Na polski rynek auto trafi w połowie lutego 2011 roku. Za wersję podstawową z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra o mocy 100 KM zapłacić będzie trzeba 63 tysiące złotych.
Opel wśród marek w klasie samochodów kombi zajmuje jedno z pierwszych miejsc. Nowa Astra ST dzięki niedrogiej eksploatacji i funkcjonalności, oraz popularności wersji hatchback (200 000 tysięcy zamówień) liczy na ogromne zainteresowanie.
Zobacz również: Opel Astra IV Sport Coupe
Astra Sports Tourer będzie dostępna z dziewięcioma, 4-cylindrowymi silnikami o rozpiętości mocy od 95 do 180 KM do wyboru. Wśród nich znajdować się będą wolnossące zasilane benzyną (1.4 l/100 KM i 1.6/115 KM) oraz trzy wersje turbodoładowane 1.4/120 KM, 1.4/140 KM oraz 1.6/180 KM. Dla tych, którzy lubią jednostki wysokoprężne, konstruktorzy przygotowali: 1.7/110 KM, 1.7/125 KM i 2.0/160 KM. W późniejszym terminie do wymienionych wyżej silników dołączy motor 1.3 CDTI w wersji ecoFLEX, o mocy 95 koni mechanicznych. Średnio na 100 kilometrów będzie potrzebował 4,1 litra ropy.
Zużycie paliwa zmniejszy system Start/Stop, który dostępny będzie z jednostką napędową diesla. Specjalny wskaźnik podpowiadający zmianę biegu na wyższy również przyczyni się do ekonomicznej jazdy. Standardowo będzie on montowany we wszystkich wersjach Sports Tourer z manualną skrzynią biegów.
Wnętrze z wersji pięciodrzwiowej zostało wykorzystane w Astrze ST. Na desce rozdzielczej wkomponowany został motyw skrzydła, również kolorowe plastikowe elementy rozświetlają wnętrze pojazdu. Opcjonalnie dostępne są przednie fotele z certyfikatem jakości AGR – Aktion Gesunder Rucken (Ruch na rzecz zdrowych pleców).
Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary
System zawieszenia FlexRide zapewnia lepsze panowanie nad autem, oraz zwiększa komfort podróżowania. Oprócz standardowego trybu jazdy, możemy również wybrać komfortowy bądź sportowy. Wtedy układ kierowniczy i zawieszenie „usztywniają się”, a tym samym przepustnica staje się bardziej czuła na dodawanie gazu.
Astra wyposażona jest również w system zabezpieczenia przed skutkami zderzeń. Według organizacji Research Council for Automobile Repairs (RCAR), system ten ma ochraniać pojazd w razie kolizji podczas jazdy z prędkością do 16 km/h. Został zaprojektowany, by najważniejsze, a zarazem najdroższe podzespoły samochodu nie uległy uszkodzeniu. Na przykład w przypadku kolizji, chłodnica odsuwa się do tyłu jak najdalej strefy zgniotu.