Alfa Romeo 4C Concept na Mille Miglia
REKLAMA
REKLAMA
Alfa Romeo 4C jest esencją sportowego charakteru, stanowiącego o wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C ma klasyczną formułę dwumiejscowego coupè z napędem na tylne koła, z silnikiem umieszczonym centralnie.
REKLAMA
Alfa Romeo 4C ma długość około 4 metrów i rozstaw osi poniżej 2,4 metra: wymiary, które z jednej strony podkreślają zwartość bryły samochodu, a z drugiej strony akcentują cechującą go zwinność.Samochód wyróżnia się wyraźną i falistą linią. W oparciu o tę samą zasadę opracowano specjalne wyposażenie wnętrza, zachowując jednocześnie elementy i urządzenia bezpośrednio związane ze sportowym użytkowaniem samochodu.
Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK
REKLAMA
W Alfa Romeo 4C znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z modelu 8C Competizione - włókna węglowe, aluminium, napęd na tylne koła - jak również technologie pochodzące z modeli Alfa Romeo, będących aktualnie w sprzedaży: turbo-benzynowy silnik 1750 z bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT" i przełącznik Alfa DNA do dynamicznej kontroli pojazdu. W skrócie, samochód ten pokazuje, że „jest prawdziwą Alfą" i że ma w sobie sportowego ducha, który czy to na zwykłem drodze, czy na torze wyścigowym, pozwala doznać kierowcy jedynych w swym rodzaju wrażeń.
W historycznej edycji wyścigu „Mille Miglia" („Tysiąc Mil") w roku 2011, wezmą udział trzy oficjalne samochody z Muzeum Alfa Romeo, wyznaczone przez Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo. Samochody te, zgodnie z regulaminem, uczestniczyły w wyścigach „Mille Miglia" odbywających się w latach od 1927 do 1957. W tych wyścigach samochody Alfa Romeo triumfowały aż jedenaście razy: jest to rekord, który do dzisiaj nie został pobity.
Od 1928 do 1947 roku, wyścig „Mille Miglia" był jednym z wielkich klasyków, w których prym wiodła Alfa Romeo. Następnie w latach pięćdziesiątych, Alfa odniosła szereg zwycięstw w swej klasie, równie ważnych, ponieważ uzyskanych na samochodach produkcyjnych, co podkreślało doskonałość jej wyrobów.
Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo wystawi samochód 6C 1500 Super Sport, najstarszy model, powierzony załodze Moceri-Labate, identyczny do tego, na którym załoga Campari-Ramponi wygrała wielki klasyczny wyścig w Brescii w 1928 roku. Drugi samochód biorący udział w wyścigu to 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, prowadzony przez załogę Salvinelli - De Marco, model, który w Mille Miglia stworzył swoją legendę. Tym modelem załoga Nuvolari i Guidotti zwyciężyła wyścig w 1930 roku, ustanawiając rekordową średnią prędkość: 100 km/h na całej trasie. Alfa 1900 Super Sprint z roku 1956 zamyka listę trzech zabytkowych samochodów Alfa Romeo.
Zobacz też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: demon szybkości
REKLAMA
Oficjalnym zabytkowym samochodom z Muzeum Historycznego Alfa Romeo towarzyszyć będzie flota sześciu modeli Alfa Romeo Giulietta. Samochody te wyposażone będą w doskonałe turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 MultiAir (nagrodzone jako "Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010 " przez międzynarodowe jury „International Engine of the Year").
Do peletonu Giuliett dołączą wersje wyposażone w nowy wysokoprężny silnik turbodoładowany 2,0 JTDM-2, o mocy 140 KM, który uzupełnia gamę silnikową kompaktowej Alfy. Giulietta to praktyczny samochód, który oferuje przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie z 5 wygodnymi miejscami. Według Euro NCAP jest to najbezpieczniejszy samochód kompaktowy (pięć gwiazdek w rankingu 2010 r. z ogólnym wynikiem 87/100), o niskich kosztach eksploatacji, o czym świadczą przeglądy okresowe dla jednostek wysokoprężnych zaplanowane po przebiegu 35 000 km.
REKLAMA
REKLAMA