REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo 4C Concept na Mille Miglia

Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo 4C Concept pojawi się na słynnym historycznym już wyścigu Mille Miglia. Auto obejrzeć będzie można w Brescii na podeście "Piazza della Loggia", miejscu startu wyścigu.

Alfa Romeo 4C jest esencją sportowego charakteru, stanowiącego o wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C ma klasyczną formułę dwumiejscowego coupè z napędem na tylne koła, z silnikiem umieszczonym centralnie.

REKLAMA

Alfa Romeo 4C ma długość około 4 metrów i rozstaw osi poniżej 2,4 metra: wymiary, które z jednej strony podkreślają zwartość bryły samochodu, a z drugiej strony akcentują cechującą go zwinność.Samochód wyróżnia się wyraźną i falistą linią. W oparciu o tę samą zasadę opracowano specjalne wyposażenie wnętrza, zachowując jednocześnie elementy i urządzenia bezpośrednio związane ze sportowym użytkowaniem samochodu.

Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK

REKLAMA

W Alfa Romeo 4C znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z modelu 8C Competizione - włókna węglowe, aluminium, napęd na tylne koła - jak również technologie pochodzące z modeli Alfa Romeo, będących aktualnie w sprzedaży: turbo-benzynowy silnik 1750 z bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT" i przełącznik Alfa DNA do dynamicznej kontroli pojazdu. W skrócie, samochód ten pokazuje, że „jest prawdziwą Alfą" i że ma w sobie sportowego ducha, który czy to na zwykłem drodze, czy na torze wyścigowym, pozwala doznać kierowcy jedynych w swym rodzaju wrażeń.

W historycznej edycji wyścigu „Mille Miglia" („Tysiąc Mil") w roku 2011, wezmą udział trzy oficjalne samochody z Muzeum Alfa Romeo, wyznaczone przez Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo. Samochody te, zgodnie z regulaminem, uczestniczyły w wyścigach „Mille Miglia" odbywających się w latach od 1927 do 1957. W tych wyścigach samochody Alfa Romeo triumfowały aż jedenaście razy: jest to rekord, który do dzisiaj nie został pobity.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 1928 do 1947 roku, wyścig „Mille Miglia" był jednym z wielkich klasyków, w których prym wiodła Alfa Romeo. Następnie w latach pięćdziesiątych, Alfa odniosła szereg zwycięstw w swej klasie, równie ważnych, ponieważ uzyskanych na samochodach produkcyjnych, co podkreślało doskonałość jej wyrobów.

Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo wystawi samochód 6C 1500 Super Sport, najstarszy model, powierzony załodze Moceri-Labate, identyczny do tego, na którym załoga Campari-Ramponi wygrała wielki klasyczny wyścig w Brescii w 1928 roku. Drugi samochód biorący udział w wyścigu to 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, prowadzony przez załogę Salvinelli - De Marco, model, który w Mille Miglia stworzył swoją legendę. Tym modelem załoga Nuvolari i Guidotti zwyciężyła wyścig w 1930 roku, ustanawiając rekordową średnią prędkość: 100 km/h na całej trasie. Alfa 1900 Super Sprint z roku 1956 zamyka listę trzech zabytkowych samochodów Alfa Romeo.

Zobacz też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: demon szybkości

REKLAMA

Oficjalnym zabytkowym samochodom z Muzeum Historycznego Alfa Romeo towarzyszyć będzie flota sześciu modeli Alfa Romeo Giulietta. Samochody te wyposażone będą w doskonałe turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 MultiAir (nagrodzone jako "Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010 " przez międzynarodowe jury „International Engine of the Year").

Do peletonu Giuliett dołączą wersje wyposażone w nowy wysokoprężny silnik turbodoładowany 2,0 JTDM-2, o mocy 140 KM, który uzupełnia gamę silnikową kompaktowej Alfy. Giulietta to praktyczny samochód, który oferuje przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie z 5 wygodnymi miejscami. Według Euro NCAP jest to najbezpieczniejszy samochód kompaktowy (pięć gwiazdek w rankingu 2010 r. z ogólnym wynikiem 87/100), o niskich kosztach eksploatacji, o czym świadczą przeglądy okresowe dla jednostek wysokoprężnych zaplanowane po przebiegu 35 000 km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA