Lancia Thema
REKLAMA
REKLAMA
Wszystkie te samochody wykorzystały wspólny projekt płyty podłogowej. Projektantem nadwozia był Giorgio Giugiaro z firmy Italdesign.
REKLAMA
Zobacz również: Lancia Ypsilon
Pod maską znaleźć można było jeden z oferowanych silników: 4-cylindrowe 2,0 i 2,0 Turbo, 6-cylindrowy 2,9 16V, oraz wysokoprężny 4-cylindrowy Turbodiesel 2,5 TD. W kolejnych latach wprowadzano nowe jednostki napędowe. Wśród nich znalazł się silnik – 3,0 V6 Thema Combi (Station Wagon), który ukazał się w sprzedaży w wersji z nową stylizacją nadwozia. W tym modelu zastosowano silniki – benzynowy i wysokoprężny, oba w wersji turbo doładowywanej.
Zobacz również: Alfa Romeo na Salonie Samochodowym w Paryżu
Od 1987 roku Lancia Thema produkowana była z silnikiem pochodzącym od Ferrari. 8 cylindrowa, 32 zaworowa jednostka napędowa miała moc 215 KM. W późniejszych latach zmniejszono liczbę koni mechanicznych do 205. Wersję to nazwano Thema 8.32, gdzie numer oznaczał liczbę cylindrów oraz zaworów. Wyprodukowano 3537 sztuk tej wersji.
Lancia Thema dostępna była w wersji sedan i kombi. Po roku 1994 zastąpiona została nową Lancią Kappą.
REKLAMA
REKLAMA