REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo 4C Concept na Mille Miglia

Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo 4C Concept pojawi się na słynnym historycznym już wyścigu Mille Miglia. Auto obejrzeć będzie można w Brescii na podeście "Piazza della Loggia", miejscu startu wyścigu.

Alfa Romeo 4C jest esencją sportowego charakteru, stanowiącego o wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczna ukierunkowana na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C ma klasyczną formułę dwumiejscowego coupè z napędem na tylne koła, z silnikiem umieszczonym centralnie.

REKLAMA

Alfa Romeo 4C ma długość około 4 metrów i rozstaw osi poniżej 2,4 metra: wymiary, które z jednej strony podkreślają zwartość bryły samochodu, a z drugiej strony akcentują cechującą go zwinność.Samochód wyróżnia się wyraźną i falistą linią. W oparciu o tę samą zasadę opracowano specjalne wyposażenie wnętrza, zachowując jednocześnie elementy i urządzenia bezpośrednio związane ze sportowym użytkowaniem samochodu.

Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK

REKLAMA

W Alfa Romeo 4C znalazły zastosowanie technologie i materiały pochodzące z modelu 8C Competizione - włókna węglowe, aluminium, napęd na tylne koła - jak również technologie pochodzące z modeli Alfa Romeo, będących aktualnie w sprzedaży: turbo-benzynowy silnik 1750 z bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT" i przełącznik Alfa DNA do dynamicznej kontroli pojazdu. W skrócie, samochód ten pokazuje, że „jest prawdziwą Alfą" i że ma w sobie sportowego ducha, który czy to na zwykłem drodze, czy na torze wyścigowym, pozwala doznać kierowcy jedynych w swym rodzaju wrażeń.

W historycznej edycji wyścigu „Mille Miglia" („Tysiąc Mil") w roku 2011, wezmą udział trzy oficjalne samochody z Muzeum Alfa Romeo, wyznaczone przez Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo. Samochody te, zgodnie z regulaminem, uczestniczyły w wyścigach „Mille Miglia" odbywających się w latach od 1927 do 1957. W tych wyścigach samochody Alfa Romeo triumfowały aż jedenaście razy: jest to rekord, który do dzisiaj nie został pobity.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 1928 do 1947 roku, wyścig „Mille Miglia" był jednym z wielkich klasyków, w których prym wiodła Alfa Romeo. Następnie w latach pięćdziesiątych, Alfa odniosła szereg zwycięstw w swej klasie, równie ważnych, ponieważ uzyskanych na samochodach produkcyjnych, co podkreślało doskonałość jej wyrobów.

Dział Samochodów Zabytkowych Alfa Romeo wystawi samochód 6C 1500 Super Sport, najstarszy model, powierzony załodze Moceri-Labate, identyczny do tego, na którym załoga Campari-Ramponi wygrała wielki klasyczny wyścig w Brescii w 1928 roku. Drugi samochód biorący udział w wyścigu to 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, prowadzony przez załogę Salvinelli - De Marco, model, który w Mille Miglia stworzył swoją legendę. Tym modelem załoga Nuvolari i Guidotti zwyciężyła wyścig w 1930 roku, ustanawiając rekordową średnią prędkość: 100 km/h na całej trasie. Alfa 1900 Super Sprint z roku 1956 zamyka listę trzech zabytkowych samochodów Alfa Romeo.

Zobacz też: Nowe Porsche 911 GT3 RS: demon szybkości

REKLAMA

Oficjalnym zabytkowym samochodom z Muzeum Historycznego Alfa Romeo towarzyszyć będzie flota sześciu modeli Alfa Romeo Giulietta. Samochody te wyposażone będą w doskonałe turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 MultiAir (nagrodzone jako "Najlepszy Nowy Silnik Roku 2010 " przez międzynarodowe jury „International Engine of the Year").

Do peletonu Giuliett dołączą wersje wyposażone w nowy wysokoprężny silnik turbodoładowany 2,0 JTDM-2, o mocy 140 KM, który uzupełnia gamę silnikową kompaktowej Alfy. Giulietta to praktyczny samochód, który oferuje przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie z 5 wygodnymi miejscami. Według Euro NCAP jest to najbezpieczniejszy samochód kompaktowy (pięć gwiazdek w rankingu 2010 r. z ogólnym wynikiem 87/100), o niskich kosztach eksploatacji, o czym świadczą przeglądy okresowe dla jednostek wysokoprężnych zaplanowane po przebiegu 35 000 km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA