Lancia Kappa
REKLAMA
REKLAMA
Produkowana była na płycie podłogowej Alfy Romeo 166. Zastąpiona została przez Lancię Thesis. Oferowana była w czterech wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan, dwudrzwiowe coupé i pięciodrzwiowe kombi. Była produkowana tylko z kierownicą po lewej stronie.
REKLAMA
Ze względu na wysoką cenę ilość sprzedanych egzemplarzy nie była porywająca, było to nieco ponad 117 tysięcy, większość została kupiona przez Włochów. W Polsce Lancia Kappa pełniła rolę rządowych limuzyn.
Zobacz również: Honda Civic
Wersję nadwozia typu kombi zaprojektowało studio Pininfarina, od sedana odróżniała ją tylko zwiększona powierzchnia bagażnika. Większe różnice pojawiły się w wersji coupé, miała mniejszy rozstaw osi, rozszerzony rozstaw kół tylnych a z drzwi zniknęły ramki. Nie został zmieniony jedynie przód Kappy coupé. Jednak wersja coupé nie cieszyła się dużą popularnością, sprzedało się tylko ok. 3200 egzemplarzy.
Zobacz również: Nowy Citroen C4
Wyprodukowano kilka wersji silnikowych: 2.0 20V, 2.4 20V, 2.0 Turbo 16V, 3.0 V6 24V i 2.4 TD, najmocniejsza wersja silnikowa generowała moc 205 KM, najsłabsza zaś 124 KM. Najmocniejszy silnik 2.0 Turbo rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu 7,3 s., osiągając prędkość maksymalną 235 km/h i zużywając przy tym 9 l/100 km.
REKLAMA
REKLAMA