zderzaki, wykładziny dywanowe wnętrza oraz drążki stabilizatora przechyłów.
REKLAMA
Zobacz też: Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna
REKLAMA
Modyfikacje nadwozia polegały m.in. na usunięciu zawiasów i zatrzasków klapy tylnej, by stworzyć rodzaj platformy na sprzęt. Zmniejszeniu uległa szerokość tylnych błotników oraz rozstaw świateł 'rufowych'. Wysokość szyby czołowej obniżono o 51 mm, zamontowano także specjalnie zaprojektowany dla tej wersji pojazdu pałąk przeciw-kapotażowy.
Unikalne zderzaki aluminiowe dostarczyła firma Hanson Bumpers. Maska silnika z aluminium i włókien szklanych oraz jej aluminiowe zatrzaski/zaczepy pochodzą odpowiednio - z firm QMC i Drake. Dostawcą aluminiowego kolektora dolotowego, błotników z lekkiego tworzywa, rynienkowych mat podłogowych oraz uchwytów mocowania lusterek bocznych jest firma Mopar.
Seryjne siedzenia przednie zastąpione zostały lekkiej konstrukcji rozkładanymi fotelami „Chrono Road" firmy Sparco w kolorze czerwonym. Wydłużone przewody kolektora wylotowego wraz z podwójnym układem wydechowym typu „H-pipe" (w miejsce systemu fabrycznego) są dziełem firmy Gale Banks. Dalsze oszczędności na masie pojazdu przyniósł montowany w tyle pojazdu, prototypowy zbiornik paliwa o pojemności 75,7 litra dostarczony przez firmę Gen-Right oraz wykonane z aluminium - płyty osłonowe zespołów podwozia. Z samochodu Fiat 500 zaadaptowano mniejszy rozmiarowo pochłaniacz par paliwa.
Zobacz też: Nowe silniki pod maską Jeepa Wranglera
REKLAMA
Tak znaczne zmniejszenie masy pojazdu spowodowało podniesienie wysokości zawieszenia, co w połączeniu z lift-kitem Mopar pozwala pomieścić masywne 35-calowe opony Mickey Thompson Baja Claw na obręczach E-T Vintage V z lekkiego stopu o rozmiarze 17x8 cali.
W skład zawieszenia wchodzą ponadto aktywne amortyzatory Bilstein o średnicy 51 mm z zewnętrznymi zbiornikami oleju oraz pneumatyczne odboje TeraFlex. Lekkie mosty napędowe ProRock 44 o przełożeniu 4,88 konstrukcji Dynatrac Axles posiadają blokady pneumatyczne ARB i prototypowe, aluminiowe osłony mechanizmów różnicowych. Oba mosty prowadzone są specjalnie zaprojektowanymi, aluminiowymi wahaczami, które dostarczyła firma Full Traction. Efektem tych zmian jest spadek masy Wranglera „Pork Chop" o ponad 385,5 kg i jeszcze większa przyjemność z jazdy pod otwartym niebem.
REKLAMA
REKLAMA