REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Delta seria 1

Subskrybuj nas na Youtube
Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja Lancii Delty fot. Lancia
Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja Lancii Delty fot. Lancia

REKLAMA

REKLAMA

Lancia Delta seria 1 to odświeżona wersja zaprezentowanej w 2008 roku Delty, zwaną też serią 0.

Zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2008 Lancia Delta, obecnie debiutuje w salonach Lancii w Polsce w odświeżonej szacie i z ciekawymi nowinkami technicznymi. Lancia Delta seria 1 to model po faceliftingu, z zewnątrz zmieniła się osłona chłodnicy, która nadała obecnie Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: demon szybkości

Pod maską Delty pojawił się nowy oszczędny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem - 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100km w cyklu mieszanym. Nowy silnik 1.6 Multijet gwarantuje niezwykłą przyjemność jazdy, co demonstrują także wartości przyspieszenia (od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 sekundy) i maksymalnej prędkości (186 km/h) . Całość zastosowanych rozwiązań technicznych pozwala temu silnikowi spełnić normy emisji spalin Euro 5. Dzięki zastosowaniu tej nowoczesnej jednostki, Lancia Delta kosztuje teraz o 4000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.

Najważniejsze zmiany Lancii Delta seria 1 w porównaniu do seria 0:

REKLAMA

  • nowy wygląd zewnętrzny, zmiana osłony chłodnicy,
  • nowy silnik 1.6 Multijet o mocy 105 KM,
  • zmiana nazewnictwa poszczególnych wersji na: Steel, Silver, Gold, Platinum,
  • kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą na wyposażeniu standardowym dla wszystkich wersji,
  • zmiany wyposażenia wersji Gold i Platinum - standardowo instalowane reflektory Bi-ksenonowe,
  • elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie standardem w wersji Platinum,
  • aktywne zawieszenie opcją do wszystkich wersji,
  • nowe pakiety wyposażenia,
  • dostępność wersji Hard Black.

Warto wymienić kilka innowacyjnych rozwiązań technologicznych dostępnych w Lancii Delta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System Magic Parking

W nowej Lancii Delta zastosowano innowacyjny system parkowania, który pomaga kierowcy ocenić, czy potencjalne miejsce parkowania ma wymiary odpowiednie dla jego pojazdu, a następnie bezpiecznie wykonać manewr parkowania. W pierwszym etapie system dokonuje pomiaru długości wolnego miejsca i sygnalizuje, czy jest dla pojazdu wystarczające. Następnie wykonuje automatycznie skręt pojazdu na biegu wstecznym, pozostawiając kierowcy zadanie odpowiedniego dostosowania prędkości.

System zapewnia prawidłowe zaparkowanie samochodu - centralnie w wolne miejsce parkingowe. Procedura wykonywana jest w trakcie jednego tylko manewru. Kierowca zachowuje pełną kontrolę nad przebiegiem całej operacji poprzez odpowiednie wciskanie pedałów. W każdej chwili może dezaktywować system, posługując się kierownicą lub wyłączając bieg wsteczny (lub też wciskając odpowiedni przycisk).

System Driving Advisor

W nowej Lancii Delta zastosowano też system Driving Advisor. Jest to ważny element związany z bezpieczeństwem prewencyjnym, który uprzedza kierowcę o nieumyślnym zbliżeniu się do krawędzi drogi. System jest aktywny, gdy samochód porusza się z prędkością 65-180 km/h - w sytuacji potencjalnego zagrożenia wysyła na koło kierownicy sygnał, zwracając tym uwagę kierowcy na przekroczenie linii rozdzielającej pasy.

System Driving Advisor ma za zadanie zapobiec sytuacjom związanym z chwilową nieuwagą kierowcy. Sygnał w postaci momentu przenoszonego na kierownicę nie tylko wskazuje na przekroczenie linii bocznej, ale jednocześnie dostarcza wskazówki, jaki skręt należy wykonać, aby przywrócić pojazd na środek pasa drogi. System dokonuje zatem interwencji i koryguje kierunek jazdy. Kierowca jednak zachowuje pełną kontrolę nad prowadzeniem pojazdu i zawsze może przeciwstawić się momentowi na kierownicy, jeśli uzna to za stosowne.

System Blue&Me

Urządzenie Blue&Me jest bardzo łatwe w obsłudze - pozwala na rozmowy telefoniczne i słuchanie muzyki w sposób prosty i bezpieczny w trakcie prowadzenia samochodu. Dzięki technologii Bluetooth stwarza możliwość komunikowania się z samochodu ze światem zewnętrznym poprzez własne urządzenia (np. telefony komórkowe, tablety, palmtopy).

Po podłączeniu do portu USB dowolnego urządzenia cyfrowego można godzinami słuchać muzyki w formacie MP3, WMA i WAV zapisanej w telefonie komórkowym, na odtwarzaczach MP3 lub w pamięci flash na USB. Poza tym dla lepszej kompatybilności z własnym iPodem czy iPhonem, w nowej Lancii Delta można odsłuchać utworów w formacie AAC (pod warunkiem, że są wolne od praw cyfrowych DRM i zapisano je na dysku twardym). Praktyczna wtyczka aux-in pozwala kierowcy i pasażerom na łatwe podłączenie dowolnego urządzenia audio.

System Aktywnego Zawieszenia - Reactive Suspension System

Poprzez elektroniczną kontrolę amortyzatorów w czasie rzeczywistym, Reactive Suspension System pozwala na zmniejszenie niepożądanych ruchów nadwozia samochodu w każdych warunkach jazdy, gwarantując tym samym najwyższy stopień bezpieczeństwa, komfort i poprawia właściwości prowadzenia samochodu. Dzięki odpowiednim czujnikom system analizuje nawierzchnię jezdni, a następnie dobiera na tej podstawie najbardziej właściwe zasady kontroli.

Absolute Handling System i kierownica z systemem DST (Drive Steering Torque)

Nowa Lancia Delta posiada Absolute Handling System (nowocześniejszą wersję ESP). Jest to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Absolute Handling System wspiera kierowcę w opanowaniu samochodu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika.

Zobacz też: Nowy Ford Focus: systemy bezpieczeństwa

Jednak system Absolute Handling w nowych samochodach Lancia Delta jest jeszcze bardziej rozwinięty. Wprowadza bowiem tak ważne funkcje jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control). Ponadto system kontroli interweniuje w dyskretny sposób dzięki zespoleniu z DST (Drive Steering Torque) - aktywnym elektronicznym układzie kierowniczym, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. System DST (Drive Steering Torque) pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem i powoduje, że interwencja systemu Absolute Handling jest bardziej dyskretna.

System TTC (Torque Transfer Control) poprawia przełożenie momentu obrotowego silnika na koła. Gwarantuje również poprawę właściwości jezdnych pojazdu na zakrętach - auto jest bezpieczniejsze w warunkach słabej przyczepności, a także daje kierowcy dużo przyjemności w jeździe sportowej. Innymi słowy, system TTC symuluje elektronicznie obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA